• RosaPärlan

Spex? Nej Tack!

Hur vill ni ha er möhippa om ni nu vill ha någon? Hur många är det som tycker det är roligt att bli utklädd i blöja, gymnastikdräkt med en toaborste i handen??? Inte jag iaf!! Tycker det är en fruktansvärd förnedrande tillställning för att någon ska gifta sig.
    Som tur är är mina kvinnliga gäster av samma tycke! Vi håller hellre på en möhippa med en trevlig kväll med god middag, koppla av på ett spa eller något annat trevligt som man kan minnas med njutning.
    Jag vet att möhippan ses som det "sista" du-gör-innan-du-binder-dig-sak....men måste man bli utskämd på de viset?
    Någon som håller med mig?
    Jag var på ett bröllop för en massa år sen där dom hade haft rejäla både möhippa o svensexa. Där satt man på middagen och det skickades runt ett fotoalbum från detta. Då har dom alltså fyllat brudgummen så totalt att han inte visste vad han gjorde, dragit ner byxorna på honom, mitt på allmän plats, och tagit foto på detta!!! Och den bilden är med i fotoalbumet dom skickade runt! Äh fy tusan vad räligt!! Hur kan man vara så taskig??
    Usch å fy för traditionella möhippor/svensexor!

• Svar på tråden Spex? Nej Tack!
  • Majsis2008

Jag håller med dig, visst man kan ha en slöja eller krona eller nåt på sig, men inte att bli dygnrak utan att själv kunna styra över det om ni fattar...man vill ju ha en trevlig kväll både som offer och som planerare..

• Piggelinlover

skulle mkt heller föredra en mysig kväll, kasnke på ett spa, med en trevlig middag och massa roligt snack mm....

Nej tack för att skämma ut sig...
    E inte den typen, drar mig undan och blir förbannad då...

• gottelina

Hej!
    Vill berätta om en möhippa jag var med och ordnade för två år sen.
    Vi började med att lura bruden att killarna skulle ta brudgummen det utsatta datumet(killarna gjorde likadant fast omvänt) sen fixade vi barnvakt.
    Det första bruden fick göra var fota till en almanacka (ej naket) där hon fick klä sig i olika grejer som passade just den månaden.
    Efter det blev det champagne och jordgubbar.
    Efter det blev det en linedance-lektion för hela gänget. Detta visade vi sedan upp på kvällen under en festival.
    Vi tyckte att bruden skulle testa något hon aldrig kommit på själv. Det blev lazerdome. Finns inte ens i brudens ordförråd men blev jätteuppskattat.
    På kvällen grillade vi innan vi gjorde stan. Just det, bruden fick gå en liten tipsrunda också med frågor om brudgummen.
    Detta blev varken för dyrt eller förnedrande för någon och bruden var jättetacksam.
    Jag hoppas själv på en liknande behandling. Jag tycker allt annat är dålig respekt.

• Majsis2008

gottelina....ja det var en bra dag..

• Piggelinlover
    gottelina skrev 2008-04-04 22:40:20 följande:
    Hej! Vill berätta om en möhippa jag var med och ordnade för två år sen. Vi började med att lura bruden att killarna skulle ta brudgummen det utsatta datumet(killarna gjorde likadant fast omvänt) sen fixade vi barnvakt. Det första bruden fick göra var fota till en almanacka (ej naket) där hon fick klä sig i olika grejer som passade just den månaden. Efter det blev det champagne och jordgubbar. Efter det blev det en linedance-lektion för hela gänget. Detta visade vi sedan upp på kvällen under en festival. Vi tyckte att bruden skulle testa något hon aldrig kommit på själv. Det blev lazerdome. Finns inte ens i brudens ordförråd men blev jätteuppskattat. På kvällen grillade vi innan vi gjorde stan. Just det, bruden fick gå en liten tipsrunda också med frågor om brudgummen. Detta blev varken för dyrt eller förnedrande för någon och bruden var jättetacksam.Jag hoppas själv på en liknande behandling. Jag tycker allt annat är dålig respekt.
    Låter som ngt som jag skulle kunna ställa upp på...
    Riktigt skoj, skulle vilja spela lazerdome....aldrig gjort, men verkar skoj..skulle kunna tänka mig paintball oxå..=)...
  • RosaPärlan

Ja allt ni säger här håller jag fullständigt med om!!
    Jag hoppas givetvis på någon form av aktivitet, inte bara ligga o slappa kanske....men som tur är så har man ingen aning om något så vad det än blir så blir det en överaskning....

• Linnnsan

När det gäller paintboll så glöm inte att man får stora och väldigt röda blåmärken om man blir träffad, så det gäller att möhippan ligger så pass långt före att de hinner blekna bort! :o) Om man inte ska ha en heltäckande klänning förstås... :O)

• 20080719

Jag håller med dig. Jag tämkte på mig sijälv, vet att vänninornaplus syster smider ihop ngt, men dom känner mig såpas så dom borde veta vad jag skulle gå med på och inte

• irresolute

Jag skulle inte heller vilja bli totalt packad och utskämd bara för att jag skulle gifta mig. Jag skulle hellre vilja ha en rolig "girls-night-out" eller allra helst en mysig kväll hemma med tjejerna med lite mat, dricka och "gamla minnen"!

• Duchess

Både jag och maken är allergiska mot spexande och förnedringsmöhippor/svensexor. Liite förnedrande blev det väl, men vi hade en trevlig kväll ihop där våra vänner hade ordnat en mösexa som innehöll en "övningsbröllopsdag" med allt vi inte gillade: rosa, spetsar, hjärtan, 80-tal, brudöverlämning, kasta buketten... typ allt

Här är t ex en bild på bröllopslokalen:
    www.flickr.com/photos/wolving/1173677836/in/set-72157601063413369/

Svar på tråden Spex? Nej Tack!