• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • matildaochniklas

Den här nya är lite mer figursydd och mönstret är lite mer diskret samtidigt som det är lite mer glans i tyget. Riktigt snyggt!

• äckling

Vad glad jag blev över att ni kommer ihåg mitt problem med låtval!! Helt rätt, lyckorus står på kanske-listan. Har ännu inte bestämt oss, men valt att släppa det för tillfället.

Roligt att antalet septemberbrudar växer!

Ska försöka ta mig till Vinslöv i veckan också. Börjar känna mig lite stressad

Förresten, kan man ha plaston, väst och näsduk till vanlig kostym?

• Snart fru Wennerström

ok, snyggt! låter ungeför som m2b's frackcoat!

matildaochniklas skrev 2008-05-17 20:23:56 följande:
    Den här nya är lite mer figursydd och mönstret är lite mer diskret samtidigt som det är lite mer glans i tyget. Riktigt snyggt!
  • Snart fru Wennerström

ok. jag tycker självklart att man kan ha det till en kostym, det piffar upp det hela lite mer och gör att det ser lite festligare ut !

äckling skrev 2008-05-17 20:29:24 följande:
    Vad glad jag blev över att ni kommer ihåg mitt problem med låtval!! Helt rätt, lyckorus står på kanske-listan. Har ännu inte bestämt oss, men valt att släppa det för tillfället. Roligt att antalet septemberbrudar växer!Ska försöka ta mig till Vinslöv i veckan också. Börjar känna mig lite stressad Förresten, kan man ha plaston, väst och näsduk till vanlig kostym?
  • matildaochniklas

Det tycker jag absolut att man kan ha! Blir lite extra festligt

äckling skrev 2008-05-17 20:29:24 följande:
    Vad glad jag blev över att ni kommer ihåg mitt problem med låtval!! Helt rätt, lyckorus står på kanske-listan. Har ännu inte bestämt oss, men valt att släppa det för tillfället. Roligt att antalet septemberbrudar växer!Ska försöka ta mig till Vinslöv i veckan också. Börjar känna mig lite stressad Förresten, kan man ha plaston, väst och näsduk till vanlig kostym?
  • Kärlek08

Äckling: om du ska prova fler klänningar så prova även sådana som du tror att du abolut inte skulle passa i, det är konstigt men det är ofta de man faller för sedan... det gjorde jag...

Det är väl så att livet går vidare för alla de som inte planerar bröllop och att de inte har fullkomligt fokus på våra bröllop... konstigt lr hur? Nåväl, min ex-tärna kommer ju på bröllopet... hade hon inte gjort det hade jag varit mer ledsen. Det där med tärnrollen löser sig som sagt...

En sak jag däremot börjar få lätt panik över är underkläder till klänningen. Fråga mig inte varför men det verkar så svårt, jag vill helst ha en sexig korsettliknande sak men tror inte det blir snyggt under klänningen. Och det blir ju så himla dyrt med dubbla uppsättningar, för i ärlighetens namn, jag kommer knappast använda den igen...Vad ska man ha under axelbandslös klänning som ger större byst och är snyggt...????

• avil

kärlek08-jag ska satsa på tubliknande sak som maginhållare!!
    o bara axelbandslös BH.
    O en enkel/fin trosa.
    ingen korsettak,de håller in magen för lite........
    efter 3 barn är det lite "sladder" där att ta in.

• Snart fru Wennerström

fick ett tips idag av vår toastmadame. Hon berättade att då hon varit toastmadame på andra bröllop/fester så har det ofta uppstått bekymmer/missförstånd om vem toastmastern/madameen har varit, och hon ville därför att jag skulle göra en skylt åt henne, där det står toastmadame och namn..

behöver tips på hur man skulle kunna göra den? vad tror ni om att göra liknande våra placeringskort?.. och att man sedan laminerar skylten så den tål väta OM det skulle regna?..

• Kärlek08

Avil: ok, tack för tipset men jag tror jag satsar på en snygg axelbandslös BH, höfthållare (heter det så??), strumpor med bred spetskant och en söt hipstertrosa... måste bara hitta några som passar ihop och sitter snyggt, alla tre! Magsladder behöver jag inte tänka på... för få barn och för mkt träning för det

• Kärlek08

ska skylten stå på bordet? eller ska hon ha den på bröstet liksom? Ifall hon ska ha den på bröstet finns det ju sådana här plasthållare med en säkerhetsnål som man kan stoppa in valfritt papper i (stor som ett visitkort ca), kan det vara ngt? Finns hos kontorsleverantörer. Jag har sådana på jobbet så om du vill ha bara en kan jag skicka en till dig om du inboxar din adress till mig.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)