Inlägg från: eveluscious |Visa alla inlägg
  • eveluscious

Karlstadbrudar!!

*morr* Jag kom imorse på att mina kusiners kusiner är frisörer. Visserligen unga, rätt så nyutexaminerade tjejer men kanske ska höra med dem...? Men frågan är om en 21årig tjej vill jobba midsommar? :-S

GME76 080802 skrev 2008-06-03 23:54:52 följande:

Ja det är hyfsat dyrt att göra brudpyssel på salong. Jisses.Kanske inte ska nämna det men idag fick jag veta att jag får hår+smink i bröllopspresent av min supersnälla frisörkompis .
  • eveluscious

Ja jag kan ju höra med henne Men tänkte...om hon gör den hemma hos mig, hur gör man med löshår och sånt då?

• eveluscious

Ni som har koll....."brudvalsen" - när dansar man den? Före eller efter middagen?

• eveluscious

Aha! Får höra med dem om de kan knåpa ihop något paketpris Om de ens vill jobba en sån dag...

sockerbollen skrev 2008-06-06 00:46:46 följande:
    eve: en av tjejerna på Nova, Jenny tror jag hon heter, är också utbildad make-upartist eller vad det heter. Hon skriver bl.a. i ngn av karlstadtidningarna om hudvård och makeup.
  • eveluscious

Ok! Tänkte det kunde ha varit snitsigt och ha den när vi kommer till lokalen...mest för att "dra igång" allt efter att gästerna fått vänta, vi ska ha buffé också.

Mirri skrev 2008-06-06 11:37:49 följande:
    evelucious: Brudvalsen brukar väl inleda dansen efter middagen. Sedan är det väl lite olika om man äter tårta först och dansar sen eller om man gör ett avbrott i dansen för tårta.
  • eveluscious

Va ingen här inne som stod i rondellen på Bergvik igår?

• eveluscious

Jag skickar papsen på det

GME76 080802 skrev 2008-06-09 17:36:24 följande:

Ngn brud här som kan tänka sig en bussresa till Tyskland snart. Har till slut bestämt mig för att åka dit och köpa spriten .Vi kommer spara några tusen på det.
  • eveluscious

idag fick jag ett samtal från en tjej jag mailat ang. catering! Blev totalt tagen på sängen efsm jag enbart lämnat namn, inte nummer. Blev helt ställd och hakade upp mig Vilka frågor ställer man till sin caterare? Förklarade iaf att jag gillade två av hennes bufféförslag men ville ha en mer midsommartouche....slkulle återkomma med offert.

Ollesmamma:
    Nej vad jobbigt! Men banden....är det band i midjan eller vad? För det borde inte va svårt att fixa!

• eveluscious

Just det tjejer....har ni snappat åt er ett ex av "Bröllopstrender"? Fiskade upp en på Vilage häromdagen...massa bra tips!

En helt vanlig buffé med kyckling, lax, fläskfile, färskpotatissallad, sill, paj osv. En "basbuffé" där vi lägger till lite sill

Mirri skrev 2008-06-11 20:36:17 följande:
    Evelucious: Spännande med maten vad ingår i en midsommarbuffé då?
  • eveluscious

Finns det några vackra platser i Värmland/Karlstad som lämpar sig för utomhusvigsel men en kyrka nära som back-up? Gärna på landet vid en äng/vatten eller någon vacker park.

• eveluscious

GME76 080802:
    Ja ute vid fyren är det supervackert...tänk om man kunde få hyra fyren som festlokal, men chansen är väl minimal Sen är den rädd svårtåtkomlig....tänker bl.a. på mammas faster som är 90år och knappt kan gå, men är en riktig partytant ändå
    Det rullar på för dig...ååh...längtar till nästa vår då jag också stressar med detaljer

Snitte- 5/7-2008
    Åh vad kul....vet du vad de ska hitta på? Min M2b har inte så många han umgås med privat...hoppas någon drar ihop nåt ändå
    Vi ska nog anlita Therese Kök www.theresekok.se/

• eveluscious

Acksjöns kapell har vi kollat på...så mysigt... Vi får ta en funderare!

