Inlägg från: Snart fru Wennerström |Visa alla inlägg
  • Snart fru Wennerström

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

jag svarar på det
    japp det är prästen som läser bibeltexten, men jag tror att det kan vara ngn annan också(?)om man nu vill ha det så.
    bibeltexten är ju obligatorisk, men som sgat det finns några att välja på, alla är fina vad jag minns

Kärlek08 skrev 2008-07-22 18:54:19 följande:
    Jag har ingen aning vilken bibeltext vi ska ha, är det prellen som läser den eller ngn annan?lanovia 08 skrev 2008-07-22 08:06:20 följande:
  • Snart fru Wennerström

.. var till sömmerskan idag.. lite nervigt, NU såg man allt framför sig.. även nervig för att inte slutligen kunna komma i klänningen, då den inte går att ta ut alltför mycket ..

nuså är "mallen" för festprogrammet färdigt, känns skönt! tog inte så lång tid som jag anat.. dock kommer det säkert ändras och flyttas om innan det är HELT färdigt.

• Snart fru Wennerström

jag förstår dig fullkomligt! tycker inte alls att du/ni överreagerar, jag har känt precis lika.. men som sagt nu är hon ju redan "inbjuden" och då är det bara låta det vara så.. vet inte vad jag kan säga för att muntra upp dig lite .. men jag kan trösta dig med att du inte är ensam om sånna här liknande situationer.. min pappa förskte t.o.m bjuda in bekanta till honom, som vi knapp känner, och en vän till m2b, trodde att han och hans sambo var bjuden "automatiskt" i och med att dem varit barndomskompisar!(?).. så dem får komma till vår vigsel och inget mer är det bestämt.
    lanovia 08 skrev 2008-07-24 08:15:40 följande:

Tjejer nu måste jag få höra er åsikt? Överreagerar jag(/vi)? Var hos svärföräldrarna igår och gud så irriterad jag blev. Saken är att sambons lillebror (18 år) har en tjej (16år). Deras förhållande känns precis som förhållanden många gånger gör i den åldern; jätteroligt och de är kära men man har svårt att se någon större framtid i det (därmed inget som säger att det inte skulle kunna hålla hela livet). Men till saken vi har tidigare funderat på att bjuda henne, de gånger vi pratat med deras mor om det har hon alltid svarat ungefär "nejnej henne behöver ni inte tänka på, ingen som vet hur länge det håller". Ok tänkte vi. Vi diskuterade det även själva för någon vecka sedan och kom fram till att hon brukar ju inte vara med när familjen träffas eller något sådant så då skiter vi i henne till bröllopet också utan kan lära känna henne mer efteråt om de håller ihop. Vi var nöjda med vårat beslut.Igår när vi då sitter och äter middag och pratar om bröllopet så säger svärmor "och sedan kommer ju X också, men det vet ni väl redan??" Vi blev så jäkla paffa så det tog ett bra tag innan jag fattade i alla fall. Jag satt med gapande mun och sa typ "va X, vaddå X vart kommer hon?.... Jaha till vårat bröllop"!What! Sist jag kollade så var det vi som bjöd in till vårat bröllopet och ingen annan! Jag har inget direkt emot att hon kommer, det lilla jag har träffat henne är hon jättetrevlig och det är ju som sagt flicvän till sambons bror. MEN!!! borde inte vi tillfrågas innan hon bjuds?? Är det jag som överreagerar`???
    [/citat]

lanovia 08 skrev 2008-07-24 08:20:09 följande:
    [citat]
    Helt och hållet vet jag ju att det inte bara är jag som överreagerar. Sambon tyckte också att det var dåligt. Men han gör som han (och kanske många killar med honom?) så ofta gör: Säger att han tycker att det är dåligt, rycker på axlarna och tillägger att de är inget att bry sig om eller gör något åt.Och nej klart vi inte skall göra något åt det. X är självklart välkommen nu när hon är bjuden. Skulle aldrig komma på tanken att säga något annat. Men jag blir så trött o.s.a gick ut för snart 2 veckor sedan. Ingen har sagt det minsta lilla om att X blivit bjudet OCH vi har redan gjort bordsplaceringen. Nu skall alltså X placeras in vid sidan om brorsan. Och eftersom det är ett syskon sitter han rätt så inne i smeten så det blir typ att göra om hela skiten! F-N vad less jag blir ibland. *suck*Oj vad långt det blev. sorry!
  • Snart fru Wennerström

ohh, lät ju jättetrevligt, och vilken tajming att få in det en sådan helg med sånt kanonväder!

