Till :)
Nä, jag bara skojar med dig. Du är så välkommen så, även om du skulle låta som en trasig lp-skiva! Förstår din poäng och det är klart att viktnedgången måste få ta tid, men för att orka måste man få lägga upp benen på soffbordet och bara få titta på tv ibland. För mig tar energin slut annars. Och för det mesta hinner jag med jobb, hundpromenad och träning men när man dessutom har ett heltidsjobb till (bröllopsplanering) så blir det ju faktiskt lite tungt emellan åt...särskilt när man verkligen försöker gå ner i vikt sunt och långsamt, det är ju inte så att man kan tänka "en månad till"...
Hammerman1 skrev 2008-06-18 21:27:01 följande:
Sommargrönt skrev 2008-06-18 14:18:28 följande:
Man får lägga ner mycket tid, ska man hinna röra sig det som behövs. Speciellt om man har ett stillasittande jobb. Jag har egentligen tur som jobbar på ett sågverk och får springa och lyfta mig svettig vareviga dag. Men utöver det gäller det att prioritera bort så mycket "onödigt" som tv-tittande och annat nojsande man bara kan. Sen tror jag att ett visst mått av styrketräning alltid är ett bra komplement till konditionsträningen. Säg till mig om jag går in i viktminskningstrådar och bara låter som en gammal trasig LP.