Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Cattapulten skrev 2008-05-20 22:24:20 följande:
    Shit vad alla har hunnit långt....Jag har köpt klänning och skor, klänningen ska komma i början av juli beställd från USA...Kyrka, präst (en kompis) och lokal bokad... Florist fixad, en kompis som gör SUPERsnygga blombuketter fixar den + dekoration till borden!!! Inbjudningarna går förhoppningsvis till tryck nästa vecka, allra senast veckan efter det. Ska bara få hem pappret till dem. Även det en kompis som fixar (gratis - jag behöver bara köpa pappret!!!) tänk vilka bra vänner man har :)Börjar få lite smått panik för allt vi inte har gjort när man ser vad alla andra gjort för länge sedan....
    Jag har i och för sig fått iväg mina inbjudningar (i fredags ) men annars är vi nog på samma nivå i planeringen ungefär... det är luuugnt! Hoppas jag...
  • Fröken förväntan
    fyffy skrev 2008-05-22 21:53:57 följande:
    Nu har jag äntligen lagt in bilder på våra inbjudningar.. jag är så nöjd och vill så gärna visa upp dem :)
    Ja, dem kan du gott skryta om
    Superfina!
  • Fröken förväntan

Välkommen Flowerrose!

• Fröken förväntan

Vi fick tillbaka hindersprövningen idag. Trodde inte att det skulle gå så snabbt! Det var på håret. Den är giltig till den 20/9...vårt vigseldatum

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-05-23 21:14:18 följande:
    fick också tillbaka hindersprövningen idag. Vi får gifta oss! det tackar vi för. Har nu frågat våra kompisars lilla tjej om hon vill vara näbb, om sonen kan vara med hennes barnvakt (de blir hämtade vid nio) och om vår kompis kan binda buketten. Dessutom frågade jag en annan kompis om hon ville sjunga i kyrkan. Fick JA på alla punkter! KUL! Sedan var det dilemmat med tärna. Ringde min andra på listan och förklarade läget, hon tyckte att just det inte var något problem men däremot är hon inte heller i form, deprimerad hon med. Men, hon tackade iaf ja men kunde inte lova superengagemang... suck. det här med tärna känns tokigt, jag vill ju inte tvinga ngn ju. Känns som om jag inte har några nära vänner just nu
    Jag kan vara tärna
    Nej, men vad kul att du fick många japå andra frågor i alla fall. Jag har precis fått nej av min solist-kompis. Hon ska i och för sig vara Toastmadame och så är hon så rädd för att börja gråta vid vigseln så jag förstår henne. Det finns en viss risk att jag skulle börja lipa också om HON skulle sjunga. Så nu är det solistjakt som gäller. Hmmmm...

Du ska inte skippa tärna då? Kanske dina två tänkta tärnor kan vara med dig under dagen ändå, som s"ällskapsdamer" mer? Så blir det inte så stort engageman men så kan ni ändå ha trevligt tillsammans på dagen? Eller känns det jätteviktigt? Din blivande kanske ska ha en bestman? Det är så svårt att komma med råd när man inte känner till situationen helt och hållet. Men en uppmuntrans-kram kan jag skicka i alla fall! Kram
  • Fröken förväntan

Oj, här händer det grejor.

Vad kul med hippa Lanovia. Det lät helt underbart. Jag längtar och hoppas verkligen någon drar igång en till mig. Har ingen tärna med ganska "pålitliga" vänner så något blir det nog

Äckling: vad blev det för klänning? Har du bilder? Vill såklart se,*nyfiken*

Vi köpte kostym, väst och slips till puddingen i fredags... nu börjar det bli fason på oss båda Han ska föresten ha en ljust guldgul slips och näsduk så om någon har sett fina bilder på buketter i gult får ni gärna hojta.

• Fröken förväntan
    Frallan1 skrev 2008-05-26 19:58:04 följande:
    Får jag va med? Vi gifter oss den 20 september i västerås
    Ja, en till den 20:e...välkommen!
  • Fröken förväntan
    Skonie skrev 2008-05-28 07:36:51 följande:
    Har alla ni som skickade in hindersprövningen runt 6-13 maj fått tillbaka eran? Jag börjar fundera på om den kommit bort eller nått.Brud från Finlnad skrev 2008-05-27 10:48:24 följande:Jag har tunna axelband på min klänning. Jag kommer inte planera för att ha något över axlarna. Skulle det bli kass väder får jag väl ta och panikköpa nått den veckan
    Ring och kolla med Skatteverket. Vår hindersprövning kom tillbaka efter en vecka.
  • Fröken förväntan
    Ankan80 skrev 2008-05-30 09:36:54 följande:
    Jag har faktiskt börjat tänka lite annorlunda och börjat fokusera på vad själva giftermålet innebär och inte bara att man vill att själva festen med alla kläder och detaljer och gäster då skall bli bra. . lanovia 08 skrev 2008-05-30 09:20:16 följande:
    Låter sunt! Jag och min sambo diskuterade faktiskt det häromdagen... vad ÄKTENSKAPET innebär och betyder på oss och varför vi vill gifta oss. Även om det kanske mycket är en känsla man bara har så var det mysigt att faktiskt prata om det. Snart är vi fruar hela bunten
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)