• nossan

oktober

Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

• Svar på tråden oktober
  • ganesha

åh, så mysiga saker. ska nog införskaffa mig lite höstlövsdekoration i konstmaterial. finns nog massamys...tack för den adressen!

• sockerbollen

Idag ska jag till Örebro och kolla in brudklänningar - ska bli så kul! Tycker om dem med empireskärning, både för att det är snyggt men också för att det är praktiskt då vi samtidigt försöker bli med barn nr.3 (för mig, nr.2 för min m2b) och jag eventuellt kan vara gravid på bröllopet - dessvärre ganska tidigt så risken finns att jag bara ser lite smått lönnfet ut...Brukar inte synas förrän v.17-20 på mig.

Nåväl hittar jag ngt snyggt lägger jag in det i galleriet!

• sockerbollen

Sorry glömde fråga er en sak; jag är så himla frusen av mig och det kan ju vara rätt kallt i kyrkan och festlokalen i oktober - hur gör ni för att minska risken för att bli frusen (för jag avskyr det!!!) eller struntar ni i om ni fryser? I så fall, har ni ngt tips - har hitills inte sett ngn klänning med ärm som jag tycker är snygg...KRAM!

• Lakritspuck
    sockerbollen skrev 2008-05-17 07:06:47 följande:
    Sorry glömde fråga er en sak; jag är så himla frusen av mig och det kan ju vara rätt kallt i kyrkan och festlokalen i oktober - hur gör ni för att minska risken för att bli frusen (för jag avskyr det!!!) eller struntar ni i om ni fryser? I så fall, har ni ngt tips - har hitills inte sett ngn klänning med ärm som jag tycker är snygg...KRAM!
    En långklänning är inte ett särskilt kallt plagg. Alltså, det är ju inte yllemamelucker men luften under kjolen värms liksom upp. Sedan tror jsg man kommer vara så spänd att man inte märker om det är kallt. Dricker man alkohol-även i måttliga mängder- så hjälper det.
    I festsalen brukar det bli varmt av många människor och levande ljus.

Tror inte det är ngt att oroa sig för. Ursäkta kortfattat svar men bebisen i knäett samarbetar inte.
  • MåM

Hej! Jag ska också gifta mig 18 oktober...var roligt att se att det är flera!

• LCDS

Jag gifter också mig den 18 oktober :)

• Kärlek ger näring åt själen

Jag kommer att ha en sjal. Men jag tror även som lakritspuck säger att man är så spänd att man märker inte av det

• sockerbollen

Jag kommer säkert också vara spänd, men är så himla frusen att jag kommer frysa om armarna.

Hittade klänning idag, första klänningen jag provade köpte jag - nu var det avklarat! Sen gick vi vidare till skoaffär och där hittade jag skor som passade till, så nu är det också färdigt! Dem fick jag dessutom av mina underbara väninnor så nu har jag nånting fått på dagen D. En himla bra dag! Nu måste jag sussa så jag vaknar innan hotellfrukosten stänger!

Glömde dessvärre ta kort på klänningen, men skorna har jag ju med hem så de fotar jag ngn dag och lägger in.

• Lakritspuck

Vet inte om jag har skrivit angående kläder:

Jag har en tidigt 60-talsöverdel; benvit övertäckt med spets som är supersnygg.

Har haft den hängande i garderoben i flera år då jag tänkt att den säkert kommer till användning på någon vårbal, vilket den inte gjort. Det är ju bara att sy en långkjol till isåfall (har en jag syr efter).

Kruxet är att i nuläget är den för trång över bysten. Men jag ammar fortfarande mycket och kommer minska ett par kupstorlekar när jag slutar. Är dock osäker på om det blir tillräckligt.

Klurigt, eller hur? För om den inte passar måste jag ju fixa ngt annat snart. Och jag lär amma åtmionstone över sommaren.

• ganesha

Spara ihop så du har ett par pengalappar liggandes till en eventuellt ny klänning (om en ny=begagnad)...om du har den möjligheten?
    Om du inte behöver använda de pengarna till kläder har du ju de pengarna som bonus till något annat.

Svar på tråden oktober