Inlägg från: äckling |Visa alla inlägg
  • äckling

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

jag blir stressad av att läsa här . Ni är ju nästan klara. Jag menar packa brudväskan; vilken jä..a brudväska. Jag har ju ingen väska, inga skor och inga underkläder. Hittar inga heller. Inga jag vill ha i alla fall. Var fasen har ni valt för skor? Vill inte ha satinskor utan gärna nåt lite häftigare.

Sen ska vi börja ta tag i mannens kläder och....

• äckling

Känns skönt att läsa att det är fler än jag som inte är "nästan klara". Är inte stressad annars, men blir det när jag läser här . Kan inte låta bli ändå, det är ju roligt att se hur det går för alla.

Å ena sida tänker jag att det är inte så noga, det blir bra i vilket fall och å andra sidan blir jag irriterad för jag inte hittar de perfekta skorna eller sångerna. Tokigt värre!

• äckling

Har kollat in dina skor igen, Kärlek08. De är supersnygga!! Ev lite för hög klack till mig då jag har en skada i ena foten, men annars är de precis vad jag kan tänka mig. Har letat massor efter mormorskängor, men hittills enbart hittat på ebay. Var har du köpt dina?

Har hittat ett par andra som ev kan gå. De är creme färgade. Vad tror ni det är för färg. Blir det gult ihop med klänningen? Svårt att se på bilden. Hm...

• äckling

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-12 19:38:33 följande:

haha jag vet att jag är extrem, kanske är brudväskan det man tänker på dagen innan, men när jag ändå var på stan tyckte jag att jag kunde köpa lite småsaker som jag sedan la ner i väskan. appropå väska äckling.. tror du visade en bild på en väska förr som du letade efter, och jag tror jag hittat den.. angelinas.se.. finns jättemånga fina där, dock lite för dyr för min smak.. därför jag gjorde en egen
    tack för tipsen! Det var iofs inte jag som visat en bild av en väska, men kollade in sidan och håller med om att de var fina och dyra. Ska kolla vidare på sidan sen. Tack igen.
  • äckling

tack, Kärlek08. Ska kolla med henne.

• äckling

Snart fru Wennerström skrev 2008-06-10 13:44:45 följande:

hehe, det behöver inte bli för mycket, beror helt på hur man matchar.. har du bilder på din klänning, resp accesoarer äckling?
    Hittade en bild som liknar vad jag tänkt. Min klänning är smalare i kjolen, men slöjan och handskarna är väldigt lika. Jag har halsband och örhängen i strass. Med tanke på att vi pratade om kaka på kaka. Vad tror ni om tiara också. Har tänkt ha enkel stram uppsättning, men slöjan högre upp på huvudet än kvinnan på bilden.

får se om detta går nu;
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD31&GroupID=GROUP8&VariantID=VO58
  • äckling

Roligt att antalet sept.brudar växer. Välkomna!

Korsett -har sett att flera köpt en vit korsett på Tradera, men vet inte alls hur det är. Söt att se på i alla fall. Jag sökte på vit korsett.

Visst är det roligt att inte bara behöva smyga, Freckles. Nästan roligare än jag trodde det skulle vara.

Jag funderar också på underkläder. Klänningen har ju inbyggda plastskenor. Funkar det ändå att ha korsett med stålskenor under el blir det trångt och obekvämt? Känns lite som dubbla, men den i klänningen räcker ju knappast till. Vad för underkläder väljer ni andra?

• äckling

Underkläder är svårt. Mitt problem är att jag tycker att den axelbandslösa behån inte håller upp tillräckligt. Jag tänkte att en korsett som sitter ordentligt på plats kanske kan gå utan att brösten kasar ner. Hm...

• äckling

Vi får också gifta oss! Tänk vad chockad jag blivit annars. Även våra papper kom idag. Nu ska man bara hålla reda på dem också .
    Låter spännande med hus, du får berätta sen.

• äckling
    sandybee skrev 2008-06-19 18:42:19 följande:
    Vi har satt o.s.a till 6 augusti, känns väldigt sent nu när jag ser att flera av er redan haft o.s.a., men 1 månad innan själva bröllopet kändes som lagom när vi skrev inbjudan. Hur har ni andra resonerat?Vad har ni andra kvar på att-göra-listan? I princip är det 'bara' DJ och florist kvar att ordna för vår del av de större grejerna, men det känns faktiskt rätt lugnt trots den knappa tiden.
    Vi har satt osa till den 1 augusti. Gifter oss iofs lite senare i sept än du (20e). Tror du kan känna dig lugn.
    Har massor kvar. Solist, kläder till mannen, bestämma meny för att nämna några. Känner också att det trots allt är rätt lugnt just nu.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)