• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • EnaOline

det lät ju väldigt rimligt!
    min kostade 1200 med frakt samt bolero, och försäkring, vilket jag är så glad över att jag betalade, för nu får jag klänningen uppsydd igen, utan att behöva betala ett öre.. schysst tycker jag! hur lång tid tog det tills du fick hem den?

• Alvaereva
    EnaOline skrev 2008-06-11 13:26:38 följande:
    det lät ju väldigt rimligt! min kostade 1200 med frakt samt bolero, och försäkring, vilket jag är så glad över att jag betalade, för nu får jag klänningen uppsydd igen, utan att behöva betala ett öre.. schysst tycker jag! hur lång tid tog det tills du fick hem den?
    det tog 32 dagar. trodde det skulle ta 40 dagar för det var vad dom sa
  • Nienna

Hej hej brudar!

Nu är vi en bit på väg, är snart i Hudiksvall. Sitter nu på X2000 och här finns det både internet och uttag så jag slipper bli strömlös.

Englali - Det blir ca 11 h tågresa, inkl. två byten, är framme i Hässleholm vid 22 ikväll.

Anja - Vad trist att det blivit bråk, men jag förstår att du måste prioritera Daniel! Din frånvaro kommer nog att märkas rätt bra! Men du måste ju kika in här ibland så du ser när jag kommer till Lund, skulle vara så kul att träffa dig! Min "brud-tvilling"!

Pumpkin - Trist att råka ut för en sån oförutsedd utgift!

• Nienna

Grrr, tåget har problem och nu när vi snart är i Gävle är vi 20 minuter sena, jag hoppas de kan köra igen det och att vi inte blir något mer försenade. Jag hade ju räknat med att vi skulle hinna köpa mat på Sthlms C, för vi är inte framme i Hässleholm förrän 22 och barnen iaf måste ju ha middag! Men nu är jag tveksam till om vi hinner, vi kommer bara att ha 30 min på oss om de inte kör igen nåt och om det är som sist är det lite krångligt att ta sig till det andra tåget.

• Anja 19 juli 2008

Nienna

själklart kikar jag in Är ju inte så att jag inte kan skriva lite inlägg då och då när jag börjar sent eller jobbar kväll.

Är på jobb just nu och för tillfället är det ingenting här som behöver göras, så då passar det ju utmärkt.

Ja du, tänk att det bara är 38 dagar kvar för oss nu!!

Klart jag inte missar när du kommer till Lund Skulle ju vara SKITKUL att pricka in en fika eller så.

Förresten, du, ni måste ju för sjutton ha nåt att äta innan kl.22. Finns där ingen restaurangvagn på tåget??!! Brukar ju alltid finnas!

• Nienna

Anja - Jo, krisar det så får vi köpa nåt i restaurangvagnen, men det är ju så förbannat dyrt och sen är det ju inte säkert att det som finns duger, hamburgare funkar ju däremot alltid.

Ojoj, 38 dagar! Snart bara en månad...

• Anja 19 juli 2008

Ja jag vet och jag har minst 8 kg att gå ner!!! (helst 10 men vågar ju inte börja innan möhippan för om jag bryter med att äta en massa gott en dag, så är jag ju körd sen).

Måtte den vara SNART för jag kan ju inte gå ner HUR snabbt som helst ens med cb.

• Nienna

Jag skulle ju också gå ner i vikt, men det har inte blivit nåt av med det... Men jag har ju korsetten, får snöra mig i den under själva vigseln och fotograferingen och sen släppa ut magen innan middagen.

• Nienna

Grrr, nu är tåget en halvtimme försenat, vi kommer aldrig hinna köpa nån mat på Centralen! Får väl köpa dyra plättar till ungarna på tåget och själv vara utan tills vi kommer fram...

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.