• Waersta

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Vi har inte tänkt att ha någon mingelmusik.. mycket möjligt att vårat band spelar några låtar med gitarr och sång.

lillaj skrev 2008-05-08 08:01:06 följande:
    På tal om musik, har ni någon ungefärlig plan för kvällen, jag tänkte hur ni tänker tidsmässigt, har ni några hållpunkter? Hur lång vigsel, mingel, middag etc? VI gör musiklistor och det är såååå svårt att veta hur mycket mingelmusik man ska ha likaså festmusik men det är ju bättre att ha lite för mycket iofs.
  • Waersta

Är ni med och bjuder på allehanda ting på bjudit? SÅg att det fann bröllopfotograferingar och hotellnätter..

• Waersta

Läser du inte nerikes allehanda. www.bjudit.se

lillaj skrev 2008-05-14 08:10:49 följande:
    Vad är det??
  • Waersta

Vi ligger lite stilla med planeringen just nu, orkar inte riktigt rodda tag i allt. Mycket av det som vi har kvar att göra går liksom inte att göra än..

• Waersta

Åh nej, säg inte att det var roligt.. jag har bangat ur, skulle göra det den 18maj men har avbokat. Tänker göra det när karln fyller 30 tror jag.. nästa år alltså.
    Jag är inte nöjd med min kropp just nu och behöver gå ner till 5kg..

lillaj skrev 2008-05-14 16:19:40 följande:
    Aha, nej jag läser nog NA bara sporadiskt, dvs ibland på nätet och ibland hos mamsen och papsen men nu var det några dagar sen Intressant sida så den får man kolla upp!!!Idag har jag föresten varit och fotat lite Gick det bra för dig Waersta? Hade inte du redan gjort det?? Jag tyckte det var superkul!!! Hoppas bara det blir bra resultat
  • Waersta

Samma datum som oss alltså. Vi har en del kvar att göra..

snartfruG skrev 2008-05-15 13:51:40 följande:
    Hej!Jag är ny här på bröllopstorget! Jag och min karl gifter oss 19 Juli 2008! Det börjar närma sig....hur går planeringen för alla?
  • Waersta

Tårtan ska vi beställa på kondis i odensbacken, superfina, om man gillar enkla släta, jag har inte sett deras bröllopstårtor, vi vill ha vanliga..

Ungefär det här har vi kvar:
    m2b kläder + skor
    underkläder till mig
    parfym till mig
    festprogrammen
    placeringskorten
    ny maskara till mig (kanebo)
    scanna in kort + göra powerpoint presentation
    beställa blommor
    köpa plankor + tyg

snartfruG skrev 2008-05-15 13:58:27 följande:
    Vi också! Men vad kul med samma datum! Jag försöker leta tårta nu...det går inge bra, jag vet inte vart jag ska börja! HJÄLP!!!! men jag har klänning klar...den hänger hemma i garderoben....skönt med det iaf.
  • Waersta

Vi ska ha breaveheart theme som inmarsch..

HannaMagnus skrev 2008-05-17 21:36:49 följande:
    Jonna - Vi gifter oss 9/8 och har inte heller klart med musik till vare sig vigsel eller fest. Vi satsar nog på dj till festen, känns som att det passar oss bäst. Hoppas att vi ska få tag på någon som kan, så här nära inpå, väntar på besked från tre olika så...det ska nog gå. Om det är intressant så hojtar jag när jag vet mer, kanske det passar er också? musik under vigseln är inte heller klart, vet inte ens vilka låtar jag vill ha. Funderar på Katie Melua - Nine Million Bicycles, och kanske Gardell - Aldrig ska jag sluta älska dig... Men...inte hundra på att det blir dessa och vet inte heller vem som ska sjunga. Har satt far och bror på att fixa med det. In/Utmarsch blir på CD... In har jag 6 (!!) alternativ och ut... Kiss -I was made for loving you Kanske...=)Alternativ Inmarsch:* Forrest Gump Theme * Annies Song (instrumental)* Concerning Hobbits* Rövarsången från Ronja Rövardotter* Änglagård* I dont want to miss a thing - Aerosmith (Instrumental)* Enya -Only TimeEller något helt annat...Ett stort framsteg har jag dock gjort - Jag har köpt min klänning och den känns kanon! Tar gärna emot tips/åsikter om mina musikförslag ! Vi ska gifta oss utomhus och som det ser ut nu så kommer vi att komma inglidandes i en roddbåt till stranden där näbbar, tärna och marskalkar väntar... Tanken är att musiken ska börja när vi kliver iland...Secret Box...är jag jä-ligt sugen på...men inte idag för jag är tokförkyld och känner mig inte så särkilt het...
  • Waersta

Jo det blir nog bra. Vad blev det för klänning? Jag prövade min häromdagen.. 5 kilo ner sen sitter den nog (förhoppningsvis) perfekt.

HannaMagnus skrev 2008-05-18 08:43:44 följande:
    Jonna - jag känner väl ungefär samma som du när det gäller Secret Box... Men, det skulle vara kul och jag tror att min M skulle uppskatta det...=) Hojtar när jag vet mer om om dj...Waersta - Braveheart theme är ju kanon! Fint!
Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2