• nossan

oktober

Tycker det verkar som alla andra månader har flera brudar och prat om bröllop, våra oktober trådar blir bara så tysta.
    Vart är ni och vart tar ni vägen??=)
    Är det bara jag som oktoberbrud som är så pratglad?

jag själv som ni säkert har sett gifter mig den 18 oktober i eskilstuna.
    Börjar bli lite nervös då det bara är 6 månader kvar, lång tid men ändå inte...hualiga.
    men ser fram mot det med glädje=)

så kom igen nu oktoberbrudar, visa att vi finns oxå=)))))

• Svar på tråden oktober
  • Mrs Fr
    Lakritspuck skrev 2008-05-25 22:21:33 följande:
    Mrs Fr skrev 2008-05-25 22:17:50 följande:Välkommen!
    Tack!

Hur långt har ni andra kommit med förberedelserna?
  • LCDS

Vi bestämde oss också nyligen.. 18 okt gifter vi oss :)
    Visst hinner man planera :) Skönt o slippa vänta allt för länge

Mrs Fr skrev 2008-05-25 22:17:50 följande:

Hej!Är det ok om jag hoppar in här?Vi har precis bestämt oss för att gifta oss, och vi slår till den 4 oktober. Inte jättelång tid att planera och förbereda, men det löser sig säkert.
  • Kärlek ger näring åt själen

Perfekt datum Hihi Här är en till som gifter sig det datumet

Vi har kommit en bra bit Har bara maten och blommorna kvar.. och beställa tårtan.. typ
    Mrs Fr skrev 2008-05-25 22:17:50 följande:

Hej!Är det ok om jag hoppar in här?Vi har precis bestämt oss för att gifta oss, och vi slår till den 4 oktober. Inte jättelång tid att planera och förbereda, men det löser sig säkert.
  • Lakritspuck

Vi har jättemycket kvar. Det aktuella nu är att bestämma var vigseln ska hållas och boka det (borgerligt), samt börja med inbjudningar. Inte skicka dem ännu förstås men bestämma hur de ska se ut, och om vi ska ha någon pysslevariant är det väl lika bra att börja pyssla. Man behöver ju inte skriva ut någon info än.

• JohannaTotte

Men hörrni... det börjar närma sig med stormsteg. Jag har ju inte heller planerat så länge men 5 månader är inte så länge!
    4 Oktober är även det vårt datum! Känns som ett bra datum:)

Idag ska jag iväg o köpa brudklänning. Är lite nervös faktiskt... haha

Det är ju inte det *skrattar* Vi förlorar några månader iom semestrarna m m Så det blir egentligen ännu mindre tid :-/

Jag fastna för 4 Oktober Och vi fick reda på att det nästan alltid är fint väder den helgen.. :) så det känns tryggt. Men jag tycker samtidigt det kan vara mysigt när det är liiite stormigt och blåsigt.. eftersom det är ju trots allt på hösten

Jag håller tummarna för dig

JohannaTotte skrev 2008-05-26 14:18:51 följande:
    Men hörrni... det börjar närma sig med stormsteg. Jag har ju inte heller planerat så länge men 5 månader är inte så länge! 4 Oktober är även det vårt datum! Känns som ett bra datum:) Idag ska jag iväg o köpa brudklänning. Är lite nervös faktiskt... haha
  • Mrs Fr

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-26 14:37:31 följande:

Jag fastna för 4 Oktober Och vi fick reda på att det nästan alltid är fint väder den helgen.. :)
    Ja, det brukar alltid var sk. brittsommar första veckan i oktober, och det är ju så härligt!
  • MrsNorell2b

Hejsan brudar!

Vad kul att det fanns en tråd för oss som ska gifta oss i oktober. Jag hoppar in om det är ok. Gifter mig den 11 och har smått panik vid jämförelse av "att göra listan" och almanackan. :) Varit och provat kläder idag och hittade MIN klänning. Helt fantastiskt! Har haft lite problem med det för jag ville inte ha en klänning med 8 meters släp att dra omkring i löv och eventuella vattenpölar.

Någon som vet hur vädret brukar vara den 11? :)

• snaily
    MrsNorell2b skrev 2008-05-27 22:02:07 följande:
    Hejsan brudar!Vad kul att det fanns en tråd för oss som ska gifta oss i oktober. Jag hoppar in om det är ok. Gifter mig den 11 och har smått panik vid jämförelse av "att göra listan" och almanackan. :) Varit och provat kläder idag och hittade MIN klänning. Helt fantastiskt! Har haft lite problem med det för jag ville inte ha en klänning med 8 meters släp att dra omkring i löv och eventuella vattenpölar. Någon som vet hur vädret brukar vara den 11? :)
    Vädret - perfekt den 11 såklart! Gifter mig också den dagen nämligen. Nej, allvarligt talat kan det väl bli precis hur som helst men får väl hoppas att det inte regnar och stormar alltför mycket bara. På sätt och vis skönt när man väljer ett höstdatum, att man inte kan ha för höga förväntningar på vädret. Om man gifter sig mitt i sommaren kan jag tänka mig att man blir väldigt besviken om det inte är fint väder, liksom.

Precis Vi kolla på skoj på en metrologi sida och det är nästan varje år som det har varit en fin brittsommar då

Jag har ingen direkt aning om hur vädret brukar vara den 11 men jag tror det är ungefär samma... kanske liite kallare än i början av oktober

Precis Snaily förutom att det ska vara fint väder så ska det helst inte vara för varmt.. För då blir det oliiidligt i kyrkan..

Jag älskar hösten så därför var det givet att vi gifter oss då känns så tryggt då med iom även om det blåser o så.. så känns det så mysigt att kura ihop

Det bästa med vår lokal är att det finns en öppenspis så det blir såå mysigt att tända den på kvällningen
    Mrs Fr skrev 2008-05-27 18:58:25 följande:

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-26 14:37:31 följande:
    Ja, det brukar alltid var sk. brittsommar första veckan i oktober, och det är ju så härligt!
Svar på tråden oktober