Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
Englali: Funkar det inte med linser då?Filifjonkan: Förstår att du blev riktigt glad då!
Jag är så himla besviken på min kusin! Hon är två år yngre än mig och vi har nästan växt upp som systrar, vi har alltid varit tillsammans när jag har varit hos mormor och morfar (de bor i samma by) och hon vänder sig till mig som om jag vore hennes storasyster. Hon har tidigare sagt att hon och hennes pojkvän självklart ska komma på bröllopet, de kan ju inte missa ett till bröllop i familjen (de skippade morbrors bröllop av någon löjlig anledning). Fine. Igår frågade jag henne igen om de skulle komma och då fick jag ett helt annat svar. Helt plötsligt skulle hennes pojkvän definitivt inte komma (that's fine, jag har lite svårt för honom) och hon skulle troligtvis inte komma eftersom hon sökte sommarjobb och fick hon det så skulle det ju inte gå. Hon menade på att eftersom det är sommarjobb så får hon ingen betald semester varpå jag försökte med att "Ja men en dag eller två kan man ju oftast be om att få i alla fall, om än obetalt". Då svarar hon att "Ja men då kostar det ju mig pengar" och det gick ju minsann inte alls för sig och jag svarade med att vi ju trots allt gifter oss på en lördag, så det är ju inte ens säkert att hon måste ta ledigt (beroende på vilket jobb/vilka arbetstider såklart)! Det enda svaret jag fick var att "Jaja, jag hör av mig" typ.
Så jäkla besviken!
Ja jag älskar hennes böcker - fastnade också när jag läste just Solens diamanter, Pärlor från månen och Havets safirer
Så bra!