• Sommargrönt

-5 kg

Kunde inte sagt det bättre själv Hvidbrud!

• Sommargrönt

Åh...jag kommer knappt i ett par 31...Du är så lycklig du...

• Sommargrönt

HAHA! Nu är det tyvärr inte rumpan som gör att jag har storlek 31, utan midjan, eller avsaknad på midja kanske jag borde säga. Är inte kurvig någonstans. Så 31 jeans är svåra att hitta som inte hänger över midjan.

Angående bh:ar så menar jag inte att jag har det värre, måste vara jobbigt med en ovanlig storlek. Men det är inte sååå kul att vara en 75 C heller, den storleken som alltid verkar vara slut!

• Sommargrönt

ÅHHHH!! Jag tappar all lust. Har tränat som en galning i veckan, och ätit bra. Tänkte att jag skulle få vågen att hoppa ner nästa hack lite så jag kan säga att jag är drygt halvvägs. Vad händer då? Jo, imorse hade den istället hoppat upp 2 hg. Jag vet att det inte är så mycket eller att man inte ska stirra sig blind på vågen. Men jag blir orolig. Vill inte väga mer, hinner ju inte gå ner om det ska fortsätta så här! Hjälp!

• Sommargrönt

Tack, vad rara ni är allihop. Fattar inte att man låter en siffra påverka en så mycket. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om den ändrar lite hit och dit men är alltid livrädd att det ska vara början på en trend åt fel håll. Vågen är liksom min försäkring på att jag inte hamnat på fel sida om linjen och börjar gå upp istället för ner...Idag hade den skärpt till sig lite, men jag börjar bli så stressad inför bröllopet nu...Vill så gärna känna mig fin den dagen...

• Sommargrönt

Angående styrketräning hemma: Man kan ju göra plankan, den är ju skitjobbig. Och så kan man stå bredbent och lyfta en häl i taget, tränar rumpan. Och har man en låg soffa eller bänk så kan man ju göra dips eller vad det kallas. Och vanliga armhävningar, på golv eller mot vägg, tränar bröstmusklerna. Det tränar ju armarna. Ryggen kan man ju träna genom att lägga sig på magen och göra rygglyft.

• Sommargrönt

Angående pulverkur förresten, så tror jag inte på det. Vet att man går ner i vikt men tror inte att det håller i sig. Det mesta är vätska och kroppen ställer in sig på svält. Det enda som kommer hända är att jag går upp det dubbla under bröllopsresan sen istället...Så jag kämpar på...

• Sommargrönt

Jag har inte satt ett särskilt långsiktigt mål på viktklubb. 10 kg innan den 9 augusti när jag gifter mig, så det är 10 kg på 15 veckor eller något sådant...

Och jag har 1450 kalorier, nu när det blir sommar, varmt och grill och glass säsong så tycker jag att mina kalorier är lagom. Sen tränar jag ju mycket...men men. Jag har ju problem med min sköldkörtel så jag har väldigt låg ämnesomsättning. Jag får nog nöja mig att det går neråt alls...Men bara 2,1 kg än så länge...Kommer inte klara 10 kg innan bröllopet. *Ledsen*

• Sommargrönt

Alla är så snälla...Och detta är säkert bara en platå...det löser sig säkert snart. Och jag vet att jag är på rätt väg och redan smalare...Problemet är att jag inte alls är kurvig, bara en "rak" tjej med massa fett på magen...Och visst, han älskar mig som jag är, det vet jag. Och jag kommer vara fin den dagen. Hade bara velat vara lite finare, för min egen skull. Och så väger jag mer än förra sommaren nu, så jag kan inte ha alla kläder från förra året. Så då måste jag köpa lite nytt om jag inte går ner och det är så tråkigt att lägga pengar på det...

Tror ni verkligen att jag behöver vila från träningen? Promenerar ca 3 dagar i veckan och försöker träna lite hårdare (stepup eller springning) 2-3 dagar i veckan som det är nu...Det kanske är för mycket...men bara jag inte går upp om jag vilar lite...

• Sommargrönt

Känns så konstigt bara. Det sägs ju att det enda som spelar roll är kalorier in och kalorier ut. Om man tränar likadant borde ju inte spela roll...Men det gör det. Och hur mycket fett man äter...och när man äter...Osv osv. Blir så trött ibland...

Svar på tråden -5 kg