Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-12 11:07:11 följande:

Ingenting utesluter det andra Ingenjörsbruden
    Nja....jag vet inte det......hmmm.......okejdå!!

Isådanafall är du dem först crazy-chick jag känner som löser korsord!!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-12 11:19:22 följande:

Haha jaså, fniss...det är faktiskt riktigt mysigt. Detta insåg vi när vi hyrt stuga för fyra somrar sen och inte hade varken tv eller nåt annat och inte hade ETT SKIT att göra på kvällarna när barnen sov. (man kan lixom bara sexa till det så mkt som man pallar ) iallfall så satt vi o löste korsord och hade skitmysigt.Är faktiskt riktigt roligt tycker jag.
    Ska visst vara väldigt hälsosamt för hjärnan....
  • ingenjörsbruden

a wife to be skrev 2008-06-12 22:15:22 följande:

Hängde inte riktigt med nu, ska ni beställa från Evas i Sandby? Finns det många att välja mellan, vad tar dom/bit ca?
    Nä vi ska ha tårta ifrån Vanilja i Glumslöv!

Hade fatt i en lapp ifrån Evas med tårtor...tror att de tog 35-40 kr/bit men jag är lite osäker.....det var billigt i allafall kommer jag ihåg att jag tänkte!!
  • ingenjörsbruden
    Hedebris skrev 2008-06-12 19:37:43 följande:
    haha... jag är den jävligaste flickvännen som finns
    Vad har du nu hittat på?!
  • ingenjörsbruden

Fröken Planera skrev 2008-06-13 07:19:12 följande:

Hur tror ni Labbråttan mår idag???
    Ja herregud....hoppas nu att fredagen den 13 inte innebär trubbel eller snubbel för dem!
  • ingenjörsbruden
    SNOTCROW skrev 2008-06-13 00:06:26 följande:
    Angående juvelerare, vad säger ni? Har hört både dåligt och bra om de flesta. Guld och silversmedjan är återförsäljare för den ringen jag är sugen på, är de tillmötesgående? Vart har ni gått, och hur ser era ringar ut?
    vi har beställt våra ringar från www.nordstansguld.se.

Är det ngt speciellt du är ute efter så ring o fråga Christian.....han har stenkoll o kan säkert leta fram ett foto på en liknande/samma ring som du vill ha
  • ingenjörsbruden
    SNOTCROW skrev 2008-06-13 16:41:04 följande:
    Ingenjörsbruden: tack för tipset, men det är i Malmö va?
    Ja, ultimate cake ligger i Malmö....
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-13 23:32:39 följande:

Ah ok, en till då... men INGEN annan iallafall Nu ska jag hoppa i säng... så får vi se om mina väninnor har lurat mig så att jag inte alls ska jobba imorgon! Hmmm det har varit så jä..la mkt tissel o tassel på möhippefronten på sistone! jag är såååå undrande! Har iallafall rakat ben, armhålor osv... men jag har munsåren kvar (ärr o skorpor) och värsta mensflödet! Men men... *asg*
    Nja....Peter hade ställt upp på en träff m resp....dock inte någon glädjeyra.....jag trodde dock att han skulle banga....
  • ingenjörsbruden

Labbråttan: Grattis!! Hoppas att smekmåndagen blir lugn o skön!

Anja: Vilken härlig möhippa!!! Låter verkligen superhärligt!!!

Hedebris: Hahahha!! Du är ju en liten sadist!!!! Skönt att han inte fick dåndimpen o svimmade!!!!
    Låter trevligt med biokväll......dock är denna veckan helt galen för vår del....kanske nästa v?!

O så måste jag berätta.....JAG HAR BLIVIT FASTER!!!! Igen ifos.....men hon är så ljuvlig, lilla Alice!!
    Fattar det knappt..... de åkte in 02.30 o kl 05.25 var hon ute....för en förstföderska är det väl snabba ryck eller?!
    Blir ju inte lite sugen på smått.....

• ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-06-16 10:10:19 följande:
    Funderar på att ha denna på festen. Tror ni gästerna fattar? Eller är det för uttjatat?TELEGRAMKära BrudgumJag vill härmed gratuleratill att du inte behöver leta meraFör damen bredvid dig är ju perfekt på alla visglad, snäll och klok naturligtvisMen tänk alla ljuva minnen vi har delat du och jaginte tar de väl slut nu bara för att du gifter dig idag?Med detta telegram vill jag för alla år tillsammans säga ett stort tackoch att du är fasligt stilig i din frack!Älskling var inte orolig, för vad jag sagt till dig nutrots allt jag avslöjar är det ingen risk att du får skit av din fruHon och jag är helt överens om att jag är din tjej...Tack för att du finns, jag älskar dig/Hälsningar från Bruden (din fru, Emma)
    Nä men den är väl ett måste!!! Tycker att den är rolig....det är väl mest de gäster som varit på många bröllop som känner igen den...släktingar brukar ju inte vara på så många o ofta så de kommer ihåg den exakt!

