• Mirri

Karlstadbrudar!!

Ollesmamma: Kul VF! Så länge det känns ok att folk bjuder in sig är det ju bara att skaratta åt Vem är det ni har? Jag tycker lite jag känner igen stilen...

• Mirri

Ollesmamma: Hahahah! Kul att jag gissade rätt Trodde väl att det var B-G Jag har jobbade ihop med honom när jag jobbade på Västerstrand. Kul att man kan känna igen en person på en så vag beskrivning. Säger väl något om B-G antar jag

• Mirri

Snitte förresten, blev du nöjd med vigselringen?

• Mirri

Ollesmamma: Jag var på väster i två år. Första året som vik.församlingspedagog innan Sara kom (om du vet vem det är) och sedan hängde jag kvar ett år och hade konfirmander och ungdomar. Slutade för ett år sedan när jag kom tillbaka till gamla goa Norrstrand istället.

Snitte: Vi rockade fett! Synd att du inte kunde vara med för vi gjorde en grym konsert ikväll. Fick faktiskt stående ovationer och så hade jag m2b, mamma och pappa, och lillebror med flickvän bland de ca 300 i publiken så man gav ju det lilla extra

Det är skönt med känslan att checka av saker. Jag var på en liten shoppingrunda och köpte bordsdekorationer för att kunna göra en provdukning och se hur det kan se ut... Jag har inte kommit så långt som till att duka än men det känns bra i alla fall och tack och lov för att vi har IKEA i stan

• Mirri

Night: Stackare som varit sjuk! Hoppas du snart kryar på dig och blir helt frisk! (även från deo i ögat Jag var också på bröllopsstrejk ett tag men jag kom på att om jag tog initiativen och gav honom alternativ så visade det sig att han hade lite åsikter trots allt.

Jag är så glad att jag hållit mig frisk den här våren *ta i trä* men jag har väl helt enkelt inte haft tid att bli sjuk... De senaste dagarna har jag i alla fall tagit varje ledig stund och avnjutit våren. Vi ha ätit frukost på balkongen flera morgonar i rad och tagit långa morgonpromenader i vårsolen. Mmmm jag har verkligen längtat efter detta!

• Mirri

KajsaS: Fy vad stressande Hoppas det löser sig!

• Mirri

KajsaS: Håller med GME. Du är i din fulla rätt att flippa ur! Vi får verkligen hålla tummarna för att klänningen kommer men gör det int edet finns andra alternativ. Du kan köpa eller hyra ny klänning som redan finns i butiken så du säkert vet att den finns. Du kan ha en snygg linnekosym i vitt. Du kan ta en snabbsväng till stockholm där det finns ett större utbud inne i butikerna som inte behöver beställas. Loni och Kik har fantastiska kläder. Mer flippade alternativ för en flippad brud kan vara att du snabbt gör om bröllopet till grekiskt tema och kommer i ett lakarn. Ni kan bli nudister och kräva att era gäster blir det med så slipper ni känna er ensamma... Vill du ha fler förslag Jag har oändligt många... Min poäng är att det garanterat löser sig på något sätt och att klänningen säkert kommer men du kommer bli fantastiskt vacker på din bröllopsdag oavsett vad du har på dig.

• Mirri

Night: Låter som härliga planer. Kul med shopping

Snitte: Jag tror någon filmade och att det blev OK men inspelningen (bara ljud för att dokumentera alltså) slog av efter 15 min pga något datafel Men vi ska kanske spela in det igen, Leif håller på att kolla det.

Hade så gärna velat följa med och baka tårta men jag kan bara inte få ihop det. Jag har försökt in i det sista. Men kul om din mamma kan komma med Snitte, så kan ni hjälpas åt

• Mirri

Ååååh! Ibland kan jag bli tokig!! Jag hade skrivit ett jätte långt inlägg och så blev jag utloggad så allt försvann! Jag och min dator är inte goda vänner idag. Det är nog bara för att den känner av min irritation över att behöva sitta med skolarbete när jag helst av allt vill vara ledig...

Hur som helst vad var det jag skulle säga?

KajsaS: Så spännande med så kort tid kvar! Det pirrar lite i magen till och med på mig! Har ni allt under kontroll eller är det stressigt? Vilket krångel med tärna och kantor! Håller med kvinnfôlk! Det är tur att jag inte behöver gifta mig med en Vad har ni för kantor då? Är hon bra?
    Visst är notpoolen genialsik. Där har jag varit medlem länge och är flitig kund

Ollesmamma: Fy för feber! Krya på er snart och kram till er båda *kraaaaaam*

GME: Trist med vattkoppor också men som du säger, bättre att hon får det nu. Vad underbart med folk som ställer upp. Väldigt gulligt av servitrisen! Vi får vackert betala för våra.
    Är ecologica bara kravmärkt eller är det rättvisemärkt också? Jag håller förgäves på att leta efter rätvisemärkta viner men det finns inte särskilt stort utbud på dem. Problemet är att jag varit och tittat på vingårdar och sett hur arbetarna har det i alla fall i Sydafrika så jag skulle verkligen vilja hitta ett bra rättvisemärkt vin till bröllopet...

A hjärta H: Kommer ni från sunne eller varför gifter ni er där? Är det sunne kyrka som gäller då? Var kommer ni ha festen? Oj, många frågor från en Sunnetös

I övrigt ligger all planering på is för jobba och skola som kommer först. Tråkigt eftersom det finns hundra saker jag hellre vill göra men jag och m2b var ute i går kväll i alla fall för första gången på jag vet inte hur länge. Vi var och såg Candide och tog ett glas vin. Helt klart ett trevligt avbrott i vardagslunken.

• Mirri

GME: Fantastiskt! Hur var det röda då? Var det bra? Hoppas ni fick en riktigt mysig kväll med många frisyrer att fundera på

Själv har jag pysslat med olika dukningar ikväll. Hmm, får se vad det blir. Svårt att se hur det kan se ut om man inte riktigt har rätt grejer...

Svar på tråden Karlstadbrudar!!