Inlägg från: äckling |Visa alla inlägg
  • äckling

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Har köpt väska och paraply på ebay. Äntligen har jag åtminstone fått nåt gjort. Ni andra känns så rediga hela tiden och jag är bara lat
    Nu är det på nästa grej. Hm, underkläder och ev tiara kanske...

• äckling

Ni vet, jag är ju superkräsen avseende valet av solosånger. Min blivande ville dock ha "Du är allt" så vi bestämde oss tillslut. Nu ska några nära vänner ha den på sitt bröllop före oss och vi vill inte ha samma. Tillbaka på noll, MEN snabbt och lätt bestämde mannen igen att det blir "För att du finns" istället. Nu har vi alltså bestämt oss!! Vi gjorde ett val var och jag bestämde "ett liv för mig". Nu ska jag sluta tänka på detta!!

Tycker också att tårtan låter mumsig, matildaochnicklas. Där har jag och mannen inte alls samma smak. Vi får se vad det blir...

• äckling

Vår solist är det också osäkert med. Just nu lutar det åt att jag måste leta efter annan. Väntar tills det är två månader kvar, sen måste jag veta säkert. Hoppas hoppas...
    Hoppas ni hittar nån som vill och kan sjunga det ni tänkt er!

• äckling

Bra färgval, Skonie, ser snyggt ut. Hur vill du att formen ska vara då? Jag har inte hunnit till bukett ännu, men..

..idag har vi köpt kläder till mannen och jag har köpt en tiara! Hurra vad glad jag blir när det händer nåt.

• äckling

Skonie, ett bra val . Så tänker jag också om min bukett. Gärna lite busig också. Jag tror jag vill ha en vit.

Tänkte ut på underkläds jakt idag...

• äckling

Har också MASSOR kvar, men vi har ju det viktiga. Präst, lokal, snart kläder till oss, fotograf och duo till kvällen. Får försöka göra nåt varje dag.

Lycka till med lokalletandet, lillsnuffan. Hoppas ni hittar nåt superbra idag. Blir inte du stressad?

• äckling

har påbörjat festprogram, eller vad det nu kallas. Har ni några tips och råd att ge? Är det värt att lägga en massa tid på detta?

• äckling

Ja, du har rätt. Får nog avsätta en hel del tid till detta. Min fantasi är så dålig just nu. Försökte göra gästpresentationer, men kom bara på en enda bra!! Endast ett 70-tal kvar då *ler*. Detta brukar annars vara nåt jag finner roligt. Hm, konstig...

• äckling

du har rätt. Listan har blivit kortare! Vi får väl leta bakåt i tråden...

• äckling

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Skaraborg - still secret ;) )
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)

• äckling

Har beställt min ring idag!! Är så nöjd. Blev en line från HAND i vitguld och briljanter. Roligt när det går framåt.
    Underkläder är nåt för mig att ta tag i nu.

Håller alla tummar för värme på Cypern. Vi ska ju också dit

• äckling

vad roligt att prästen övar med gästerna. Har jag aldrig hört om. Blir ju mycket bättre om alla faktiskt sjunger.

• äckling

vi ska också ha psalm 289 vers 1+2 (Guds kärlek är som stranden...), men sen vet vi inte. Tycker 903 är fin eller den som är vigseltext till den blomstertid nu kommer, annars blir det nog 84. Vill helst att psalmen inte enbart ska handla om kärleken mellan man o kvinna, utan fungera till alla sorters äktenskap.

• äckling

ju mer jag får gjort desto mer känns det som att jag har kvar att göra. Tokigt!

• äckling
    Skonie skrev 2008-07-19 22:18:51 följande:
    Skulle någon vilja vara så snäll och feedbacka stenplaceringen jag gjort till min ring? Har en teckning i galleriet där jag "vecklat ut" ringen och lagt ut diamanter i rätt storlek. Vad tycker ni? Jag är lite osäker på placeringen till höger om den svarta diamanten
    ser finfint ut!! Jag har lite svårt att föreställa mig hur lång del av ringen som har stenar. Om de inte når över hela översidan hade jag nog dragit ut högersidan lite om du förstår vad jag menar. Täcker stenarna som det är nu hela ovansidan hade jag varit nöjd med den nuvarande placeringen. Snyggt och roligt att ha gjort själv.
  • äckling

Hörde att de börjat planera svensexa... Jag har så lätt för att tro att ingen tar tag i något, men det händer mer än man tror trots att jag släpper kontrollen . Vem vet, kanske finns det planer även för hippa. Hi hi. Har inte tänkt så mycket på att vara nervös för det innan.

• äckling

Jag påbörjade bordsplaceringen och får panik!! Så jäkla svårt trodde jag inte att det skulle vara.
    Har inte bestämt meny ännu. Vad ska ni andra bjuda på?
    Dessutom är inte mina kläder klara, inget med blommar, ingen solist, inga trycksaker, ingen dekoration....
    Borde sätta fart tror jag

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)