Och borgviks kyrka är redan bokad till midsommarafton

• eveluscious

Ja att HON ringde upp MIG för att samtala gillar vi Superproffsig och snabb i kommunikationen. Hon fattade direkt vad jag menade och kom med ett jättebra förslag!
    Har ni valt en buffé eller trerätters? Har fastnat för buffémeny 1 och 3 med lite modifikation...

ollesmamma skrev 2008-06-15 21:05:27 följande:
    evelus... vi har Tereskök som catering till vårt bröllop...o e hettills super nöjda, hon har varit jätte hjälpsam o kommit med massor av förslag... trots att vi behöver en massa special mat pga veganer, muslimer, alergiker
  • eveluscious

Ok först trodde jag bara hon erbjöd buffér. Vad får ni för kuvertpris på trerätters? Om du vill kanske du kan inboxa menyn?

har hittat en till lokal nu, Grums hembygdsgård som ligger idylliskt, skog på ena sidan, äng på den andra och utsikt över sjön Har även mailat med fotografen och vad det e DYRT!

• eveluscious

Är jag förvånad över vädret eller?? Regn. Dagen innan midsommar. Och inte lite heller...blåser småspik. Kommer gråta om det är vädret nästa år Funderar allvarligt på att byta datum till i maj men då går vi ju fortfarande i skolan....

Pearldrop
    Grums hembygdsgård ligger vid Long, en bit bortanför Hasselvikens badplats. Jättefint Har ju alltid varit i antingen Liljedal eller Borgvik på midsommar men lokalen i Liljedal är alldeles för liten...

ollesmamma
    Nej vad tråkigt! Du får vila och kurera dig under helgen Vad bra att de löste sig med klänningarna!

Mirri
    Ja kände vi en amatörfotograf skulle vi välja han/henne men tyvärr Sambon är duktig men han ska ju va med på bilderna Vi velar mellan Fotograf Martin och Lotta Elofsson...kan inte bestämma oss...har mailat med båda och alltid fått snabba svar från Martin med glimten i ögat, dock är han något dyrare. Lotta har däremot inte svarat på mitt sista mail

• eveluscious

Ja det är precis det intrycket jag fått av honom Och det bara genom mail...han skriver med glimten i ögat!

Smink hade jag också tänkt göra själv men tar nog och bokar en make-upartist eller liknande. Har dåååålig erfarenhet av att låta frisören sminka... En gång kom jag ut med lila ögonskugga ända upp till ögonbrynet och rosa läppstift

Mamasnest skrev 2008-06-19 13:52:54 följande:
    eveluscious: Jag känner Martin och han är världens mysigaste, en sådan person som man kan vara sig själv med vilket är viktigt när man tar kort. Jag bor också i Karlstad men gifter mig i Kanada om 3 veckor! Herregud, det är ju snart! Jag har inte ens bestämt mig för vilka skor jag ska ha. Hur gör ni andra med sminket? Jag hade tänkt att sminka mig själv, men efter ett mindre lyckat försök igår tvekar jag lite...
  • eveluscious

Haha nej det e klart...men finns det ingen make-up kedja då? Somex. Make up store?
    Japp vi har förklarat att vi är unga, glada människor och vill att det ska synas på våra bilder! Har kollat runt lite på bilder och hittat en del jag fastnat för.....har du några bilder från dopet man får se ellervill duva med anonym?

Mamasnest skrev 2008-06-19 16:16:57 följande:
    Ha ha, tänk dig mig då som ska gifta mig i ett land där mode inte riktigt står på prio-listan för de flesta! 80-tals sminkning är säkert superpoppis där än. Glömde säga att Martin tog våra dopkort under själva dopet och han tog jättehäftiga kort med modern vinkling. Be om lite häftiga bilder, annars tror han kanske att det är klassiskt ni vill ha.
  • eveluscious

Ja det vore jättesnällt haha...alla till och med? Hur många har ni?

Mamasnest skrev 2008-06-19 16:48:37 följande:
    JAg kan rota fram lite gamla dopbilder ikväll. Närman har lagt alla trötta och sura ungar dvs.
Svar på tråden Karlstadbrudar!!