• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Fröken Planera

Anja. Vad synd att människor uppför sig så. Undrar om det skulle finnas något som kan få dem att ångra sitt beslut senare i livet...?
    Det där med att komma på bra saker att säga i rätt tillfälle är verkligen en konst. Jag har sällan eller aldrig några problem att komma med snabba kommentarer när man skojar med folk. Dessvärre har jag kommit på mig med att vara helt mållös när folk beter sig så där korkat som Daniels pappa gör nu. Man tappar helt enkelt ALL hjärnverksamhet, för man blir så chockad!!!

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera

ja det är väl så, tyvärr...

• Pumpkin
    Fröken Planera skrev 2008-06-19 13:24:24 följande:
    Anja. Vad synd att människor uppför sig så. Undrar om det skulle finnas något som kan få dem att ångra sitt beslut senare i livet...?Det där med att komma på bra saker att säga i rätt tillfälle är verkligen en konst. Jag har sällan eller aldrig några problem att komma med snabba kommentarer när man skojar med folk. Dessvärre har jag kommit på mig med att vara helt mållös när folk beter sig så där korkat som Daniels pappa gör nu. Man tappar helt enkelt ALL hjärnverksamhet, för man blir så chockad!!!
    Precis så är det!
  • furillen

fan jag är så förbannad på mig själv!!!!!!! åkte glatt för en sista provning och för att hämta min brudklänning som varit på justeringar hos en sömmerska. allt var tipp topp.. tills jag skulle betala.... 5500 skulle hon ha!!!!!!!! det är mer än vad klänningen kostade!! (4700)
    det är fan helt sjukt! men såklart mitt eget fel som inte kollade det innan, men jag var liksom helt säker på att det skulle ligga inom min budget. tänkte att det kan ju absolut inte kosta mer än 3000 så det är inga problem. men fan 5500!!!! det är ju mera än vad många klänningar kostar! så nu är jag helt pank och fick låna pengar av mamma som var med.
    sjuuuuuuukt dyrt misstag. och också är jag så arg att jag gjorde massa dutt bara för fint, broderingar och sånt. om jag bara låtit henne sy in den + sy axelband hade det säkert kostat hälften. fan också!

• Anja 19 juli 2008

OOOOj shit!!!

det var inte LITE!!!

Förstår din ilska och irritation. Det är lätt att vara efterklok dock... ibland sticker man ju huvudet i sanden o struntar i att fråga för att man egentligen inte VILL veta, för att man så gärna vill HA DET DÄR lull-lullet

Hade du nöjt dig utan det?

Du gifter dig bara en gång, nu är din klänning tip-top-perfekt, precis så som du drömt. Fokusera på det

Du är ju en RIKTIGT dyr brud nu En klänning till ett värde av 10.200 kr

Du översteg budgeten med 2.500 kr. Gå igenom budgeten o kolla om där är nåt du kan hoppa över! Tex vigselprogram eller nåt anant som itne är absolut nödvändigt!

Annars tänk så här...

2.500 sparar du in genom att strunta i att unna dig godis, tidningar, smågrejor etc i två månader.

Försök tänk positivt för din klänning kommer ju att ta andan ur ALLA...

kan vi inte få se en bild förresten, för jag blev såååå nyfiken på den nu

• Flamora

Oj, vad mycket pengar för lite justeringar. Men är du nöjd med klänningen så är det kanske värt det?? Vill oxå se bild.

• Fröken Planera

Aj, ingen dålig chock!!! En del människor kan verkligen ta betalt, utan att skämmas. Vi får väl vara glada för deras skull. Men jag håller med de övriga. Om du är nöjd med klänningen, så spelar ju inte 2500kr stor roll om hundra år..

Och ja, en bild vill vi ju helt klart se..

• furillen

jo, men det är klart att allt extra gjorde sitt till helheten men samtidigt kan jag inte låta bli att liksom titta på broderierna på släpet och tänka att de där små blommorna kostar säkert 1000 osv.. blir liksom lite bittert nästan.
    men vafan, jag blev ju också väldigt nöjd för den blev asfin! men det känns inte riktigt i proportion bara. hamnade lite i chock tror jag. det som känns stördast är ju att justeringarna kostade mer än klänningen. det är ju helt bak o fram.
    men det finns ju inget jag kan göra åt det. får vara asförbannad ett tag och sen försöka släppa det och vara glad över min klänning.

jag har en bild i galleriet på klänningen fast utan justeringar. bilden gör faktiskt inte riktigt klänningen rättvisa, men man kan liksom se formen på den. det som inte syns på bilden är att överdelen är rynkad och full med vacka glittrande broderier. jag har också lagt till axelband med broderier på min. sen är släpet kortat och broderat på längst ner. ryggen är dragkedja + klädda knappar. sömmerskan gjorde också en liten hake så man kan "hänga upp" klänningen i den lägsta knappen så blir den jämnlång runt om. fiffigt.

• Anja 19 juli 2008

furillen det låter oerhört vackert... kan du inte fota den så vi kan få se de fina detaljerna

• furillen

min telefon och datorn har slutat vara kompisar så jag kan inte ladda över bilder längre
    men gör det när jag kan!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.