• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • a wife to be

Jag undrar oxå hur det går med Anjas band....shit vad nervöst att dom inte hör av sig.

• ingenjörsbruden
    Hedebris skrev 2008-05-23 11:04:43 följande:
    vilken vecka är v 23 *skäms*
    Inte nästa vecka men nästa igen.... v21 nu
    Måndagen är 2/6 o fredagen är nationaldagen!

Ja gud så nervöst det måste vara!!!! Hoppas att de är bokade o bara är slappa på att höra av sig!!!

Nä nu måste jag jobba......
  • Hedebris

sista veckan i skolan för mig.. har dopet den 1:a

• Embo81

Oj, vad ni har skrivit mycket här idag!!

Hedebris: Fy vad förfärligt att de har dubbelbokat i kyrkan! Hoppas att det löser sig för er ändå.

Gabby: Hur har det gått med klänningsprovandet?? Foto och detaljerad beskrivning krävs!

Anja: Hur går det med ditt bokande av band? Har de hört av sig ännu?

BIO
    Eftersom Labbråttan bara kan onsdag eller torsdag, så får det blir någon av de två dagarna. Jag röstar för torsdagen, då det är röd dag på fredag och en del kanske är lediga, vilket innebär att vi kanske kan gå och sätta oss på en utservering efter bian och dricka och käka något?!

Idag ska vi prova ut vilket vin vi ska ha til maten, tre röda och tre vita viner ska provas...hehe, blir livat!

• labbråttan83

Bio! Torsdag passar superbra (ledig på fredagen!!!) så jag är klart med på både uteservering, äta och dricka!

Vi (eller rättare sagt jag, sambon dricker gärna inte vin) har också provsmakat en del viner på senaste tiden... Rätt trevlig sysselsättning faktiskt hi hi. Till vår förrätt räkcoctail blev det vitt vin Wienberg Riesling 2006 (Tyskland) och till huvudrätten som är rådjursstek blev det rött Mauro Primitivo om det låter bekant Mousserande vin blev den goda budgetvarianten: Freixenet cordon negro brut (69 kr/flaska!!)

Sedan längtar jag till vår efterrätt... Vaniljpannacota med färska hallon och blåbär...Mmmmm...

• Hedebris

bio låter skitskoj! bara tjejerna eller kan ni få med era killar på det? :P

• Embo81

Vi ska faktiskt prova mauro ikväll, men tror inte att det blir det -ett jättegott vin, men jag får ont i huvudet av det efter bara ett-två glas... Ska prova Inycon och Gloria med. Gloria är supergott med mycket smak, både i det röda och vita, tyvärr är de det vinet som är dyrast av våra tre alternativ. Någon som testat det? Flaskan är lite speciell, ser ut lite som en termus.

Ska ni åka till tyskland och handla? Såg att Mauro kostade 34.99 dk (röda) och 38.33 dk (vita) på bordershop, 69 kr i sverige. Hur mycket vin räknar ni per person?

Vi kör med på budgetvarianten till brudskålen!

• Embo81

I vanliga fall har jag inga bekymmer med att få med M på träffar och annat, men med tanke på val av film är det inte en chans att han följer med...hihi, och för min del är jag rätt nöjd med det!

Hedebris skrev 2008-05-23 14:45:27 följande:
    bio låter skitskoj! bara tjejerna eller kan ni få med era killar på det? :P
  • Embo81

"Made of honour" med Patrick Dempsey

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4