• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • EnaOline

jag drömde också värsta bröllopsdrömmen tjejer, vet inte ens om jag vågar skriva om det!

• EnaOline

jag drömde att vi sa till varandra o sen när vi skulle kyssa varandra på trappan, utanför kyrkan, då gav vi varandra värsta heta kyssen, tunga o hela baletten o när vi slutade kyssa varandra, så såg jag att det var min svärfar. helknäppt! usch!

• EnaOline

att vi sa ja till varandra ska det stå

• Pumpkin
    Anja: Hur gick det förresten hos floristen?
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin

gick jättebra

Det gick ej få tulpan o hyacint om jag inte vill betala en hel del extra

Men istället för hyacint har vi gjort en ranordning på vilka blommor jag vill ha istället.

1. Vit pion
    2. Vit luktärt i en "klump lixom"
    3. Vit hortensia

I övrigt i buketten blir det rosa Heaven-rosor, lime- och ljusrosa rosor, vita orkidéer (istället för vita tulpaner), limegröna krysantemum, vit ornithogalum, något limegrönt bladigt typ som bär eller nåt, bara lite, och så en ceriesrosa germini snett uppe på toppen och ev ett par ljusrosa germini oxå.

Kommer bli skitfint

Är sååå nöjd...

Jag hoppas såååå på vita pioner! HOn sa att om det fortsätter vara lite svalare/sämre väder nu ett tag så är det inte alls omjöligt! Även luktärtor kan vara svårt att få tag i men som sagt, allt hänger på vädret! Annars får det bli hortensia.

Om någon glömt hur buketten ser ut så är den här:

www.minhemligabrollops.blogg.se

Anvnamn: Wedding (stort W)
    Lösen: 19juli (inget bindestreck)

Den vinrödaktiga orkidéen ska alltså bytas ut mot denna blomma:
    anjasbrollops.blogg.se/2008/june/konsultation-hos-florist.html

Den vita tulpanen blir vit orkidée som lixom svävar ovanpå och hyacinterna blir förhoppningsvis vita pioner. I övrigt ska den se ut sådär.

Min bukett, pluss en likadan fast mindre till Alice, coursage till DAniel med rosa ros och vit orkidée och nåt limegrönt m rosa sidenband och silvertråd osv runt + dekorationer (enkla) till 8 bord skulle gå på runt 1.500 så jag är SKITNÖJD.

Helt superduktig florist också, såååå intuitiv och kreativt konstnärlig. Massor av idéer coh fattade precis så det känns TOPPEN

• Pumpkin

Kul Anja!

Min florist sa också att om vädret är lite sämre och svalare nu ett tag så är det nog inga problem att få tag i pioner, så vi får hålla tummarna tillsammans! Nu i efterhand har jag dock kommit på att jag också vill ha vita pioner tillsammans med de rosa... Hmm

• Pumpkin

Fniss, vi sa till prästen igår att marskalken ska läsa en bibeltext (ingår ju i alla kyrkliga vigslar), men vi har inte frågat honom om det än

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

hihihi men nu har ni ju sagt det till prästen så då kan han ju inte dra sig ur

Din dröm kändes bekant på nåt vis

Jag drömde ju oxå en för ett tag sen... så hemskt det var, fy bubblan.

När vi kom till kyrkan för att dekorera så sa dom att dom inte hade någon vigsel bokad i våra namn den dagen och när jag sedan löst det hela så var jag 1 timme sen till hårfrisörskan som var jättesur och skulle på lunch precis när jag kom. När jag satt där och väntade kom jag ju på att jag helt hade glömt att köpa slöja.

När jag kom in i rummet där min klänning skulle hänga (hos frisören i ett bak-rum lixom) så hängde där inget och jag insåg med fasa att jag aldrig hade delegerat ut uppgiften att hämta min brudklänning som alltså var 16 mil bort och jag insåg att ingen skulle hinna hä mta den och vara tillbaka med den I TID TILL vigseln.

Jag vaknade ju nånstans här i vild panik. Sååå hemskt.

Din dröm var ju verkligen inte trevlig EnaOline, fniss fniss...

sånt där är sååå sjukt! haha (undrar vad freud hade sagt )

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.