Jobbade du i helgen?! Jag blev faster i lördags!! Frågade om de hade någon som hette Emma men nä....det var visst en Eva som hade hjälpt dem!!!
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-06-16 17:10:03 följande:
    Om det är någon mer som ska ha godisbuffe så har jag hittat en affär på 2500m2 som säljer godis i storpack, 1-1,5 kg boxar. De har ALLT, plockgodis, choklad, klubbor, chips, nötter, dippa, dryck mm mm Godiset kostar 29 kr/kr + moms. Man får köpa en hel låda, går alltså inte att ta ngt hg av varje.
    *asg*
    För tusan....berätta aldrig för mig var den ligger!!!
  • ingenjörsbruden

Anja: Svårt att jämföra riktigt rättvist.....men jag måste hålla med Anette till viss del....du ser mer naturlig ut i det "aprikosa" men samtidigt så har du inte din rosa kofta på dig som du har på det andra fotot......men det rosa var faktiskt också fint så tycker du att det andra skär sig mot ditt färgtema så ska du def ta det rosa!!! Passar dig jättebra!

• ingenjörsbruden
    labbråttan83 skrev 2008-06-17 11:13:11 följande:
    Vår bröllopsdag: Dagen började med en snabb frukost kl 08:00 för att vid 09:00 vara vid lokalen som vi hade kommit överrens om. Men?. Personen vi hade pratat med hade gått på semester och glömt meddela personalen att vi skulle komma då? Jag ringde frenetiskt till alla nummer jag hade till lokalen och till slut fick jag tag på dem jag behövde. Det visade sig att de inet kunde vara vid lokalen förrän vid 11:00!!! Så vi fick köra tillbaka alltsammans igen, all dricka, frukt, godis, spettekaka, dekorationer mm i två bilar och komma tillbaka en timme senare. Stressigt!!! Sedan vi hade lämnat av allt igen i lokalen och pratat igenom hur allt skulle vara, var klockan 12 och nu hade vi drygt 2 hrs på oss att äta, duscha, fixa hår, smink och klä på oss!! Puh! Vi blev färdiga till 14:20 då vi slängde oss i bilen till lokalen! Jag blev faktiskt färdig före min man, han stod och svor över sin slipsknut i 15 min innan han fick rätt på den Tips är att knyta denna dagen innan ha haNär vi kom dit diskuterades det igenom vigselakten med Vf och näsan pudrades. Samt fick jag lugna ner min smått panikslagna toastmaster som trodde vi kommit bort eftersom vi var sena till lokalen? Min brudbukett packades upp och jag bara stod och tittade på den i 5 min, den var så vacker! Rekommenderar verkligen KC blommor i Lund. Tog 1300 för bukett, corsage och näbbkorg med cold water rosor, vita rosor, lila orkidéer och murgöna. Själkarna var dekorerade med ivory sidenband och ljuslila pärlor. Helt underbar!!! Nåja, strax efter 15 i strålande sol började vigselakten. Stolar var uppställda under de två ekarana i trädgården i två rader och vi gick mellan dessa två hand i hand fram till Vf. Nervöst som tusan men samtidigt helt fantastiskt! Tänk att se alla du tycker om på samma ställe och de är där för er skull, underbar känsla! Där framme stod även våra vittnen, min mamma och svärmor, samt vår SÖTA brudnäbb i en helt rosa klänning med rosa band i pippilotter . Min man har nog aldrig varit snyggare han heller, yo mama Jag kom av mig lite under de personliga orden vi sa till varandra men annars flöt det på bra, båda sa Ja och ringen hamnade på fingret! Vi fick även kyssa varandra 3 grr!!! En gång under akten och på begären två gånger i slutet! Sedan blev det många fler under kvällen he heDärefter var det dags för brudskål, mousserat vin med jordgubbar samt mingel och fotografering! Även ett gruppfoto togs med alla gästerna som jag verkligen är sugen på att se!!! Middagen serverades efter 45 min mingel (alldeles lagom) med inga tal under förrätt eller varmrätt. Sedan exploderade talen vid efterrätten! De var alla jättefina och det bästa var min svärfars tal, han fick verkligen ALLA att släppa en tår?Han sa så fina ord om mig, oss och min nyligen bortgångne pappa. Jag är fortfarande helt blown away! Det var bara kärlek! Ert telegram var såklart också väldigt fint, ingen fattade någonting utom jag som skrattade högt! Under middagen fick alla skriva i vår gästbok, vilket är verkligen något jag rekommenderar!!! Det var väldigt kul att ligga i sängen dagen efter och läsa vad alla skrivit. Vi hade frågor som: Mitt bästa minnen med brudparet, Mitt bästa kärleksråd, Vad brudparet gör om 10 år mm.. Sedan fick man även värsta ego boosten, alla sa hur fantastisk klänningen var, hur snygg man var (min fasters man sa att han inte kände igen mig eeh, ska man ta det positivt ?) etc. Den finaste komplimangen om bröllopet var från en kompis som sa att det kändes som hon kom till sitt eget bröllop, PRECIS så här hade hon också velat ha det! Nu ska hennes sambo bara få tummen ur också ha haEfter middagen var det en benstäckare/mingel och därefter dukades kaffe/spettekaka/gottebord fram? Vi dansade igenom brudvalsen i nästan rätt takt båda två och sedan hade vi en supertrevlig kväll med alla våra vänner. Det enda lite tråkiga var väl att folk inte dansade så mycket som vi ville?fast flertalet av våra kompisar är ju inte danstyperna direkt? När gästerna började droppa av blev det en snabb ihoppackning av alla presenterna och därefter snabbt hem till sängen!!! Som vi såklart båda stupade i ?det blev lite mer action morgonen efter om man säger så? Presenterna öppnade vi dagen efter, vilket var skönt att göra i lugn i ro utan stirrande blickar hi hi Nu sitter man här lycklig och väntar på bilderna och tittar på ringarna! Höll på att köra ut i vägrenen dagen efter bröllopet för att jag tittade för mycket på ringen oj oj? De finns såklart 1000 ggr mer att berätta men det tar vi när vi träffas nästa gång, eller hur?
    Vilken härlig o stressig bröllopsdag!!!
    Jag hade blivit helt rabiat om vi inte kommit in i lokalen som det var förutbestämt!!! ...hade def resulterat i blodvite om det hänt mig!!! Tur att du är så lugn o sansad, Labbråttan!!!
    GRATTIS!!!!
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-17 14:17:32 följande:

