Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 4

BlivandeFruJohansson, vad bra allt låter! Vi kommer att ha allt dricka genom värdshuset, så vi slipper räkna.

Hos frissan idag provade vi lite olika uppsättningar och kom fram till en frisyr som jag just försökte förklara, men det lät så rörigt så jag raderade all text. Ska leta bild istället I alla fall så blev det väldans fint!

• Monken

Lite som denna, fast min lugg är inte fullt så lång att den når ända bak, kommer att få fästas med nålar tidigare... samt att jag kommer att ha lite hår hängande ner bak.

www.haircomesthebride.com/images/2006%20Brides/Val%201.jpg

Eller som denna, fast även där med hår kvar i nacken.

www.haircomesthebride.com/images/2006%20Brides/Stephen-Nicole1.jpg

Hmm... hittar dock inte alls någon som är precis som jag ska ha det... Ska leta vidare.

• Monken

Mitt hår kommer att kosta ca 1200:-, sminket kommer jag att göra själv...

• Monken
    Underbart!! Jag ska genast börja sitta in mina skor!

Bella, visst var det en härlig känsla när man hade en godkänd hindersprövning i sin hand!! Fritt fram att gifta sig liksom

Angående brudvals ska vi nog inte ha någon...
    Lilla Puh78 skrev 2008-04-15 21:41:37 följande:
    Btw, fick tips när det gäller at "gå in skor". Sitt in dem ist. Går man omkring i dem så är det lättare att fötterna formar sig efter skon än tvärtom, därför ska man tydligen bara ha dem på sig utan att belasta. Då kan man ju säga "Älskling, diskar/dammsuger/tvättar du? Jag måste sitta in mina nya skor."
  • Monken

Jag var förbi guldsmeden häromdagen och frågade när det var dags att lämna in ringarna för rodinering (heter det så?) samt en till grevering i Mannens ring. De tyckte ca 3 veckor innan bröllopet var lagom att lämna in dem. När jag kom hem insåg jag att 3 veckor innan bröllopet är snart... Fick genast en massa pirr i magen. Mellan varven känns det så ofattbart att tiden ändå har gått så fort sedan vi först skrev här i tråden!!

Har letat lite och tror att tråden kom till för ganska exakt 1 år sedan...

• Monken

Vi har börjat äta betakarotentabletter idag för att ge solen lite hjälp på traven...

Mannens kompis ringde just och ville ha en namn och telefonlista på de män som är bjudna på bröllopet... Hmm...

• Monken

betakarotenet gör att hyn blir brunare. Finns på hälokostbutikerna! Jag åt det förra våren och bleb brun jättesnabbt!

• Monken

Att det gör!! Vi ska träffa vårt toastmasterpar nästa lördag och prata lite om vad vi önskar att de ska göra. Så ska vi träffa fotografen (svärfar) nästa söndag och prata lite om vad vi önskar att han ska göra.

• Monken

lillan31, ja det ska ju inte alls vara kravfyllt att planera Bröllopet!! Jag har njutit hela vägen, men måste ju säga att jag stundtals varit stressad över diverse saker. Då har jag påminnt mig om att det enda viktiga är att vi säger våra "ja". Ingenting annat är ju viktigt i jämförelse!

Lina_K mina tabletter heter beta+ och är köpta i en vanlig häslokostbutik, men det finns även att beställa på nätet. naturpost.se har bla.

Svar på tråden Juni 2008 Del 4