Kanelisen skrev 2008-07-29 11:40:46 följande:
    Haha, detta kan bli långt...Åkte tåg till Sthlm för en helt vanlig weekend där... Kom fram ca 22, trodde jag skulle träffa min bästis för att ta en öl.Möter henne på stationen, och helt plötsligt hoppar 7 av mina kompisar fram bakom en pelare! Fick en champagneflaska i handen och så iväg till närmsta toalett där jag blev snabbsminkad och fick på mig en fin festtopp.Iväg till Mosebacke där ytterligare 6 vänner väntade och bjöd mig på massa drinkar.Sen vidare till Village på Norrmalmstorg, där vi drack drinkar och festade till tre på morgonen.Sen var det pyjamasparty hos min bästa vän, vi var 7 tjejer som sov där. På morgonen fick vi frukost med våfflor o scones, mums. Jag trodde det var slut där, men nej då! Hela dagen var schemalagd: först på med ett linne där det stod "blivande fru Granér" på ryggen. Fick sen fin sminkning på Make up Store, där jag fick lite smink med mig oxå. Vidare till min kusins fotostudio, där jag fick ha 8 olika "sexiga" outfits på mig och blev fotad i 2 timmar, allt medan vi drack skumpa o åt pastasallad. Blev jättefina bilder och alla hade skoj! Jag misstänker att det blir bildvisning på bröllopet, hu... =) Tillbaka till min bästa vän på kvällen, där åt vi tacobuffé o kladdkaka, o sen hade de frågat min m2b 4 frågor om mig/oss, och de läste upp svaren. Alla 8 tjejer började gråta för det var så romantiskt, hihi!Vid tiotiden började alla gå mot sitt, men jag och mina 2 bästa vänner gick vidare till ett hotell där de hade fixat så vi fick ha hotellpoolen för oss själva och sen sov vi i ett fint rum. Möhippan avslutades med den mumsiga hotellfrukosten fram till 12 på dagen i söndags. Fick som minne en "mina vänner" bok där alla möhippetjejerna skrivit, och så en bok där jag och min m2b ska skriva i saker om oss. En helt fantastisk helg och jag var helt grundlurad, hade inte anat någonting alls!
  • Snart fru Wennerström

nej inget pirr än .. om jag känner mig själv rätt kommer det samma dag, lr natten till

Moonlightshadow skrev 2008-07-31 10:50:46 följande:
    Nu är det bara 37 dagar kvar... börjar det pirra i magen? Det har det för mig i alla fall.. men det är ett härligt pirr
  • Snart fru Wennerström

hm, tyckte servett lät fint nog, bättre än näsduk som jag kallar det .. hihi..undrar också vart man kan få tag i det!

lanovia 08 skrev 2008-07-31 11:18:00 följande:

Jag får som små kallduschar ibland (fast trevliga sådana) då det bara slår: herregud P och jag skall verkligen gifta oss. Det är på riktigt. Vi kommer verkligen gå fram genom altargången om några veckor!!!Fattar ni egentligen vad det är ni sitter och planerar för. Erat underbara bröllop med er livskamrat!!!! Shit pommes vad häftigt!För oss går det bra just nu, får lite gjort hela tiden och jag känner mig inte stressad. Ikväll skall jag leta efter bra knästrumpbyxor (vill inte ha riktiga strumpbyxor då jag tror det blir alldeles för varmt). Också skall vi se om vi kan hitta servett till sambon att ha i bröstfickan och papper till omslaget på festhäftet. Är den någon mer som skall ha servett i bröstfickn (kan inte det fina namnet för det) vart har ni hittat det isåfall???
  • Snart fru Wennerström

hej och välkommen

MarryMe skrev 2008-07-31 18:18:08 följande:
    Hej på er! Här är en till som ska gifta sig i September. Har dock inte hunnit göra jättemycket i planeringen då vi för bara knappt 2 veckor sen bestämde oss för att vi ska gifta oss. Men klänning och präst och kyrka är fixat iaf. Och det är väl det som är det viktigaste? Har bara lite krux med att hitta en festlokal. Men det läser sig väl det med..
  • Snart fru Wennerström

vi kommer bli 40 pers precis inkl barn. av dem vi bjöd var det endast 4st som tackade nej.

Kanelisen skrev 2008-07-31 19:20:04 följande:
    En undran bara: hur många har ni bjudit och hur många blir ni?
  • Snart fru Wennerström

nova 79;

på listan i trådstarten finns inte alla med då den inte är helt uppdaterad. det blir den med all sannolikhet vid en ny trådstart ..
    om du inte finns med på den senast kopierade listan i tråden kan det beropå att den som senast la till sig själv/lr ngn annan kopierat fel lista.

• Snart fru Wennerström

usch, tråkigt nu när du har mycket att stå i.. du får be så många som möjligt om hjälp

janedoe skrev 2008-07-31 19:40:04 följande:
    ..... och nu har jag lyckats bränna högerhandens pek- o långfinger på ugnsformen.. jättemycket alltså. I god tid till intensiv sömnad... Gaaaahhhh! Och ja, jag är högerhänt. Attans.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)