Inlägg från: labbråttan83 |Visa alla inlägg
  • labbråttan83

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Nu sticker jag igen (ska hämta en kompis från Nyköping och hennes SÖTA 2 mån bebis)... men efter vår "smekmåndag" avlägger jag rapport

Lycka till Fysio imorgon med er dag!

• labbråttan83

Jag smiter in ett kort ögonblick, för att tacka för det jättegulliga och roliga telegrammet jag fick av er! Jag skrattade högt men tyvärr gjorde ingen annan det, de fattade ju inte riktigt det här med notan ha ha ha

Jag kan ju tillägga att dagen igår var helt underbar ( i alla fall efter kl 12, mer förklaring kommer senare...), det blev faktiskt jättebra alltsammans!

Grattis Anja till din fantastiska möhippa, lät också helt underbart och kul!

Kram från Fru Blomqvist

• labbråttan83

Vår bröllopsdag:
    Dagen började med en snabb frukost kl 08:00 för att vid 09:00 vara vid lokalen som vi hade kommit överrens om. Men?. Personen vi hade pratat med hade gått på semester och glömt meddela personalen att vi skulle komma då? Jag ringde frenetiskt till alla nummer jag hade till lokalen och till slut fick jag tag på dem jag behövde. Det visade sig att de inet kunde vara vid lokalen förrän vid 11:00!!! Så vi fick köra tillbaka alltsammans igen, all dricka, frukt, godis, spettekaka, dekorationer mm i två bilar och komma tillbaka en timme senare. Stressigt!!!

Sedan vi hade lämnat av allt igen i lokalen och pratat igenom hur allt skulle vara, var klockan 12 och nu hade vi drygt 2 hrs på oss att äta, duscha, fixa hår, smink och klä på oss!! Puh! Vi blev färdiga till 14:20 då vi slängde oss i bilen till lokalen! Jag blev faktiskt färdig före min man, han stod och svor över sin slipsknut i 15 min innan han fick rätt på den Tips är att knyta denna dagen innan ha ha

När vi kom dit diskuterades det igenom vigselakten med Vf och näsan pudrades. Samt fick jag lugna ner min smått panikslagna toastmaster som trodde vi kommit bort eftersom vi var sena till lokalen? Min brudbukett packades upp och jag bara stod och tittade på den i 5 min, den var så vacker! Rekommenderar verkligen KC blommor i Lund. Tog 1300 för bukett, corsage och näbbkorg med cold water rosor, vita rosor, lila orkidéer och murgöna. Själkarna var dekorerade med ivory sidenband och ljuslila pärlor. Helt underbar!!!

Nåja, strax efter 15 i strålande sol började vigselakten. Stolar var uppställda under de två ekarana i trädgården i två rader och vi gick mellan dessa två hand i hand fram till Vf. Nervöst som tusan men samtidigt helt fantastiskt! Tänk att se alla du tycker om på samma ställe och de är där för er skull, underbar känsla! Där framme stod även våra vittnen, min mamma och svärmor, samt vår SÖTA brudnäbb i en helt rosa klänning med rosa band i pippilotter . Min man har nog aldrig varit snyggare han heller, yo mama

Jag kom av mig lite under de personliga orden vi sa till varandra men annars flöt det på bra, båda sa Ja och ringen hamnade på fingret! Vi fick även kyssa varandra 3 grr!!! En gång under akten och på begären två gånger i slutet! Sedan blev det många fler under kvällen he he

Därefter var det dags för brudskål, mousserat vin med jordgubbar samt mingel och fotografering! Även ett gruppfoto togs med alla gästerna som jag verkligen är sugen på att se!!! Middagen serverades efter 45 min mingel (alldeles lagom) med inga tal under förrätt eller varmrätt. Sedan exploderade talen vid efterrätten! De var alla jättefina och det bästa var min svärfars tal, han fick verkligen ALLA att släppa en tår?Han sa så fina ord om mig, oss och min nyligen bortgångne pappa. Jag är fortfarande helt blown away! Det var bara kärlek! Ert telegram var såklart också väldigt fint, ingen fattade någonting utom jag som skrattade högt!

Under middagen fick alla skriva i vår gästbok, vilket är verkligen något jag rekommenderar!!! Det var väldigt kul att ligga i sängen dagen efter och läsa vad alla skrivit. Vi hade frågor som: Mitt bästa minnen med brudparet, Mitt bästa kärleksråd, Vad brudparet gör om 10 år mm..

Sedan fick man även värsta ego boosten, alla sa hur fantastisk klänningen var, hur snygg man var (min fasters man sa att han inte kände igen mig eeh, ska man ta det positivt ?) etc. Den finaste komplimangen om bröllopet var från en kompis som sa att det kändes som hon kom till sitt eget bröllop, PRECIS så här hade hon också velat ha det! Nu ska hennes sambo bara få tummen ur också ha ha

Efter middagen var det en benstäckare/mingel och därefter dukades kaffe/spettekaka/gottebord fram? Vi dansade igenom brudvalsen i nästan rätt takt båda två och sedan hade vi en supertrevlig kväll med alla våra vänner. Det enda lite tråkiga var väl att folk inte dansade så mycket som vi ville?fast flertalet av våra kompisar är ju inte danstyperna direkt?

