• AoM

Camebridgekuren - tråd 10

Ja jag tror det!
    Kollegorna verkar trevliga, och bara lyxen att ha kollegor!! Idag jobbar jag ensam, träffar mina kollegor max 10 minuter per dag. Sitter inte ens i samma byggnad som dem.

Uppgifterna är snarlika det jag gör idag, vilket är helt ok!

Det pinsamma är dock att vi har börjat prata om att ev lägga bort kondomerna efter bröllopet. OM jag nu skulle bli gravid därefter så är det ju ganska nära inpå min nya anställning. Känns lite sådär, få nytt jobb och gå på mammaledighet inom drygt ett år. Men å andra sidan vet vi ju inte om jag kan bli gravid.

chickpea skrev 2008-04-16 18:44:40 följande:
    Vad bra gjort!! Hur verkar jobbet, tror du du kommer att trivas?
  • AoM

Jaha, jobbar du som lärare? På vilken nivå?
    Anledningen till att jag frågar är för att jag själv är utbildad lärare, men jobbar istället som skyddsvakt :)

chickpea skrev 2008-04-16 19:03:23 följande:
    Vad kul att det verkar bra! Bra kollegor är viktigt!Jag började nytt jobb i januari, ett lärarvikariat på ett år och jag hoppas på fast tjänst efter det. Vi vill också skaffa barn så snart som möjligt efter bröllopet och det betyder att om jag blir fastanställd efter jul så är jag kanske redan gravid. Känns knepigt, minst sagt, så jag förstår dig! Men samtidigt vet väl alla att efter bröllop följer ju ofta barn, det är inget konstigt. Försöker intala mig att rektorn skulle tänka så i alla fall!
  • AoM

jag är utbildad i svenska och religion, gymnasienivå. Hade ett vikariat i höstas på en gymnasieskola här i sthlm och kan väl säga som så att jag kommer nog INTE att ta ett lärarjobb här i Sthlm igen.
    Dock har vi planer på att flytta norrut, jämtland närmare bestämt. Där skulle jag gärna ta ett lärarjobb. Anledningen till att jag jobbar inom bekvaningsbranschen är för att det var ett perfekt extrajobb när jag studerade. Just exakt nu i skrivandets stund jobbar jag som väktare, det nya jobbet är som skyddsvakt.

• AoM

Jag kör nog kombinerat ett tag. Fungerar hur bra som helst med CB till frukost och sen till lunch. Men när jag kommer hem vid 20.30 då VILL jag ha mat! Så då blir det mat :)

• AoM

hur höjer man förbränningen????

Jag har kört kombinerad kur i två veckor, idag har jag börjat ren kur!

Mitt stora problem är halsbrännan, som blir mer än värre av allt vatten!! Ngt tips?

• AoM

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
    Duktigt jobbat!

Mica o Krille skrev 2008-04-29 11:39:18 följande:

Jag har gått ner tillräckligt så jag kommer i min klänning jag har kämpat för. Åååh älskar denna. Denna hade jag på Krilles o min förlovningsdag. JAG KOMMER I DEN!!!!!
  • AoM

Det har gått skitdåligt för mig. Nästan så att jag sliter mitt hår i ren förtvivlan. Det gick jättebra i mars med kuren men sen glömde jag typ bort den och har bara ätit vanligt sen dess. Känner mig fetare än någonsin, även om inte vågen håller med. Imorgon är det ny vecka, ny dag, nytt liv. Imorgon börjar rena kuren. Sen ska jag gå på den i minst två veckor, med undantag för kommande lördag då vi ska provsmaka vår meny.

Efter jobbet imorn ska jag iväg och köpa ett bälte att fästa hundens koppel i, sen har jag ingen ursäkt längre för att ta med hunden ut på en joggingrunda!

Och så MÅSTE jag köpa en stegräknare, hoppas att den ska vara bra motivation!

• AoM

Bridesilly
    du kan få låna vår hund, hans energi räcker åt oss båda :)

• AoM

I måndags fick jag ett samtal från butiken där jag har beställt min klänning, den hade kommit!!
    Så igår packade vi in oss i bilen och körde 25 mill norrut till mamma som hade hämtat hem klänningen från affären.

Nyss provade jag den... Till och med med korsetten på fick jag inte igen klänningen... Vilket jag egentligen visste redan innan jag provade den! När jag skulle beställa klänningen provade jag en 42:a, som var rymlig (och ännu mer rymlig efter alla kilon jag ska gå ner). Så expediten hämtade en 40, där fattades 3 cm.

Så vi beställde en 40.

Nu MÅSTE jag lägga på ett kol med mina påsar! Ren kur från och med morgondagen! Ikväll ska vi nämligen provsmaka vår meny :)

Men jag har väl aldrig varit så motiverad som jag blev av att se att jag är för fet för MIN klänning!!

Ren kur imorgon med mål om att hålla den en vecka i taget. Gärna två eller tre veckor, men en vecka är målet!

• AoM

Anja

Jag tror att vi fixar det kanon!! Vi och alla andra tjejer här i tråden!

Jag startar ren kur nu. Är så himla motiverad! Har lagt upp träningsschema (jaja, SKA lägga upp ett träningsschema), ta långa promenader osv. Det här kommer gå kanon!!

• AoM

Nu ska jag köra igång igen med ren kur.

Dock funderar jag en del på detta med träning. Jag cyklar fram och tillbaka till jobbet fem dagar i veckan. Det är ca en mil enkel resa. Kan jag fortsätta med detta även om jag går på ren kur? Efter jobbet tänkte jag stanna till på gymmet kanske tre gånger i veckan, vad tror ni om det?

• AoM

Det finns möjligen ingen här i Sthlm som vill sälja chokladpåsar ikväll?
    Jag åker närmligen utomlands imorgon bitti och upptäkte just att det fattas påsar. Har åtta st, behöver så jag har till en hel vecka (ren kur). Tyvärr öppnar viktklubben inte sin butik förrän 10 imorn...

Någon vänlig själ?

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10