• Sommargrönt

-5 kg

HAHA!
    Låter som min mormor. Hon är expert på att tala om att jag minsann fått lite hull. Men om jag går ner så frågar hon om jag äter nog med gröt och potatis. Vissa människor ska man verkligen inte söka sig till för komplimanger. :) Vad roligt att du får positiva kommentarer i alla fall! Trevlig helg!

Hvidbrud skrev 2008-06-13 17:46:25 följande:
    Det är ju kul att öra, men att hon sen la till att hon tyckte att jag var s¨tare innan, var kanske inte lika värmande...
  • Sommargrönt

Hvidbrud: Åh vad roligt för dig! Håll koll på måttbandet så du inte går ner mer nu! Är så kul att läsa att det går bra för dig, man blir peppad själv!

Mikabella: Du kanske helt enkelt ska väga 57 kg? Det är ju inte så mycket...Lite mer styrketräning bara för att platta till mage etc kanske är det du behöver, inte viktnedgång? Ge inte upp, det lossnar till slut!

Jag har idag på veckans invägning officellt fått skriva upp en vikt på Viktklubb som innebär att jag är halvvägs. 3 kilo borta och 5 cm runt midjan. Ett kilo har försvunnit sen i torsdags! Nu är det 3 kilo kvar och jag har nästan två månader på mig, så det känns görbart. Vad livet är härligt ibland! På onsdag ska jag till skräddaren och prova klänningen första gången på riktigt (sist var det bara fodret). Hoppas den är för stor, för än finns tid att justera den!

• Sommargrönt

Vad är ni allihop? Måste jag leta upp en ny pepptråd? :)

• Sommargrönt

Åh vad skönt, är inte ensam i alla fall. Det går lite segt här, men nu hankar sig vågen lååångsamt neråt efter förra veckans superhopp ett kilo åt rätt håll. Det är ett tacksamt ombyte mot fem veckors stillastående, särskilt som jag ska ibäg och prova min klänning idag kl 16!

Hur går det själv? Du fick inte gå ner mer för klänningen eller hur?

• Sommargrönt

Haha! Ibland känns det som att sund viktnedgång är ett heltidsjobb...

• Sommargrönt

Till :)

Nä, jag bara skojar med dig. Du är så välkommen så, även om du skulle låta som en trasig lp-skiva! Förstår din poäng och det är klart att viktnedgången måste få ta tid, men för att orka måste man få lägga upp benen på soffbordet och bara få titta på tv ibland. För mig tar energin slut annars. Och för det mesta hinner jag med jobb, hundpromenad och träning men när man dessutom har ett heltidsjobb till (bröllopsplanering) så blir det ju faktiskt lite tungt emellan åt...särskilt när man verkligen försöker gå ner i vikt sunt och långsamt, det är ju inte så att man kan tänka "en månad till"...

Hammerman1 skrev 2008-06-18 21:27:01 följande:
    Sommargrönt skrev 2008-06-18 14:18:28 följande:
    Man får lägga ner mycket tid, ska man hinna röra sig det som behövs. Speciellt om man har ett stillasittande jobb. Jag har egentligen tur som jobbar på ett sågverk och får springa och lyfta mig svettig vareviga dag. Men utöver det gäller det att prioritera bort så mycket "onödigt" som tv-tittande och annat nojsande man bara kan. Sen tror jag att ett visst mått av styrketräning alltid är ett bra komplement till konditionsträningen. Säg till mig om jag går in i viktminskningstrådar och bara låter som en gammal trasig LP.
  • Sommargrönt

Jag vet PRECIS hur du känner dig!

När jag kommer hem från jobbet så ska det alltid handlas och sen kanske min blivande ber mig plocka upp honom också och sen ska hunden (valp, så inga promenader, bara aktivering) ha sitt. Om jag sen går ut och springer 1 h och duschar när jag kommer hem, då är klockan nästan nio...Så ska vi fixa något bröllopigt, som t ex festprogrammet som vi håller på med nu och försöker få en sida gjord om dagen, då stupar man i säng halv tolv om man kan somna, för man är helt hyperaktiv. Jag skulle kunna byta en årsförbrukning glass mot en helkväll i soffan med start kl 17...

Idag visade vågen i alla fall ett litet hekto till neråt...så nu smyger det åt rätt håll...

Kan du inte försöka komma på en träningsform som känns mindre som att stå upp? Typ skaffa motionscykel och cykla framför tv? Eller gå och simma? Och spara joggingturerna till dagarna du inte jobbar?

