• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Skonie

Nä, jag har inte alls tålamod till småpillet. Har lejt bort allt sånt. Hår och smink är bokat, 400 (inkl produkter) för sminknet och 600 kr/h för håret (räknar med ca 1½ h) Inbjudningskorten är beställda men det har krånglat mycket. Min fil såg visst inte alls ut likadant på min dator som hos kortgöraren. Tror dock det är ordnat nu.

Tyvärr verkar det som vi måstet boka om/av bröllopsresan. Någon som vet hur det fungerar? Om man vill byta 2 veckors chater mot 1 vecka? Går det?

• Vit ros

linil skrev 2008-06-03 22:25:53 följande:
    [citat]
    Jag har också bokat frisör och smink för ung en tusenlapp. De tar hänsyn till att jag har kort hår och inte behöver så stor frisyr. Skönt. Ska väl ta mig till henne vid något tillfälle dock och bestämma frisyr.Är det någon som har bilder på vad man kan göra med kort hår?
    [/citat

Här kanske finns någon fin frisyr.
    www.projectwedding.com/photo/browse%20short

Jag betalar 1500 för hår och smink. går till min vanliga frisör som jag litar på. Det får ju inte gå fel just den dan

Skonie: Ingen aning om hur det funkar med att ändra resan. Har ni avbokningskydd så måste det ju vara ok. Två vänner till mig ändrade en gång deras Gran Canaria resa till en i thailand. Men det gällde bara en vecka. Kolla upp så fort som möjligt.

Småpillet borde jag tycka är roligt, men jag har en liten ettåring som röjer runt här hemma så jag blir bara stressad när jag tänker på allt som ska göras. :-O

• aprilsolen

Jag har inte bokat frisör än, men kollat upp ett par stycken. som tur är har jag kort hår och behöver inte en vanlig uppsättning, så det blir ca 1200 kr/2 timmar för smink och hår, det känns ok. Sen får man bara hoppas att det verkligen håller i alla timmarna...

• lanovia 08

Helt rätt att det inte är några problem när passet och biljetten har samma namn. Vet inte heller hur det fungerar om något skulle hända. Men antar att de med hjälp av personnumret kan se att du är samma person.

Freckles skrev 2008-06-03 21:06:24 följande:
    Jag undrar dock hur det blir när man åker på bröllopsresa efteråt? Resan är bokad i mitt "gamla" namn och passet e ju också i mitt nuvarande namn så då ska det väl inte vara något konstigt att resa med det? Om det dock skulle hända mig något så "finns jag ju inte" i Sverige med det namnet och personnummret - eller hur funkar det? Nån som vet?
  • lanovia 08

jag har bokat frisör och smink, kostar 800-1000 kr. Skall träffa frisören om en månad för att kolla på frisyrer. Hoppas hon har många idéer för själv tycker jag det är jättesvårt. Har page så det går ju inte att hitta på vad som helst.

• Snart fru Wennerström

åh himmel vad ni skriver!!

jag tycker småpillet är SÅÅ kul ..
    tårtan ska jag försöka mig på själv, är det bestämt nu, beställde lite saker igår.
    Hår och smink kostar 1000kr, och då ingår konsultaion av båda, samt hjälp med påklädning på dagen .. tycker jag är bra pris!

• Ankan80

Nu har jag äntligen fått reda på vem som blir vår präst och kantor
    Jag har försökt maila jättelänge men inte fått svar.
    De hade tydligen inte fått dessa mail så vi klarade ut den ändå
    (Tycker de har så dumma telefontider så jag gillar mail bättre.)

Nu behöver jag inte oroa mig för att de dubbelbokat i alla fall

Det blir vigselsamtal i sommar någon gång.

• janedoe

Vit ros: Testa två femåringar och ett pubertetsbarn istället, då finner du ro i ettåringens röj.. ;)

• Skonie

Ringde Apollo och fick bekräftat att det inte ska vara några problem att boka om resan. Nu är det enbart upp till oss och ta beslutet. Skönt

• äckling

Roligt att tråden är så aktiv!!

Har just pratat med organisten. Har bestämt marscher, men inte psalmer. Tycker det är så svårt! Behöver era tips och råd.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)