• Mirri

Karlstadbrudar!!

GME: oj oj vilken fart det är på dig tjejen! Massa saker har du fått gjort ju!

Jag är lite stressad över det där med hår och smink och sånt för att jag inte vet hur jag ska fixa det riktigt... Men men, det löser sig säkert. Jag har satt mig och tittat lite på bordsplacering tillsammans med m2b och det gick faktiskt lite lättare än jag trott. Jag måste bara ta reda på hur många som får plats vid varje bord och hur många bord man kan ha på rad och så.

Snitte: Vad spännande för honom. Håller med, hoppas de är snälla

• Mirri

Eve: Förresten, jag kom på, Acksjöns kapell ligger ju i mariebergsskogen, det är ju ganska fint. Dömle Herrgård har också både kyrka, blomsterängar och vatten.

• Mirri

Snitte: "Plägg" bra skällsord Ska helt klart börja använda det. Jo, det finns många plägg! Fattar inte varför det är så svårt att höra av sig.

Eve: Kul att ni hittat en plats ni gillar! Jo, fotograf är jätte dyrt. Så dyrt att vi beslöt att be m2bs morbror att fota. Han är duktig, inget proffs, men duktig och om han knäpper nog många bilder måste i alla fall några bli bra Men jag vet att många tänker annorlunda om bilder och tycker att det är värt att lägga pengar på en riktigt duktig fotograf. Vem var det ni valde?

• Mirri

Snitte: Härligt med semester! har du räknat på hur stor skillnad det blir att åka till Tyskland och köpa alkoholen om man räknar på hur stora mängder ni ska ha, mellanskillnaden systemet-tyskland men också räknar in bensin eller bussbiljett dig och tiden det tar för er att åka. Den tiden tas ju från något annat...

mamasnest: Tråkigt med konvaljerna! Du hittar säkert något. Finns dert inga andra blommor som liknar liljekonvaljer som du kan ha istället och då bara byta ut konvaljerna och annars ha samma bukett?

Ollesmamma: Grattis! Inte långt kvar nu så det måste kännas skönt att vara färdig. All lycka till till dig och lova oss en detaljerad beskrivning när du återkommer som FRU Håller tummarna för fint väder i helgen.

Själv jobbar jag på. Ingen semester här inte och väldigt mycket kvar att göra. Ska försöka boka samtal med prästen här i veckan. Fick dock tillbaka hindersprövningen och det verkar vara A-Ok. Vi FÅR gifta oss *puh*

• Mirri

Sockerbollen: Vilken sommarsol Här i Karlstad är ju allt bara grått grått grått. Jag kanske missat de solglimar som varit för att jag bara jobbar Men vad underbart med bra service! Sånt gillar vi

Mamasnest: Hoppas du kan få den bukett du vill ha då. När får du svar från dem?

Snitte: Shit vad vi betalar mycket skatt för vår sprit!! Det känns ju helt sanslöst att det skiljer 7000:- Hoppas det löser sig för dig med Tysklandsresa då. Lycka till

• Mirri

Ollesmamma: GRATTIS!! Så vitt jag vet borde du vara fru nu... Logga snabbt in på sidan och berätta allt allt allt om hur ni hade det *Jätte nyfiken*

Mamasnest: Fy vad tråkigt! Går det intehitta något alternativ till den blomman då? Hur lång tid behöver de på sig i förväg för att veta vad de kan göra och inte. Går det att gå till en blomsteraffär, visa dem en bild och säga att du vill ha det närmsta de kan komma?

GME: Nice. Gôtt att ha det avklarat med spriten och ett välfyllt barskåp är ju aldrig fel

• Mirri

Anki82: Välkommen hit! Jag bor i Karlstad men gifter mig inte här så jag kan inte berätta om min lokal men kan kanske tipsa om något beroende på vilken typ av lokal ni tänkt er. Är det herrgårdsvarianten, enkelt, restaurang?