När gästerna började droppa av blev det en snabb ihoppackning av alla presenterna och därefter snabbt hem till sängen!!! Som vi såklart båda stupade i ?det blev lite mer action morgonen efter om man säger så? Presenterna öppnade vi dagen efter, vilket var skönt att göra i lugn i ro utan stirrande blickar hi hi

Nu sitter man här lycklig och väntar på bilderna och tittar på ringarna! Höll på att köra ut i vägrenen dagen efter bröllopet för att jag tittade för mycket på ringen oj oj?

De finns såklart 1000 ggr mer att berätta men det tar vi när vi träffas nästa gång, eller hur?

• labbråttan83

Nu måste jag läsa ikapp här!!

• labbråttan83

Make up stores produkter är kanon! Min sminkning höll sig liak fin hela kvällen, blev inte alls spegelblank efter någon timmer som jag brukar bli annars

SNOTCROW skrev 2008-06-17 00:01:58 följande:
    Anja, jag tittade på din sminkning. Till att börja med: tycker det är snyggt och smakfullt! Personligen så gillar jag läppglans och -stift som ger lite mörkare färg än själva läpparna. Du gillade inte det aprikosa, så jag hade varit nyfiken på hur en mörkare rosa hade sett ut. Annars - jättefint :) Själv har jag bokat tid på Make-Up Store, och undrar om jag ska betala lika mycket till (495) för en provsminkning. Där får man ju också grejer för hela summan, men är det värt det? Jag litar på deras kunskap, men det har väl med trygghet att göra.
  • labbråttan83

När jag sminkade mig på MUS så fick jag flera bra tips:
    Man ska välja en lite gulare undrlagskräm än vanligt eftersom annars blir man ofta kritvit i ansiktet på blixtbilder/stark ljussättning.

Sedan ska man grunda med MYCKET fuktkräm och inte ta för mycket av consealer/foundation. Då blir det lätt linjer under ögonen t.ex. Dessutom är det bra att blanda consealern med lite av fuktkrämen.

En sak till som är superbra på MUS som gör att sminkningen håller är Skin serum! Huden blir alldeles slät och len så att foundationkrämen lägger sig helt jämnt och huden hålls fuktig! Det bästa jag använt faktiskt Detta finns säkert i fler märken, det är bara jag som inte vet om det...

• labbråttan83

Fin ring snotcrow, ser precis ut som min fast i vitguld istället för titan...

• labbråttan83

Usch Embo, gå och lägg dig med din älskling och ta nya tag imorgon!

Embo81 skrev 2008-06-19 10:44:02 följande:
    En del dagar är det nog lika bra att bara gå och lägga sig igen, var och tog cellprov imorse -vet i fan hur hon lyckades med pang sa det så klämde hon livmodertappen mellan specclumet och depressorn -AJ! ojdå, förlåt sa hon... Sen kom jag hem och försökte boka boende till nästa vecka, ska till gbg (min syrra ska operaras där upp, ganska stor operation) fullt på alla ställe med vettiga priser, har ingen större lust att lägga 1000 spänn natten på hotell. Sen har jag försökt få tag i tjejen som gör fixa min naglar -hon har helt gått under jorden. Gudsmeden som ska göra våra ringa är oxå puts borta. Nageltjejen och gudsmeden är bästa vänner och jag misstänker att de tagit handpenningen för ringarna och dragit till Thailand och sitter och skrattar på en vit strand...
  • labbråttan83

Vid vårt bröllop till 34 vuxna personer köpte vi: 8 flaskor bubbel (fick över 3 flaskor), 12 flaskor vitt vin (fick över 4 flaskor), 24 flaskor rött vin (fick över 14 flaskor!) samt 3 flak öl (fick över 1 1/2 flak)! Så folk drack verkligen mindre än vad de brukar göra, men ingen vill väl bli för full på bröllop eller? Däremot tog vår Baileys och Whiskey nästan helt slut till kaffet!

Fortsatt trevlig midsommar allihopa och planerande

• labbråttan83

Hej allesammans! Nu har jag lagt in lite bilder i galleriet som vår kompis har tagit från vigseln, blommorna och den fasade brudvalsen

De "riktiga" fotona väntar vi fortfarande med spänning på...

• labbråttan83

Fysio: Ni var verkligen jättefina och grattis till er lyckade dag!

• labbråttan83

Superfina program Anja! Så mycket jobb pallade jag inte själv med tyvärr

• labbråttan83

Tack!
    Nu har du själv inte långt kvar, blir lite pirrig åt dig

Snyggare/bättre bilder kommer senare... Vi har fått tjuvkika lite på dem och ljuset är helt otroligt, klänningen och alla färger kommer mycket bättre fram. Bilderna som är upp nu är ju både under/överexponerade och så har vi lite lustiga miner för oss, mannen min är inte lik sig alls på ett av fotona

AnneiLund skrev 2008-06-23 14:45:32 följande:
    Labbråttan!!!Sååååfina ni varMåste vara nerverna men jag grät en skvätt!!!!
  • labbråttan83

Vi hade "Längtan till dig" med Cajsa Lisa Åkerström/Åsa Jinder. Jättebra valstakt och vacker text!

Embo81 skrev 2008-06-23 21:35:48 följande:
    Vad ska ni ha/hade för vals?
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4