• Jnyli

krossat hjärta!!

HEJ...
    Skriver nu med gråt i halsen.För tre månader sedan friade jag..han sa ja direkt!vi skulle gifta oss i januari.Så vi har planerat lite smått.Om en månad skulle jag flytta in hos honom igen,vi var isär i 1,5 år innan vi hittade tillbaka till varandra.Jag har sagt upp min lägenhet och allt..nu sa han igår att han vill vänta och varken gifta sig eller bo med mig....jag blev helt chockad.Idag har vi prata lite.men jag grät mest..då sa han helt plötsligt att det e slut!...vad ska jag göra???mitt hjärta har gått itu.

• Svar på tråden krossat hjärta!!
  • maja hed

Jag tycker verkligen synd om dig, stackars du du ska ha alla kramar i världen.
    Kan han ha träffat någon annan när ni var i sär som inte slutade som han trodde, han kanske har gjort någon annan gravid. JAg hoppas för din skull att det inte är något sådant. Många tröstande kramar till dig.

• JohanoCissi

om det nu är så att han tyckte att det var förhastat att gifta sig så kan det vara förståeligt, men att fortsätta ihop och kanske bo ihop borde inte vara några problem för hans kompisar. Dem borde ju bara vara glada för hans skull, han kan ju festa ändå hur ung han nu än är.

• Jnyli

han är 32...så han är knappast för ung...vi bodde tillsammans tre år innan..sen hade båda han och jag en annan emellan..men ingen av oss var lyckliga utan varandra. .nu har vi ju bara varit tillsammans ett halvår..så visst kan man förstå om han tyckte det gick fort..men ändå..bryta helt?

• Troll1

Mognad har inte alltid med ålder att göra (vet jag av tidigare erfarenhet..) Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med honom när det allra värsta har lagt sig. Har han träffat x et igen? Förstår om han kan få "kalla fötter"och tycka att det går för fort fram, men det där var ett verkligen grymt omoget beteende. Varför brusade HAN upp förresten? Verkat mkt konstigt...
    Var tuff nu. Man kan inte bete sig hursomhelst!
    KRAM

• Jnyli

tack..jo..han tyckte väl att jag bara skulle säga javisst jag ringer min hyresvärd nu och frågar om jag får bo kvar tills du har bestämt dig...det e inte första gången han velat..innan han gav mig en ny chans ångrade han sig..och bestämde sig fram och tillbaka.men det var ju för att han var rädd att bli sårad igen,,,nu då?

• paradisfågel

Jag lider med dig Jnyli! *stora bamsekramar*

• Troll1
    Jnyli skrev 2008-04-02 19:32:42 följande:
    tack..jo..han tyckte väl att jag bara skulle säga javisst jag ringer min hyresvärd nu och frågar om jag får bo kvar tills du har bestämt dig...det e inte första gången han velat..innan han gav mig en ny chans ångrade han sig..och bestämde sig fram och tillbaka.men det var ju för att han var rädd att bli sårad igen,,,nu då?
    Ja, men den där martyrstilen han kör med leder ju ingen vart. Det vet han väl, att du ångrar dig och att du är lycklig med honom.
    Ska du behöva lida för ditt snedsteg i alla år. Har ni pratat igenom det hela? (Alltså det som hände då.)
  • johansdotter

Jaaa....fattar inte hur han kan sätta dig på pottan så?
    Otroligt taskigt!

• Skottdagen2008

Nä, då är det nog ant. rädslan att det ska komma något emellan igen eller så kanske det har det gjort det från hans sida.

Jnyli skrev 2008-04-02 19:22:55 följande:
    han är 32...så han är knappast för ung...vi bodde tillsammans tre år innan..sen hade båda han och jag en annan emellan..men ingen av oss var lyckliga utan varandra. .nu har vi ju bara varit tillsammans ett halvår..så visst kan man förstå om han tyckte det gick fort..men ändå..bryta helt?
  • valkyriana

Vilken skitstövel. Helt ärligt. Skulle du kunna tänka dig att behandla någon som du älskade på det sättet? För "kalla fötter". Fy vad elakt gjort. Han KAN inte ha rätt känslor för dig, tro mig- jag har varit där.
    Vi tjejer ursäktar ofta våra älskades tillkortakommanden.
    "Han älskar mig, det vet jag" Men inte slänger man ut någon man älskar på bar backe?
    Känslor ändras inte över några dagar, och absolut inte utan anledning.

Jag hoppas att allt löser sig till det bästa, jag personligen tycker att du ska hitta någon som verkligen älskar dig.

Ingen är gladare än jag om jag har fel och ni lever lyckliga i alla era dagar.

STORA KRAAAAAMAR till dig!

• Mumriks blivande fru

Usch, stackars dig! Låter som en riktig mardröm om det här ditt livs kärlek som gjort så här mot dig!! Han verkar inte veta alls vad han vill. Kanske det skulle vara bra att bryta kontakten med honom helt ett tag och låta honom fundera lite? Kanske kommer han på att du också är hans livs kärlek?

Det är nog lite som de andra skriver att killar lätt får kalla fötter och blir rädda, speciellt om han blivit sårad förut? Berätta hur du känner och att du vill vara med honom och lämna det där. Jag vet inte, men jag kan bara säga hur jag själv är. Jag blir alltid mer säker på mina känslor om jag får tänka igenom dem ensam.

Hoppas verkligen att det löser sig med killen och lägenheten och att det blir ett bröllop framöver!

Läste något bra nyligen. Det finns bara två känslor. Kärlek och rädsla. Det ligger något i det eller hur...?

• Zozo

Har man inte rätt att ta tillbaka en uppsägning av lägenhet om man inte har ngn annanstans att flytta i sverige?

• MrsJönsson

Jnyli: hvad sker der? Noget nytt?

• MsSandra

Om min m2b krossat mitt hjärta på det där viset, hade det nog inte spelat någon roll om han bett om ursäkt eller om han ångrade sig senare..

Vissa saker kan man inte göra ogjorda.. vissa saker kan inte göras osagda..

Dock hoppas jag att det ordnar sig till det bästa för er! Han verkar väldigt osäker på ert förhållande.. (på sig själv kanske?) - ni får prata igenom det en gång för alla! (alltså om era drömmar, förhoppningar, mål i livet och framför allt om vad ni känner för varandra)

Lycka till!
    kram från sandra

• Savonit

Det klart han är rädd, Du har bedragit honnom, är det verkligen han som är ett svin?

Säger inte att 2 fel blir ett rätt.
    MEn ett så stort svek du gett är svårt att få kontroll på igen.

• lillan31

Han kanske har förlåtit dig, men kan ändå inte glömma...fastän han vill.

Det är svårt.Jag vet, att man kan förlåta sin partners otrohet, och fortsätta förhållandet tillsammans, men att verkligen komma över sveket, och radera en massa olustiga bilder i sitt huvud, det är jättesvårt. Även om man fortfarande älskar sin partner.

För det tror jag han möjligtvis gör; älskar dig, innerst inne vill att ni ska flytta ihop och gifta sig....men han är rädd, kanske inte för att han tror att du ska vara otrogen en gång till, men att han aldrig kommer kunna glömma och att det kommer att prägla ert förhållande negativt.

Jag spekulerar bara efter självupplevda händelser...

Lycka till med allt. Kram

• dfk

Hoppas att det löser sig för dig!!!!

Svar på tråden krossat hjärta!!