Vi2alltid: Vad är det för tyg du är ute efter? Sidencarlsson och Simbra i stockholm kan ju båda skicka med posten om jag minns rätt.

Mamasnest: Underbart! Då får du ju dina konvaljer!

Snitte och brud 20080705: Hur känns det? Inte långt kvar nu... Börjar det bli pirrigt?`Ni får hojta om vi kan hjälpa er med något såhär i sista minuten

Här rullar allt på. Fortfarande två veckor till semester och jag håller på att gå i bitar av allt som ska göras som jag inte känner att jag hinner med... Jag har i alla fall tryckt framsidorna till festhäftena. Alltid något

• Mirri

Snitte: Wow! Ni kom billigt undan med Tysklandsresan! Skönt. Åååh vad tråkigt att häst och vagn blivit sjuk! Var det hästen eller vagnen ? Hoppas ni hittar en ny, jag vet att det är viktigt för dig. *Håller tummarna*

Ikväll fixade vi marskalkens klänning så det är klart. Jätte skönt att pricka av det. Om jag nu bara kunde pricka av min egen klänning också skulle jag bli glad...

• Mirri

Hörrni, jag behöver lite hjälp också. Vi tänkte ha en efterfest dagen efter för alla kompisar och folk vi inte kunde bjuda på själva bröllopet och hade tänkt vara på the Leprichaun men de har höjt priserna rejält för att abbounera och det går inte att vara där. Har ni tips på lite mindre pubar/krogar/andra ställen man skulle kunna vara. Poängen är att det ska vara en kul grej bara och inte kosta oss orimliga summor utan att vi kan gå ut tillsammans, äta något, ta en öl eller fler och ha trevligt men lite privat så inte vem som helst kan braka in... Har ni några tips på ställen i K-d?

• Mirri

Snitte och Mamasnest: LYCKA TILL!!!!!! Håller tummarna för dig idag Snitte!! Strålande väder har ni i alla fall fått och jag hoppas ni får en underbar dag

Själv hinner jag inte tänka så mycket bröllop. Veckan har varit helt galen med repetitioner och planering och idag har vår musikal premiär så jag kör hårt in i det sista innan semestern.

• Mirri

vi2alltid: Det finns väl en liten affär som säljer väskor men även paraplyer på hörnet mitt emot handelsbanken inne i Karlstad? Jag kommer inte ihåg vad den heter men det kan ju vara värt att titta. Liljas väskor i 15-huset, kan de ha paraplyer?

olles mamma: Härligt att ni hade en fin dag. Spännande med fotografens bilder

EmmaCaroline: Vanjas syateljé ska vara bra har jag hört. Kolla med henne kanske?

Här går allt så långsamt. Snart dags för semester men jag har just fått jätte mycket mer jobb... Vet inte riktigt hur jag ska hinna. Definitivt inget bröllopsplanerande denna veckan i alla fall.

• Mirri

Snitte: Grattis! Kul att höra att allt gick bra! Tittade på bilderna och ni såg underbara ut och ingen byggnadsställning såg jag på något enda kort så jag antar att det löste sig enligt plan det också Men du, du som kan sånt här och har en massa kontakter... Är det hos SMHI som man beställer det perfekta vädret?

• Mirri

Vi2alltid: Hihi jag har också swedbank Men tänk dig på hörnet korsningen västra torggatan och tingvallagatan, vet du vart jag menar då. Det ligger någon restaurang där alldeles brevid, är det Freden den heter tro?

• Mirri

Vi2alltid: Ingen aning men det var de enda jag kunde komma att tänka på som kan tänkas ha paraplyer... Skadar ju inte att kolla

• Mirri

Fiafis: Kolla pressbyrån. De brukar ha mer än affärerna. Den vid tågstationen är bra på tidningar. Jag kan tänka mig att vi är många här som har ett gäng hemma också. Vi kanske kan starta ett bröllops-tidnings-bibliotek...

Svar på tråden Karlstadbrudar!!