Jag har bokat en tid för provsminkning på makeup store den 26 juni. Japp, jag vet att jag sminkade mig häromdagen men känner mig osäker. Har även prel.bokat sminkning på stora dagen kl.11 på makeupstore.Vet inte alls hur jag ska göra.kände mig ju nöjd m makeupen på så sätt att det blev ok när jag själv suddat ut linjerna vid ögonen lite ohc när jag suddat lite på ögonbrynen som blev för svarta men jag var inte nöjd med produkterna i ansiktet insåg jag när jag kom hem. Man såg varje liten linje under ögonen osv, som att sminket la sig där.+ att sminket var helt matt, inte sådär snyggt skimrande (highlighteffekt som jag vill ha).Men allt sånt ska jag ju tala om för hon som ska sminka mig så det är helt ok.Tänkte bara att jag verkligen vill testa MUS eftersom jag hört så mkt om dem och alla verkar så nöjda med deras produkter. Eftersom man FÅR produkter för alla pengarna när man sminkar sig där så tänkte jag att man kunde ha med DERAS produkter o kanske få en annan sminkning som man blir nöjdare med!Vill ändå sminka mig på det ursprungliga stället för jag tror det blir bra, hon är lyhörd o hon kommer göra allt för att jag ska bli nöjd, men jag vill ha andra färger, vill ha en mer kall, metallic rosa o highlighter och en annan kajal (men den gillade inte hon heller sa hon, så hon kommer skaffa en annan sort till min dag för den smetade o blev inte bra). SEdan ska jag som sagt måla ögonfransarna själv.tänker oxå skaffa något annat till läpparna på make-upstore.Så jag tänker mig att highlighter o läppstift kommer att införskaffas på MUS och ett solpuder har jag från tromborg som jag vill använda.Sen får hon använda alla underlagsgrejor osv som hon hade sist och göra precis som då för hon la skuggor osv jättebra.Kommer att bli nöjd, det är jag säker på, måste bara känna att jag gör ALLT för att det ska bli perfekt + att jag velat göra en provminkning på MUS länge nu och tyckte att det vore perfekt att testa det innan bröllopet så om jag blir nöjdare där tar jag foton o tar med mig till min sminkös på bröllopsdagen.Tiden so jag bokade på bröllopsdagen på MUS kommer inte gå t spillo heller för om jag ej vill ha den så kommer en väninna att ta den Hur hade ni gjort?Om ni blev nöjdare på MUS... hade ni bytt sminkös och gått mellan ställena eller hade ni försökt få er nuvarande sminkös att förstå vad ni hellre ville ha och chansat på att det blev perfekt?Hon sa ju till mig att skriva ner ALLT jag tänkte på och vad jag tyckte när jag känt på sminket under dagen/kvällen igår.Ser ju jättefint ut på foto, var bara på nära håll jag inte var så nöjd, just under ögon osv och att kajalen var lite smetig och att huden var helt matt, ingen highligt lixom...jag vill ju se sådär sommarfräsht skimrande ut, men inte fettig!Fattar ni hur jag menar...ojojojoj dagens I-landsproblem men jag vill vara HELT NÖJD, jag vill vara 100% nöjd! Det sa ju min sminkös att jag skulle känna och att jag därför SKA vara kritisk och skriva ner ALLT jag kommer på.Visst är det väl bra att göra en sminkning till för att kolla hur man känner och sedan ta ställning till hur man vill göra!!Eller? Är jag helpuckad!!!???
    Du har def skrivit ner allt som du inte var nöjd med iallafall.....
    Klart att du inte är puckad!!! Du måste ju känna att allt är 100% annars går man nog bara o irriterar sig......

