Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

wonderful world (underbar värld) kanske?.. enda jag kunde komma på

Lillsnufflan skrev 2008-07-16 20:21:20 följande:
    När vi ändå är inne på ämnet: Någon som kan en bra engelsk psalm? Vi kommer att ha en hel del engelska gäster och det vore ju trevligt om de kan sjunga med i en psalm i alla fall. Och det ska ju vara en som de svenska gästerna kan melodin till så antingen en som finns även i svensk version eller en son är allmänt känd (typ Amazing grace, fast just den vill jag inte ha).
  • Snart fru Wennerström

vi skall ha psalm 84 "vi lyfter våra hjärtan" och psalm 199 "på bröllopsdagen ber vi" (melodi den blomstertid nu kommer, men annan text)

• Snart fru Wennerström

fröken förväntan;
    haha precis sådana fast svarta har jag med köpt, fast ska inte ha dem som dansskor utan som lite finare promenadskor till vardags!.. Suupersköna e dom! så där har du gjort ett bra val!

• Snart fru Wennerström

sitter och har påbörjat festprogrammet.. det är verkligen mycket att skriva!

en fråga, är det bara vi som inte kommer ha ngn bordplacering i vårt häfte? (vi skall istället ge våra ord till gästerna personligt, då ett ihoprullat papper skall ligga på varje persons tallrik) vi tänkte att istället för att alla skall se vad vi skrivit om alla så tänkte vi att det kan vara en kul "första kontakt" för folk då många kommer vara nyfikna på vad vi skirvit om deras bordgranne, då vi säkerligen kommer höra många; "HAHA!".. "HAHA!".. när vi satt oss tll bords.

kärlek 08;
    vad kommer ni skriva under 6/9 genom tiderna? blev lite nyfiken

• Snart fru Wennerström

precis, det var så vi tänkte, att det blir en bra start spec för dem som är lite blyg av sig!

haha ja enligt länkarna du angav var det få roliga/intressanta saker..

• Snart fru Wennerström

kärlek 08, vill bolla lite med dig .. detta är så långt som jag hunnt med hitills i festprogrammet; först en välkomsttext, sedan olika bröllopsdagar som firas från bomullsbröllop till guld osv.
    meny och förhållningsregler, saker som får en att fundera, bröllopsskrock, "tv-tablån 6 sep 2008", barn om kärlek, 13 saker en tjej/kille ALDRIG skulle säga, vad säger man till sin bordkamrat.. det är så långt som jag hunnt, sedan skall sånger, kanske ngn dikt, fräckisar och bröllopsbingo in. ngt mer som du/ni tycker passar, lr som jag missat..

Kärlek08 skrev 2008-07-21 18:30:31 följande:
    Ja i vårt festhäfte kommer det vara mest personliga saker. Jag vet inte om alla dessa saker kommer att få plats men på min lista för saker som kan komma med står följande (antagligen inte i just den här ordningen):VälkomsttextMeny"Så träffades vi" (min version och min blivandes version)Tidslinje över våra år tillsammans (vad vi har för milstolpar)BordsplaceringGästpresentationerBerättelse om möhippan/svensexanVad vi lärt oss av varandra genom årenTest - vem är du mest lik bruden eller brudgummenSaker du inte visste om brudparet/Onödigt vetande om brudparetGäststatistik6/9 genom tidernaKorsord om brudparetBildcollage på gästernaBildcollage på brudparet genom tidernaTack till hjälpande händerett kärleksordspråk på sista sidanJag måste nog sätta igång att skriva allt nu tror jag...
  • Snart fru Wennerström

hm, haha jag minns inte vad vår text heter(rubrik asså.. skäms).. men det var en av dem vanligaste enligt prästen
    lanovia 08 skrev 2008-07-22 08:06:20 följande:

Har ni bestämt vad ni skall ha för bibletxt ännu? Vi behöver idéer.
  • Snart fru Wennerström

oj, höll på att glömma!, på sista sidan skall vi ju ha ett nykterhetstest oxå .. fniss

• Snart fru Wennerström

ingen som har lite citat om kärlek till övers? heelst på svenska. vi tänkte nämligen ha ett citat längst ner på varje sida i programmet

• Snart fru Wennerström

nervös vet jag inte om jag är, men klart man börjar fundera vad dem tänker hitta på .. jag vet att det tisslas och tasslas

aprilsolen skrev 2008-07-22 12:16:38 följande:
    Är det någon av er som har hippats än? Kanske lite tidigt, men man vet ju aldrig... Någon som börjar bli nervös?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)