• Sommargrönt

-5 kg

Vad roligt för dig! Det är så härligt när vissa kläder börja sitta bättre. Jag ska få min klänning uppsydd av skräddare. Vi har första provningen om tre veckor, så nu gäller det att skärpa till sig lite...Hon vet att jag ska gå ner i vikt massor och sista provningen blir bara ett par dagar innan bröllopet, men det är ju bra ju mer som försvunnit innan hon börjar sy "på riktigt"...det blir mindre att fixa då!

Jag undrar över det där med att äta för litet. Det står ju att om man tränar så behöver man inte äta "ikapp" de kalorierna som försvinner om man är nöjd och mätt. Men de dagar jag tränar hamnar jag ibland under 1000 kalorier totalt...de dagarna jag inte tränar så har jag svårt att hålla mig på rätt mängd. Är det verkligen bra?

Har stenkoll på fettet nu! Ägg, avokado och nötter! Till och med en liten bit mörk choklad till mellis ibland...Livet känns så lyxigt igen! Har nog ätit alldeles för lite, av allt, förut!

• Sommargrönt

Hope2008: Min dagsmeny beror lite på om jag tränar eller inte den dagen. Men en dag när jag tränar så ser den ut som följer:

Frukost: Yoghurt med flingor och frukt i.
    Mellanmål: 1-2 frukter och kanske 15 nötter.
    Lunch: Ris och kycklinggryta (tex)
    Mellanmål: 2 riskakor/ett par rutor mörk choklad/1-2 frukter
    Middag: Om jag tränat hårt äter jag något liknande som till lunchen, annars blir det gärna yoghurt med knäckemacka och stekt ägg eller någon soppa med en liten bit bröd till.

Med en sådan meny kommer jag sällan upp i det antalet kalorier jag ska ha enligt VK...Man kan äta mer än man tror! Och det var just fettet som har gjort stor skillnad för mig på bara några dagar...

• Sommargrönt

Tingeling2: Ja, visst är jag duktig! :) Önskar jag befann mig i din sits istället, med det mesta av det här bakom mig! JAg är en stl 42 än...

• Sommargrönt

Hvidbrud: Det var nog inte 5 kg riktig vikt senast hoppas jag. Det skulle motsvara 35 000 kalorier om jag minns rätt. :)

• Sommargrönt

Jag försöker undvika ätardagar, brukar liksom fastna. Men i med VK får det plats god mat i kaloribudgeten så det går bra ändå. Och på helgen brukar jag äta glass en eller två dagar. Men godis har jag lagt ner helt. Jag är nog lite beroende, för det känns som att jag måste låta bli helt, annars äter jag hela tiden...

• Sommargrönt

Kom igen nu alla! Håll in på frossandet i helgen och njut lagom!

• Sommargrönt

Hur har det gått i helgen? Jag har ätit alldeles för mycket när vi var i Köpenhamn och firade att en kompis fyllde 30 år. Vågen visade 0,7 kg mer när jag kom hem än när jag åkte...

Men det blev ändå -0,6 kg denna veckan! Och 2 cm i midjemått! Idag ska det tränas friskt. Vädret är så fint!

• Sommargrönt

Vad snälla alla är! Det är så mycket roligare att kämpa på när man vet att någon håller koll på en! :) Kram alla!

• Sommargrönt

Vad är det man brukar säga. Varje portion ska vara som två knutna nävar stor? Inte mycket det, så vi äter nog alla för mycket!

• Sommargrönt

Mikabella: Gå med i Viktklubb Där får man hjälp att skriva ner vad man äter och räkna ut hur många kalorier det är + att kolla så man får i sig rätt andel protein och fett!

Svar på tråden -5 kg