• Mirri

Karlstadbrudar!!

Sockerbollen: Mums, bullar! Kan du inte baka några åt mig med?

GME: Fy tusan vad jobbigt med vattkoppor! Stackar liten. Hoppas de ger sig snart. Det är ju som de säger att det är bättre att få det när man är liten men stackars föräldrar

Jag funderar på det där med hår och make. Hur svårt kan det va!? Jag kräver inget avancerat. Skulle inte n kompis kunna fixa? Är det någon som inte kommer anlita proffs?

• Mirri

Fiafis: nej, precis. Men man sparar ju så mycket pengar... Nog mycket spray så borde ju lockarna hålla, eller?
    Jag är ju aldrig hos frisör så jag vet liksom inte hur det funkar... Sist jag använde hårspray var någon gång i mellanstadiet.

Vi2alltid: Lyllos dig som har frisör i närheten sådär! *avundssjuk*

Pratade med min lillebror igår, han som ska göra brudkronan. Han funderade på lite ändringar och undrade hur man sätter fast kronan liksom. Jag förklarade att man använder hårnålar och då fick han genast en million idéer om hur man skulle kunna göra hårnålar med löv på i silver som man fäster kronan men men också som man sätter i håret så det ser ut som om det trillar löv från kronan... Jag är såååå nyfiken på hur den blir tillslut!

• Mirri

brud 20080705: Alsters Herrgård, någon av hotellen, sedan finns ju den där lilla gården på Kroppkärr, Nolby tror jag den heter men är inte säker. Den ligger precis vid laserkliniken om du vet vart det är.

Snitte: Gud vad skönt!! Kyrkan kommer vara fin och du behövde varken lägga 300000 för att ta bort dem själv eller get bridezilla on their ass Kronan kommer se ut lite som den i mitt halleri med löv på. Det ska bli jätte spännande att se hur den blir. Hoppas bara lillebror tar sig i kragen och blir klar i god tid...

• Mirri

Jag såg en brud ute på möhippa på stan ikväll och undrade genast om det var någon jag visste vem det var på BT. Vad knäpp man blir. Det är ingen som blev möhippad ikväll eller?

ollesmamma: Åååh! Det är ju ganska snart som det är dags för er! Bara en månad kvar. Kul!

Brud 20080705: Grattis till lokalen!!! Visste inte ens att det fanns en lokal på Stockfallet! Vad gäller fotograf ska vi ha m2bs morbror men jag funderar på att ta in någon mer för att få digitala bilder också. Får se hur vi gör.

A hjärta H: Gôtt med tyg och inbjudningar! Bra jobbat

Evelucious: Gillar Acksjön skarpt. Det är enkelt och stilrent och en riktigt härlig atmosfär. Men det är ju ett kapell, eller ja, ett bönehus från början, så det är ju inte lika pampigt som en stor kyrka. Men som sagt, jag tycker det är jätte fint.

• Mirri

GME: Bra jobbat! Gôtt nä man är nöjd med hur man ser ut.

Snitte: Håller med GME, vräk på bara Spännande med bilderna! Var det roligt? Jag tror jag skulle känna mig lite obekväm med situationen... Var det en bra fotograf?

Måste bara berätta, en jag jobbar ihop med som jag inte kännt så länge frågade mig här om dagen hur min man stavar sitt namn. Lite förvånad undrade jag varför hon frågade och då kryper det fram att hon skulle beställa en bröllopspresent till oss men ville att namnen skulle vara rättstavade. Det är ett bröllopsljus från ett kloster i Tysklad. Tydligen är de katolsk tradtion (hon är katolik) att ge brudparet ett vackert dekorerat ljus med deras namn på och bröllopsdatum som sedan blir ett famljeljus som tänds vid bröllopsdagar, första barnets dop osv. Fint va!? Jag blev alldeles rörd. Så himla gullig omtanke!

• Mirri

Snitte: Kul! Jag föstår att du är nyfiken Jag träffade förresten er VF på en konferans i torsdags. Hade inte träffat henne förut så jag var tvungen att ta en extra titt på vem hon var Hon SÅG i alla fall trevlig ut.

