• Sommargrönt

-5 kg

Hammerman1: Hur gick veckans avstämning?

Vågen har återhämtat sig hyfsat efter min glassfrossa. Nu ska jag ut och springa och försöka bli av med den sista biten, så jag kan fortsätta njuta av viktminskningen...

Kram alla duktiga!

• Sommargrönt

Heh hej Tit! Man får jobba på i sin egen takt, om du försöker så har du väl satt igång på riktigt?!

Angående frukt så vet jag inte var den idén kom ifrån. Jag menar, frukt har också kalorier så man kan inte äta hur mycket som helst. Och så finns det de som hävdar att frukt smakar sött så man vänjer sig vid att äta sött och då försvinner inte sötsuget. Men så länge man dämpar sötsuget med frukt så kan det väl inte skada? Jag har gått ner nästan 4 kg nu och äter frukt som en....häst....? :)

Tit skrev 2008-06-24 23:07:53 följande:
    Ni är fler här än ni tror! Jag läser nästan varje dag, har nog sagt hej nån gång förut. Jag har ingen våg och har varit alldeles för feg för att sötta igång på allvar, vet inte om jag har krafter att jobba så hårt som ni gör. Mitt största problem är sötsuget som sätter in som hårdast på kvällarna. Ni har dock motiverat mig jättemycket, idag har jag ätit minigurka och igår jordgubbar. Jag har läst att man inte ska äta frukt för mkt men så länge jag inte är fet (vad heter "obese", bmi över 30 på svenska?) så tänker jag känna mig duktig, det är ju faktiskt nyttigt och hindrar mig att äta godis. Nu blir dt långt, det jag skulle säga är -TACK att ni motiverar alla smygläsare!
  • Sommargrönt

Du har så skön stil!
    Se det positivt, du går i alla fall inte upp! I morse hade vågen hoppat 1 kg åt fel håll!!! (Jag vet, det spelar ingen roll från dag till dag och man ska titta på måttbandet istället, men whatever...)

Mikabella skrev 2008-06-25 12:07:22 följande:
    ...men för att inte verka för gnällig får jag ju lägga til att mina spiror til ben är riktigt läckra ...och så är jag väldigt glad i hjärtat Hihi
  • Sommargrönt

Hvidbrud: Ojoj, stackare. Men vet du vad, det där får du bara ta tag i helt enkelt. Ställ dig framför spegeln och ta kontroll över situationen. Man styr mer över sina känslor än vad man tror. Du får ju mannen du vill ha, vad som än går snett. Njut istället! Bestäm dig för att allt runt omkring bara är just saker runt omkring!

Mikabella: Åh, vad glad jag blir. :) Nej förlåt men det är bara det att jag också har en riktigt dålig vecka...men min svaghet är inte vin och cocktail utan glass....Så det känns bara lite skönt att tvillingen har det likadant. ;) Gå inte ihjäl dig! Det är okej att synda ibland! Kram

• Sommargrönt

Och vad gulligt av din mamma förresten, glömde ju säga det. Hihi!

• Sommargrönt

Mikabella, tack för att du inspirerar till dagens träning. Från jag slog upp ögonen imorse så har jag ältat att jag måste ut och springa idag. Ska försöka tänka på den vackra stranden med saltvattenstänk istället för mörka lilla jag som kryper runt i mörka grottor... ;)

• Sommargrönt

Nu tog jag hunden på en lååååång promenad runt sjön i skogen istället, inspirerad av Mikabella. Det lät ju bra men slutade med att saten stack från mig efter en katt och sen sprang jag runt trädet katten sprungit upp i med hunden framför som inte ville bli infångad. är SÅÅÅÅÅ arg på hunden nu. Såg ut som en idot och han verkligen råtrotsade mig. Grrr...Han får aldrig följa med ut igen...Men träning blev det ju i alla fall...

• Sommargrönt

Vad har du för hårfärg? Hur stort bröllop är det? Jag tänker spontant att den blå låter mer "classy"...

• Sommargrönt

Då tycker jag absolut den blå! Bryter fint mot håret. Och så matchar den ju ögonen!

