• 20080802

No no att prata om möhippan i förväg??

Hej!

Jag undrar lite nyfiket hur ni tänker kring era kommande möhippor. Jag är hyggligt säker på att min bästa vän och min syster kommer slå sig ihop och planera hippa även om ingen av dem är den "hippande typen" (va i hela friden nu det skulle vara). Vi har en lång gästlista och jag kan inte låta bli att fundera på om de kommer bjuda in ALLA tjejer till hippan eller om de kommer göra ett urval. Känner personligen att det finns en hel del som jag lika gärna kan vara utan eftersom jag inte känner dem särskilt väl. Jag har inget emot dem, det är int edet, men jag har hellre mina tio närmsta vänner än tjugofem tjejer som jag knappt känner.

Men till den egentliga frågan...

Tycker ni att det är "förbjudet" att prata om sin egen eventuella hippa eller är det ok att diskutera den med dem som kommer ta hand om den?

• Svar på tråden No no att prata om möhippan i förväg??
  • starchick

Jag diskuterade min med min syrra! Inte så att jag var med och bestämde datum eller vad som skulle hända. Men jag gav henne en lista på dom jag ville ha med + att jag hintade om att jag inte ville skämma ut mig fullständigt, lite pinsamt kan de ju vara men inte fööör mycket
    Så jag tycker det är ok att iaf säga litegrann!

Min möhippa kan du läsa om på annareine.weddingannouncer.com

• Anja 19 juli 2008

jag har oxå fått tala om vilka jag vill ha med, typ...

sedan jag har bestämt sagt ifrån om pinsamheter, fast det visste mina vänner redan så jag var ganska säker på att de aldrig skulle göra nåt sånt, redan innan jag sa det.

Ser verkligen fram emot min hippa som jag tror blir mysig, rolig och helt fri från pinsamheter

• Pumpkin

Jag har gett en lista på tjejer jag vill ha med på möhippan till tärnan, samt förklarat vad jag gillar och inte. Men mer än så vill jag inte veta

• 20080802

Men har ni själva tagit upp detta med syster/tärna eller har de frågat? Jag tycker nämligen att det känns så himla förmätet att utgå ifrån att de ska ordna hippa. :-/

• Bröllop 2008

Håller med starchick, jag har också gjort så - hintat lite

• Pumpkin

Nja, vi har varit på samma våglängd hela tiden, så hon frågade inte men jag visste redan att hippa skulle ordnas.

20080802 skrev 2008-05-07 13:44:12 följande:
    Men har ni själva tagit upp detta med syster/tärna eller har de frågat? Jag tycker nämligen att det känns så himla förmätet att utgå ifrån att de ska ordna hippa. :-/
  • fyffy

jag har också fått säga vilka jag skulle vilja var med..försökte luska ut datum men det gick inge vidare.. hehe.. det kändes dock lite konstigt att prata om det..

• starchick

Jag tog själv upp det. Känner min syster så väl så jag visste att hon skulle fixa en hippa

20080802 skrev 2008-05-07 13:44:12 följande:
  • Anja 19 juli 2008

De frågade mig

men det där med pinsamheter tog jag själv upp...

är väl inte förmätet att utgå från det. Har man bra vänner så får man nog en hippa lixom...

du kan ju dock lägga fram det på ett lite ödmjukare sätt, typ, om ni har tänkt att ordna någon möhippa eller så, så kanske jag kan få tala om vilka jag vill ha med!

eller nåt sånt

• Sommargrönt

Jag och min m2b har ordnat det genom att se till att vi frågar åt varandra.

Min m2b har många olika kompisgäng så jag ringer en av hans bröder och ber honom samordna alla kompisar.

Han pratar med min tärna om vilka jag vill ha med och om att jag inte gillar pinsamheter.

Svar på tråden No no att prata om möhippan i förväg??