Är superglad att jag inte diggar midsommarmat...Det blir helt vanligt käk i helgen för mig. :)

Mikabella skrev 2008-06-19 10:32:03 följande:
    Det tar såå mycket tid! Åhh...Kanske skulle köra a´la Hollywood tekniken och "karva" bort lite fett hos doktorn Nä äckligt...Men effektivt! Klart det får ta tid. Jag jobbar så mycket bara och har väl inte den bästa energin kvar när jag kommer hem. Har butik och står upp 8 timmar per dag...Soffan är ju liksom sååå skön när man kommer hem. Försöker gå till jobbet 3 dagar i veckan. Cyklar de andra+ joggar. Vill upp i 15000 steg per dag, men det är svårt ibland...eller mest hela tiden faktiskt. Grrr skulle vilja lägga till 2-3 timmar på varje dag...Upp kl 7 och i säng efter 00 ofta...Tiden räcker inte riktigt...
  • Sommargrönt

Grattis Hvidbrud! Vad kul med lite positiva nyheter efter en sån kväll! Ibland måste man ju få lyxa till det och då är det ju extra roligt när man slipper ångesten nästa dag!

Jag har faktiskt haft stenhård koll på kalorierna i helgen. Har planerat allt jag ätit så allt lyx har varit medvetet inplanerat och därför inte alls ångestladdat. Och så har jag tränat lite extra för att kompensera. Så jag har faktiskt gått ner i vikt hittills i helgen! Om 2 små hekto är jag under 70 kg! Det känns som en sån där magisk gräns som gör allt så himla roligt och lätt! Men ímorgon åker min blivande till USA i jobbet och är borta en hel vecka och lämnar mig med hund, bröllopsplaner och hushåll...Sådant brukar få mig att tappa rutinerna lite, så jag hoppas verkligen att jag klarar av det!

• Sommargrönt

Tips?! Glöm 3 kg på en vecka...Hitta ett annat Chanelfodral :)
    Sorry, men jag har inget bättre tips. Visst kan du gå på pulverdiet och bada bastu hela veckan men är det värt att gå upp 5 kg efteråt? Det är ju inte DITT bröllop...Låt nu inte en kortsiktig händelse skugga ditt långsiktiga mål!

Jag åt förresten glass igår och istället för att få skriva in ett helg kg viktnedgång på Viktklubb så får jag nu bara skriva in 4 hg...*svordom*

Mikabella skrev 2008-06-22 16:15:02 följande:
    Åhhh jag oxå...är idag söndag forfarnade lite bakis... Slarvigt värre...Men kul var det!Var iaf uppe på midsommar aftonm och gick 12000 steg...alltid lite plåster på såren... Idag 30 min inna frukost..Pust...ska man behöva ut en runda till nu kansek? Min våg är som vanligt totalt värdelös!!! Börjar bli väldigt stressad...Ska på bröllop på lördag och mitt tajta lilla guldglittrande Chanelfodral känns lite tajt...Ush!! Panik! Vill ner 5 kg på en vecka...Åhhh mint 3 iaf!! HJÄLP! Vad ska jag ta mig till? Tips.
  • Sommargrönt

Tack, du är så snäll! Nej jag vet att jag inte går upp av en enda glass...Det är väl att glassen ligger i magen som gör att vågen visar mer idag. Det trillar säkert av de närmsta dagarna, i snabbare takt tills jag är tillbaka där jag var. Men jag var sååå nära att komma under 70 och nu dröjer det någon dag extra...

tingeling2 skrev 2008-06-23 10:16:21 följande:
    Hejsan tjejer!! Nu har jag uppdaterat mig på tråden och ni är SÅ duktiga!! Lite bus och fusk är ok! Och sommargrönt, du GÅR INTE upp pga EN glass! Jag förstår hur du tänker. Men du har sån kontroll nu så en glass på helgen går du inte upp av. Tänk på hur du kanske "svullade" vissa helger (det gjorde iallafall jag) innan VK och med den kollen du har nu så äter du otroligt kontrollerat! Jag har trots snaps, vin och nån godis inte rört mig en decimal på vågen. Den står nu på 62,4kg till mina 173cm! Nu gäller det i veckan att jag är duktig så kanske man kan slappa lite till helgen igen!Ha det gôtt!
Svar på tråden -5 kg