Nu ska jag åka och hämta min älskling på flygplatsen. Han har varit borta en hel vecka! Ska bli så skönt att ha honom hemma igen!

• Sommargrönt

Puff puff. Har inte så mycket att säga. Försöker ta mig ner under 70 strecket men det är segt denna veckan. Men vill ju inte att tråden ska falla i glömska!

• Sommargrönt

SLÄNG CHOKLADBOLLARNA! Vad gör dem i din kyl när du försöker gå ner i vikt? Du är oerhört duktig som låter bli säger jag bara!

Kämpa på Mikabella! Och håll tummarna för min vägning imorgon. Är det inte under 70 kg så kliver jag inte ur sängen...

GME76 080802 skrev 2008-07-02 20:18:53 följande:

Jag behöver också hjälp :-O. Kan inte sluta tänka på chokladbollarna i kylen. Vill bara moffa i mig godis o sånt och inte alls tänka på dom 2-3 kg som är kvar. Gaaah...jag vet att jag kommer bli så bitter på mig själv om jag ger mig nu. Bara 1 månad kvar till bröllopet. Har hur mkt som helst att göra med allt + bröllopsgrejer men vill bara stänga av hjärnan och sooova.Alla i bekantskapskretsen är omotiverade bekvämlisar som tycker jag är så duktig men ingen peppar vidare så det hänger på mig själv hela tiden. Jag vill verkligen känna mig nöjd med korten så att stanna nu är inget alternativ.Klänningen är klar och ska hämtas imorgon och den kommer sitta snyggt även om jag lyckas pressa ner de sista kilona så det är endast för mitt välmående som jag verkligen måste lyckas .Hjälp hjälp hjälp mig hänga i på de sista....
  • Sommargrönt

HAHA - tänkte också 500 steg...ja inte konstigt att inget händer om det är dina springturer. :) Grattis att det händer något äntligen - det ger mig inspiration...

Nä fy...jag borde ligga kvar i sängen...70.3 på vågen...Suck suck...Jag har kämpat så länge och vill så gärna väga 60-nånting...Sen känns det inte som att det spelar så stor roll om det är 67 eller 68 eller 69 till bröllopet...vill bara väga under 70 kg då...även om 66 skulle vara underbart...vägde det förra sommaren och det var så kul att handla kläder...

Ska ut och springa med sambon ikväll...och äter jätteduktigt nu...vem vet...imorgon kanske...jag brukar tappa min vikt i halvkilon...vågen går liksom ner i större steg, inte i ett hg här och ett där...så imorgon....hoppas hoppas hoppas...

• Sommargrönt

Vad duktiga ni är alla! (och jag med...hihi)

Ett hg ner idag i alla fall...Men ikväll ska jag på AW...hur överlever man det?!??!? Vill inte sabba...bara 3 små hg till innan jag är en 60-nånting tjej... :)

• Sommargrönt

Är bara så sur så jag måste avreagera mig bland snällt folk. Vi fick en prisuppift per person av festlokalen som var 530 kr + dryck och det skulle inte bli mer än 700 kr per person för vi har alkoholfritt.

Nu säger de att det inte inkluderar tårtan (som kostar 85 kr per bit + kaffe, inte billigt). Så nu steg vår festkostnad hur mycket som helst. Jag är så arg, både på dem för jag vet vad dem sa och dem lurades och på mig, för jag såg inte till att få det skriftligt! Shit shit shit...

• Sommargrönt

Grattis! Om jag kommer ner på 70,0 så har jag också 2 kg kvar innan bröllopet. Resten tar jag i höst sen! Då kan vi spurta tillsammans! (men du får nog äta någon chokladboll i helgen om jag ska komma ikapp ;) )

• Sommargrönt

Mikabella, du är inne i ett sånt härligt stim så du drar med alla här. Vill skolka från jobbet och gå ut och springa ett maraton. :)

• Sommargrönt

Håll ut! Snart kan du sluta vara rädd för att gå ner!

Svar på tråden -5 kg