• Sommargrönt

-5 kg

Augustibruden 2008: Jag har provat GI och tror inte på den metoden. Visst, den fungerar, jag förstår principen, men det är så svårt att få det rätt att det tar all energi man har och så är det så stor risk att man äter för lite och går upp i vikt istället. Jag tror mer på att äta gott och med "fel" GI och bara ha koll på kalorierna. Det som gör att GI fungerar är ju att det håller blodsockernivån nere så sötsuget inte blir lika starkt. Men för mig är det psykiska behovet av gott värre än det fysiska, så GI hjälper inte, blev bara värre av allt som var förbjudet. Så nu lever jag efter devisen inga förbud, bara lagom mängder.

Det finns inga mirakelkurer...tyvärr! Jag hade varit den första att hoppa på annars. :)

• Sommargrönt

Vad duktiga ni är alla! Vi kommer gå ner ett ton tillsammans!

• Sommargrönt

Ägg är väl proppfullt med proteiner? Och gott och kan göras i massa former. Så det kan du ju äta.

Min våg fortsätter åka nedåt. Känns kanon!

• Sommargrönt

Hur har långhelgen gått för alla?

Jag har såklart syndat lite, men är rätt stolt över mig själv ändå (förutom för 100 g nachos, fy vad onödigt).

Tog en lång promenad i solen igår och brainstormade fram en önskelista med min m2b. Idag visade vågen glada siffror igen!

• Sommargrönt

0,6 kg på hur länge? Låter inte så lite alls tycker jag!

Jag har gått ner 2,1 kg totalt på sex veckor. Men det syns på måtten. 2 cm över bysten och 1,5 cm runt midjan. Håll ut bara!

• Sommargrönt

Vet ju inte vad du vägde från början. Men det är alltid trögare först. Sen säger det bara svoosh!

• Sommargrönt

Mikabella: Tror knappast att du kan kalla kilona under 60 för pluffs kilon, om du så vore dvärg! :) Vad får vi kalla mina kilon för då? Ligger fortfarande över 70! ;)

0,6 kg är jättemycket på sån kort tid. Vad har du för BMI?

• Sommargrönt

Alexiis: Grattis! Idag har jag halvvägs kvar. Till 5 kg alltså, får se om jag är nöjd då eller inte. Förra året hade jag den vikten och var inte riktigt nöjd, men jag har mer muskler i år så tror att det blir bra så.

Mikabella: Inte förolämpad alls. :) Tyckte bara att du behövde lite perspektiv. Det är inget fel att vilja trimma till sig själv lite extra för att tycka bra om sig själv. Men jag misstänker att du inte behöver göra det på grund av pluffs eller mullighet. Gör det bra för att du kan och vill och kommer vara lite extra nöjd!

• Sommargrönt

Solero är bäst! Och igår åt jag glass till middag, med jordgubbar och vattenmelon! Hihi...

Jag var hos sömmerskan som syr min klänning för första provningen. Hon var tvungen att nåla in för jag hade tappat 1,5 cm runt midjan och 2 cm runt bysten. Känns bra. I helgen ska jag inte slarva!

Bra jobbat alla och välkommen Galnegreta!

• Sommargrönt

Jag ska också ha snörning i ryggen, men min sömmerska säger att det inte går att ta så där i alla fall. För om man bara har snörning så kan den liksom gå upp ju. Så jag ska ha dragkedja och bara snörningen för utsmyckningens skull...Men hon vet att jag går ner i vikt och vi har planerat in att jag ska vara klar med det i god tid så att hon hinner justera klänningen!

Svar på tråden -5 kg