• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • sandybee

Nu har vi äntligen, sent omsider, fått iväg beställningen av inbjudningskorten och andra trycksaker!

• Snart fru Wennerström

ja men suuuper! precis en sån skulle vara jättebra! för det är på bröstet hon skall ha den .. japp jag inboxar dig

Kärlek08 skrev 2008-05-17 22:14:22 följande:
    ska skylten stå på bordet? eller ska hon ha den på bröstet liksom? Ifall hon ska ha den på bröstet finns det ju sådana här plasthållare med en säkerhetsnål som man kan stoppa in valfritt papper i (stor som ett visitkort ca), kan det vara ngt? Finns hos kontorsleverantörer. Jag har sådana på jobbet så om du vill ha bara en kan jag skicka en till dig om du inboxar din adress till mig.
  • linil

Nu har även jag hittat till den nya tråden. La in ett inlägg i den gamla tråden innan jag såg att det fanns en ny.

Vad tycker ni om att göra festhäftet själva som brudpar?

• gottelina

Ja absolut. Det har jag varit med om och det var jättesnyggt. Kostymen blev liksom lite mer.

äckling skrev 2008-05-17 20:29:24 följande:
    Vad glad jag blev över att ni kommer ihåg mitt problem med låtval!! Helt rätt, lyckorus står på kanske-listan. Har ännu inte bestämt oss, men valt att släppa det för tillfället. Roligt att antalet septemberbrudar växer!Ska försöka ta mig till Vinslöv i veckan också. Börjar känna mig lite stressad Förresten, kan man ha plaston, väst och näsduk till vanlig kostym?
  • äckling

Blir kanska kostym då. Mannen gillar inte att hyra -tycker det är bortkastade pengar, så han vill köpa. Jag tycker det är onödigt att köpa en frockcoat. När sjutton blir den använd sen? Men en riktigt läcker kostym har han ju användning för även framöver. Hmmm

Jag tycker absolut att man kan göra festhäftet själv. Tror nästan att det är det vanligaste. Fast visst vore det skönt om någon annan tog på sig den uppgiften och lite nyttigt för mitt kontrollbehov vore det

• janedoe

avil & Kärlek08:

Korsetter är suveräna på att hålla in allt sorts fläsk och daller, kan hända det var torseletter som åsyftades. Det är många som kallar torselett och korselett för korsett, men det är alltså helt fel. En korsett formar kroppen exakt som du själv vill - om du måttbeställer en eller får den skräddarsydd. Konfektionssydda är billigare, men inte exakt formgiven och sydd efter kroppen på den som ska bära - vi är alla så olika!

Så kolla lite på torseletter! Mycket billigare än korsett men borde göra samma under för bysten?

• janedoe

Festprogrammet ja... Jag gör det. Åh, för jag måste ha full kontroll! Skitjobbigt! ;)

Men å andra sidan blir det så snyggt som jag vill ha det. Och vi lämnar mittenbladet med fyra sidor till toastmasters, "värdinna" och en av tärnorna för att fylla i med övrig info om oss och bilder o så.. kan gå precis hur som helst...

• Kärlek08

Jag svarade i gamla tråden men jag säger samma här: vi gör festhäftet själv, mest för att jag vill att alla trycksaker ska se likadana ut och följa vårt tema, men även för att jag tycker att det är kul och ingen annan har erbjudit sig heller... om min nya tärna (om hon tackar ja) vill lägga sig i så får hon det gärna (hon är himla kreativ!) men framsidan är klar och den ger jag inte avkall på...

• Snart fru Wennerström

hihi, vi gör med (mest jag) våra program själva, skulle aldrig våga lämna något sånt till ngn annan, precis som dekorationen av lokalen mm mm. Men PRECIS som många av er andra skulle det vara bra om dem ngn annan gav tillfället, eftersom jag alltid måste ha kontroll på allt, och stressar upp mig för nada!..

• Snart fru Wennerström

varför måste vi kvinnor ha sån FULL kontroll HELA tiden?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)