Man ska alltid jämföra....
  • ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-17 15:34:10 följande:

Mmm exakt... grejen är den att jag var helnöjd m hur makeupen såg ut på foto men inte nöjd m hur den såg ut på nära håll Men jag blir aldrig nöjd när nån annan målar mina fransar. det gör man bäst själv tycker jag. Ingen annan kan ju komma in ända intill ögonlocket utan att man blinkar sönder ögat, med resultat att fransarna inte alls ser lika snyggt målade, mörka och täta ut.Så mascaran ska jag fixa själv... Och jag vill ju ändå testa att bli sminkad på MUS, har tänkt på det jättelänge. Dessutom är det ju inte fy skam att få produkter för 495 spänn
    Har sonderat lite kring sminkning nu....
    om sminket lägger sig i "ögonrynkorna" så har man använt fel underlag.....sen vet jag inte vilket underlag man ska ha istället.....

Har faktiskt tänkt ta en sådan sminkning på MUS jag med....svärmor ville också följa med o sminkas hon med!! Kan ju bli intressant!!!!
  • ingenjörsbruden
    Flamora skrev 2008-06-18 23:29:43 följande:
    Attans! Inget mer EM för Sverige. Tråååååkigt.
    Jäkla match....blev så upprörd o förbannad så jag släpade in Peter i sovrummet i halvlek...... MYCKET bättre än matchen!!
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-06-19 10:44:02 följande:
    En del dagar är det nog lika bra att bara gå och lägga sig igen, var och tog cellprov imorse -vet i fan hur hon lyckades med pang sa det så klämde hon livmodertappen mellan specclumet och depressorn -AJ! ojdå, förlåt sa hon... Sen kom jag hem och försökte boka boende till nästa vecka, ska till gbg (min syrra ska operaras där upp, ganska stor operation) fullt på alla ställe med vettiga priser, har ingen större lust att lägga 1000 spänn natten på hotell. Sen har jag försökt få tag i tjejen som gör fixa min naglar -hon har helt gått under jorden. Gudsmeden som ska göra våra ringa är oxå puts borta. Nageltjejen och gudsmeden är bästa vänner och jag misstänker att de tagit handpenningen för ringarna och dragit till Thailand och sitter och skrattar på en vit strand...
    Blää vilken dag!!!! Hoppas morgondagen blir mkt bättre!!!
  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2008-06-23 16:25:51 följande:
    Måste bara berätta förresten...åkte samma tåg som M idag och gissa vem som kom trippandes om inte lilla Rådjuret, antagligen såg jag ut som en galen jägare för hon bara vända på klacken. Hhhmmm 2 av 3 gånger så har de varit på samma tåg och "de som bara setts någon enstaka gång på sin höjd"...märkligt!
    Ser Embo som den "galna jägaren"!!! *asg*

Va sa du 45 kg rådjur eller?! *embo slänger upp "rådjuret" över axeln*!!

Hihihi!!!

GRATTIS Labbråttan!! Såg inget av ditt onda knä o ni var så vackra o fina!!!! Även om din man inte var sig lik....
  • ingenjörsbruden
    Hedebris skrev 2008-06-23 20:32:32 följande:
    ok ok... men tänk dig den uppsydd, insdd och med underkjol ;)
    Den var jättefin!!!
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4