Jag tänkte att denna sommaren ska jag i alla fall ha lite färg. Jag brukar alltid vara så himla blek. Jag har typ inget pigment... Så jag har försökt sitta ute lite när tillfälle getts och har faktiskt blivit lite ljusbrun. Så var jag nere på stranden idag och åt en picnic med en kompis, badade och låg i solen. Jag smorde in mig ordentligt på ryggen och så men benen brukar det aldrig vara någon fara med... Dagens lärdom och lyssna noga kära systrar för det gör jätte ont att bränna sig i knävecken!!

• Mirri

Evelucious: Hihi, jag önskar jag kunde ha tubtoppar men det krävs nånstans att man har byst nog att hålla dem uppe... Jag kör på axelband på brudklänningen istället så gör det inget att jag har streck Svårt det där med att bestämma sig men ni har ju ett litet tag på er.

• Mirri

Ollesmamma: Jag såg dig, jag såg dig!!! Hihi... se tidigare inlägg. DÅ var det någon jag kände Jag satt på uteserveringen på fredagkväll när det kom förbi ett gäng Ni såg ut att ha kul, om det inte var fler tjejer ute på möhippa i Karlstad i fredags.

Snitte: Ja, lite synd om mig är det faktiskt Dessutom skrattade min man bara åt mig. Hinner man byta ut sin brudgum så här kort innan bröllopet? Är jag för sent ute eller kan det finnas någon internet sida med snabb leverans?

Lilla Fröken Fräken: Välkommen!! Kul att du hittade hit! Vi tvingar våra stackars gäster att åka ganska långt faktiskt. 20 min i bil mellan kyrkan och festen men de är förvarnade och det kan de överleva tror jag.

LaSvala: Kan inte hjälpa dig tyvärr, jag kommer fixa själv, eller med hjälp av en kompis. Har du ingen komis som vet hur du vill ha det som kan hjälpa dig? Då kan ni kanske öva lite innan också så h*n lär sig?

I övrigt gick vår osa ut den 31/5. Jag blir tokig!! Är det så svårt att anmäla sig!? Det ä fortfarande 50 pers som inte är anmälda och många av dem vet vi kommer så vi kan inte ta det som att de inte kommer för att de inte anmält sig. Det blir till att jaga folk för att höra hur de tänker. Trist tycker jag för det känns lite som om de inte bryr sig om att vi gifter oss...

• Mirri

Oj vad ni skriver tjejer! Jag får ju bläddra tillbaka tre sidor för att ens hitta mitt senaste inlägg! Kul att det händer saer

ollesmamma: Hihi, verkar som du hade det roligt i fredags. Såg dig ju i din vackra utstyrsel men missade allsången. Vi satt några tjejer från kören där på uteserveringen så vi hade ju kunnat stöttat dig lite

Vi2alltid och GME: Bra utdelning på osa! Det var ju inte många kvar som ni inte vet Nice

Snitte: Gud så underbart med spa dag!! Vad skönt för sig

Alla verkar ha ganska fullt upp. Jag satt och räknade ihop hur mycket övertid jag jobbat och insåg att det blev närmare två veckor. Yikes!! Det är problemet med flex tid men nu måste jag börja vara ledig så plötsligt har jag ganska mycket tid över Saker har börjat rulla lite snabbare här o¨ckså. M2b har tagit bollen och ringt och bokat träff med vår caterare i lokalen för att hon ska se vad som finns och vi ska diskutera menyn. Han har också ringt och bokat träff med vår dj för att vi ska kunna snacka om musik, upplägg och utrustning mm. Känns bra

• Mirri

Evelucious: Du gör väl frisyren på morgonen eller förmiddagen antar jag och om det är midsommarafton brukar väl de flesta inte ha planer förrän framåt eftermiddagen eller kvällen så jag tyckre absolut att du ska kolla med henne i alla fall

Svar på tråden Karlstadbrudar!!