Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Anne

Hur sjutton känns det, det är ju för SJUTTON inte ens TVÅ VECKOR kvar!!!!! Sanslöst!

• Anja 19 juli 2008

Gah fröken planera jag som var så noga m att ej skriva namn och ställe på den som sminkat mig och så kommer du och skriver det, fniss fniss... (ville ej klaga lixom, eller lämna ut nån för hon är ju superduktig och absolut mkt lyhörd och go och jag är tramsig, vilket jag är medveten om).

jaja dåså...

Alltså fotona som jag tagit är ju från exakt samma sminkning! Är ju bara läppglanset som är annorlunda, så det fotot du ser som är utomhus har jag redan suddat eyelinern, där är det precis som det var när du såg mig. Ändrade inget mer.

Men jag kisade så att ögonen var ihopdragna, är kanske det som gör skillnad, + att jag stod i sol så hela intrycket är att jag är blek/skär i huden och ögonen blir jättesvarta...

jag vill absolut sminka mig på samma ställe men ska ändå göra en provsminkning till så jag kanske får lite nya idéer, kanske nåt jag kan ta med mig till det andra stället.

Kommer ju vara betydligt mer solbränd på stora dagen oxå, inte så blek. Men det jag skrivit ner t henne hittills är:

* Underlaget/foundation? la sig i veck under ögonen
    * saknade highlight/skimmer (fräsch solbränd sommarhudfeeling)
    * för tjocka kajalstreck
    * göra mascaran själv
    * mer metallic/kall rosa nyans på både ögon och läppar
    * Underlag som eliminerar oljig hud
    * Kändes väldigt sminkad/lite stelt och fettigt, lättare varianter av foundation osv?
    * Brun penna på ögonbryn, ej svart, såg så "grått" och hårt ut.

• Anja 19 juli 2008

Kollade själv på fotona nu och jag tycker inte att jag är för svart runt ögonen på utomhusfotot, fniss...

Är så jag sminkar mig själv när jag ska ut typ. Ögonen kommer verkligen fram då tycker jag.

• Anja 19 juli 2008

Haha det är lugnt, är bara jag som är överdriven och sååå rädd att lämna ut folk eller såra någon och jag VAR JU NÖJD lixom...

Var bara sminket i sig som jag var lite missnöjd med, inte själva makeupen egentligen...

Så jag ska framföra allt jag har att säga så kommer det bli toppen, men vill ändå ha min sminkning på MUS för då får jag ju dessutom produkter. Ska ändå köpa produkter där ju, så då kan jag ju lika gärna TA en sminkning samtidigt istället för att bara köpa saker!

Tänkte ju jag kunde gå in t henne någon dag efteråt och prata om ifall det är ok att hon sminkar mig med vissa av MINA egna produkter typ

• Anja 19 juli 2008

Ni har så rätt tjejer... men ni VET hur bridezillig man blir... Allt måste vara perfekt... jag kände ju bara att jag såg för spacklad ut rent underlagsmässigt, att det SYNTES för mkt, blev ju rynkigare än jag är utan smink lixom, allt framträdde jättetydligt på nära håll... och det vill man ju INTE.

PÅ håll däremot såg det ju jättefint ut! och på foto blev det super!

Antar att det är detta dom tänker rätt mkt på när dom lägger brudmakeup!

• Anja 19 juli 2008

Men Embo

brukade du inte gå till den tjejen? Alltså du har väl varit hos henne massor av gånger, eller... Vad var det som hände?

• Anja 19 juli 2008

A wife to be

jag kommer att äta lättare middagar de sista dagarna innan bröllopet men resterande måltider pulver.

min mage har aldrig blivit i uppror dock men det finns dom som reagerar jättemkt.

Min mage verkar itne bry sig nämnvärt om jag pulvrar och sen börjar äta massor av onyttigt så det är nog lugnt

Ska dock ändå ta det säkra före det osäkra...

2-3 kg blir du av med på en vecka med cb

jag är på -2 kg sen i måndags (de två första kilona är förvisso till störst del överflödsvätska som man har i kroppen men det syns o känns likväl)

Ska förresten skicka den där mallen t dig ikväll när jag kommer hem från jobb. Har helt glömt bort

• Anja 19 juli 2008

Brudklänning till modern brud som är oanvänd!!

hihihi kan inte låta bli att skratta... Denna annons ligger i köp & sälj, fniss fniss...

Brudklänning till oanvänd brud lixom

• Anja 19 juli 2008

Hahaha

Du är rolig du... Förstår att det är spännande... Någon man känner som ska få bebis

• Anja 19 juli 2008

När åkte dom in? Första barnet??

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4