• 20080802

No no att prata om möhippan i förväg??

Hej!

Jag undrar lite nyfiket hur ni tänker kring era kommande möhippor. Jag är hyggligt säker på att min bästa vän och min syster kommer slå sig ihop och planera hippa även om ingen av dem är den "hippande typen" (va i hela friden nu det skulle vara). Vi har en lång gästlista och jag kan inte låta bli att fundera på om de kommer bjuda in ALLA tjejer till hippan eller om de kommer göra ett urval. Känner personligen att det finns en hel del som jag lika gärna kan vara utan eftersom jag inte känner dem särskilt väl. Jag har inget emot dem, det är int edet, men jag har hellre mina tio närmsta vänner än tjugofem tjejer som jag knappt känner.

Men till den egentliga frågan...

Tycker ni att det är "förbjudet" att prata om sin egen eventuella hippa eller är det ok att diskutera den med dem som kommer ta hand om den?

• Svar på tråden No no att prata om möhippan i förväg??
  • jelikr

Tycker visst du kan prata om den , fast en ev. hippa.
    Jag pratade med min värdinna som är min bästis.
    Hon känner jag så pass och vi tänker så lika att jag kunde berätta hur orolig jag var inför en ev. hippa och vad jag gillar och inte.
    Har dock inte sagt nåt om vilka som skulle med eller inte , det vet mina syrror vilka vi umgås med och sen fick de göra som de ville med resten.
    Vi blev inte så många på hippan men vi som var med hade en underbar dag med toppenväder.
    Här kan ni läsa om den :
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2890767.html

• Lady o Lufsen

Personligen skulle jag aldrig diskutera min egen hippa.
    Ej heller utesluta någon...är man inbjuden av mig och min man till vårat bröllop så är man självklart välkommen på min hippa (och även sexa)...den jag inte vill ha på mitt bröllop är helt enkelt inte bjuden och blir ju således inte heller tillfrågade om en hippa...

• Anja 19 juli 2008

MMm det beror nog på hur många man bjudit till sitt bröllop tycker jag. Vi blir ca 100 gäster, de flesta par, såna vi umgås mkt och nära med men även en massa andra bekanta som inte är så nära och släkt osv...

Det är alltså 50 män ohc 50 kvinnor. Då skulle vi isåfall vara 50 stycken på min möhippa! Hmmm nä tack. Jag vill ha mina närmsta vänner, vilket ändå gör att vi blir ca 15. Det är fullt tillräckligt!

• starchick

Fast jag ville inte ha alla tjejer som var bjudna till bröllopet på min hippa, då skulle ju tex min m2b kusins tjej(som jag aldrig träffat) tex vara inbjuden och det tyckler inte jag är meningen med en hippa. Tycker det ska vara dom närmsta kompisarna fast det är ju min åsikt
    Lady o Lufsen skrev 2008-05-07 14:02:58 följande:

Personligen skulle jag aldrig diskutera min egen hippa.Ej heller utesluta någon...är man inbjuden av mig och min man till vårat bröllop så är man självklart välkommen på min hippa (och även sexa)...den jag inte vill ha på mitt bröllop är helt enkelt inte bjuden och blir ju således inte heller tillfrågade om en hippa...
  • Lady o Lufsen

Om det var mitt inlägg du svarade på så...
    Vi hade 120 gäster...för mig handlar det inte om antalet.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-07 14:04:34 följande:

MMm det beror nog på hur många man bjudit till sitt bröllop tycker jag. Vi blir ca 100 gäster, de flesta par, såna vi umgås mkt och nära med men även en massa andra bekanta som inte är så nära och släkt osv...Det är alltså 50 män ohc 50 kvinnor. Då skulle vi isåfall vara 50 stycken på min möhippa! Hmmm nä tack. Jag vill ha mina närmsta vänner, vilket ändå gör att vi blir ca 15. Det är fullt tillräckligt!
  • Lady o Lufsen

Vilken tur att vi är olika

starchick skrev 2008-05-07 14:05:44 följande:
    Fast jag ville inte ha alla tjejer som var bjudna till bröllopet på min hippa, då skulle ju tex min m2b kusins tjej(som jag aldrig träffat) tex vara inbjuden och det tyckler inte jag är meningen med en hippa. Tycker det ska vara dom närmsta kompisarna fast det är ju min åsikt Lady o Lufsen skrev 2008-05-07 14:02:58 följande:
  • starchick

ja visst är det tycker det skulle bli konstigt med en hippa med 50 tjejer...vill helst hinna med dom närmsta och det var ändå 15 pers
    Lady o Lufsen skrev 2008-05-07 14:07:18 följande:

Vilken tur att vi är olika
  • Pumpkin

Precis som starchick och Anja tycker jag att hippan är något man har tillsammans med de närmsta vännerna, inte varenda kvinna som är bjuden på bröllopet.

Tur man är olika som sagt

• jelikr
    Pumpkin skrev 2008-05-07 14:14:41 följande:
    Precis som starchick och Anja tycker jag att hippan är något man har tillsammans med de närmsta vännerna, inte varenda kvinna som är bjuden på bröllopet.Tur man är olika som sagt
    Håller med!!!
    Det var de vi umgås mest med och är i ungefär samma ålder som var på min hippa och det kändes jättebra.
    Sen var det några jag gärna hade haft med men fått veta i efterhand att de hade helt förklarliga anledningar till att inte kunna komma.
  • Fru sen 06

Tala om för dem om dina önskemål när det gäller vilka du vill ha med. Jag stod som tärna ansvarig för en hippa för några år sedan och bruden hade velat ha alla som var inbjudna till bröllopet med. Medan jag såg möhippan som någon grej som de bästa vännerna är med på.... Det är så olika hur vi ser på saker och ting....

Svar på tråden No no att prata om möhippan i förväg??