Inlägg från: Embo81 |Visa alla inlägg
  • Embo81

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Jättetrevligt Anne!

Tycker Pavlova låter smarrigt, med passion!..eller kanske hallon...eller kanske både och? Halva passion och halva hallon...mums kan inte bestämma vilket som är godast! Annars e ju kladdkaka oxå sjukt gott och lätt att göra! Fruktsallad fungerar inte för min del, är allergisk mot bla äpple, päron, kiwi bla bla bla, klarar dock både passion och hallon!

Hur ska vi göra med dricka? Jag vill helst ha vitt till räkorna och sen rött till kycklingen och det blir fööööör mycket med en flarra av varje. Fler som känner så? Om ni vill kan jag köpa med mig en bib av varje så kan vi dela på dem?!

AnneiLund skrev 2008-04-11 10:24:26 följande:
    Då tycker jag att vi kör hos mig!!!!!!OM Anders och flickorna är hemma så finns det gott med andra rum som dom kan vara i...det borde ju inte hindra oss eller?
  • Embo81

Äpplekaka låter oxå gott (bara den står inne tillräckligt länge så att äpplena blir ordentligt tillagade (i ugnen försvinner något ämne som gör att även vi allergiker kan äta...vet inte vad ämnet heter, kanske labbråttan vet??)

Förslag på vin till 17/5

Mauro Chardonnay (nr 32008) 187 kr för 3000 ml
    Mauro Primitivo (nr 32364) 199 kr för 3000 ml

Båda är italienska viner är mycket goda tycker jag.

• Embo81

Jaha, då är man på väg till kyrkan. Ska kolla in en präst som vi kan tänka oss. Vår "kära" pastorsexp har ju gett oss den prästen som vi sa ifrån om i januari att vi ABOLUT inte ville ha... grrrrr...efter att de sa att vi inte kunde ha den dagen vi vill för ett annat par hade bokat upp flera dagar för att de inte kunde bestämma sig!
    Förlåt, men behövde gnälla av mig lite!

• Embo81

Nix, finns ingen präst i kävlinge som heter så. Var i grannförsamlingen idag (löddeköpinge) och prästen ville gärna viga oss OM det var så att hon kunde. Hoppas, hoppas, hoppas att hon inte redan är uppbokad. Ska ringa henne i slutet av nästa veckan. Kan inte hon så har vi två andra präster att kolla in...hahah, blir ju nästan lite frälst av att springa i kyrkan en gång i veckan!

Fröken Planera skrev 2008-04-13 11:02:23 följande:

Usch då, det verkar inte lätt det där med präster. Vi ska ju gifta oss i en församling som vi inte vet ett dugg om. Vi har fått en präst tilldelad och eftersomvi uínte vet något óm någon där, så är det lite spännande när vi väl får träffa honom.Embo, ni skulle väl gifta er i Kävlinge..? Är det inte där som Madelene Körner är präst? Jag vet att hon bytt tjänst några gånger och har för mig att sist vi pratade så var hon i Kävlinge.
  • Embo81

Kolla bakåt i denna tråden, la in en länk till en sida med fina blommer för några dagar sedan.

Tina75 skrev 2008-04-13 12:14:34 följande:
    Igår pratade jag med floristen som ska göra min bukett - det är verkligen inte klokt hur några blommor kan kosta. SKa ha en enkel bukett med kallor och eventuellt lite grönt i. Letar nu inspiration för fullt så om ni har någon bra länk får ni gärna dela med er..... :)
  • Embo81

Japp det är Eva jag varit och pratat med. Har du träffat henne? Har bara hört en massa gott om henne!

Hedebris skrev 2008-04-13 13:51:01 följande:
    vilken ppräst är det från lödde? Eva?
  • Embo81

E du löddebor? När ska ni gifta er....bara du inte säger den 23 augusti och att ni ska ha Eva..

Tina75 skrev 2008-04-13 14:27:55 följande:
    Oj nu blev jag också nyfiken Embo - det är i Löddeköpinge vi ska vigas :)
  • Embo81

Ska försöka att låta bli..hehe, men kan inte lova något! Gud vare med oss!! *asg*
    Fröken Planera skrev 2008-04-13 14:23:57 följande:

Ja du Embo, det är bra om du väntar med att bli frälst tills efter vår möhippa, annars kanske du tvingar oss att käka oblat och dricka billigt nattvardsvin istället för vår goda trerätters..=)
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4