• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Fröken förväntan

Vit ros skrev 2008-06-01 14:45:25 följande:

Blir stressad när jag läser om alla inbjudningar som ni skickat. Våra är inte riktigt klara. Lite små pyssel kvar. Ska nog gå och skriva adresser nu En utav mina bästa vänner hörde av sig idag. Hon och sambon ska gå isär. Två små barn och ett ganska nyinköpt hus. Det är såååå hemskt. Hon är så förstörd. Får nästan dåligt samvete att vi har det så bra och ska gifta oss. Vill ju så gärna dela mina planer och tankar med henne. Får ta det lite lugnt på den fronten ett tag.Ni pratar om efternamn. Det kommer kännas jättekonstigt att byta. Tänk när man ska skriva på när man betalar med kort osv. i början. Kommer nog bli fel några gånger haha
    Vad tråkigt med din vän. Du får bröllopsprata extra mycket här inne istället så länge

Hmm, ja efternamnsbyte känns jättekonstigt. Jag kommer ta min sambos eftersom jag vill heta likadant. Samtidigt är jag ensam om mitt( bara min släkt som heter så), men det är likadant med hans. Så jag VILL men bra skumt känns det. Mitt namn är ju så mycket JAG Ska börja autografträna snart
  • Kärlek08

vad ni skriver! Min kollega som gifter sig i slutet av juni blev troligen svensexad i helgen vilket fick mig att fundera över när en eventuell möhippa kan vara aktuell för mig...

En kompis till mig började dilla om att hon skulle fira sin födelsedag med middag den 8/7 och kollade om jag var hemma då. Hon brukar ALDRIG bjuda ens på fika på sin födelsedag... hmmmmm blev lite misstänksam nu faktiskt. Hon kommer nog vara delaktig i möhippan för hon gillar sånt där bus... kan det bli då tro?

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-06-01 16:02:20 följande:
    vad ni skriver! Min kollega som gifter sig i slutet av juni blev troligen svensexad i helgen vilket fick mig att fundera över när en eventuell möhippa kan vara aktuell för mig...En kompis till mig började dilla om att hon skulle fira sin födelsedag med middag den 8/7 och kollade om jag var hemma då. Hon brukar ALDRIG bjuda ens på fika på sin födelsedag... hmmmmm blev lite misstänksam nu faktiskt. Hon kommer nog vara delaktig i möhippan för hon gillar sånt där bus... kan det bli då tro?
    Åh, spännnade!!! Jag tror inte mina vänner har börjat planera nåt än. Jag brukar vara den som står för ihopsamlandet och planerandet i båda mina "tjejgäng"... men förhoppningsvis tar någon annan över nu (jag kanske inte har gett dem chansen innan )
  • Kärlek08

Fröken förväntan: De kanske tar ut svängarna nu då, när du inte 'är med och "bestämmer"

Jag vet inte om mina vänner börjat planera ngt ännu heller, jag är bara så himla misstänksam hela tiden...

Apropå det där med inbjudningarna så var vårt kompisapar (de som vi trodde skulle kasta sig på telefonen när de fått inbjudan) hemma hos oss idag och de hade ju visst fått inbjudan men bestämt sig för att retas med oss och inte säga något bara för att göra oss lite nerviga Så det var ju skönt.

• Kanelisen

Aaah, äntligen är alla inbjudningar färdigpysslade och ligger bara och väntar på att skickas iväg! Fast det får vänta en vecka till, vill inte skicka "för tidigt" vad nu det kan vara...

• aprilsolen

Första bakslaget kom i lördags...en av mina bästa vänner ringde helt oväntat och sa att han inte kunde komma. Hans flickvän har fått jobb i Kina på något universitet och de ska dra dit i nio månader och måste tyvärr åka före bröllopet. Jag blev verkligen sjukt ledsen. Dels för att han är en av mina bästa vänner och dels för att han skulle sjunga i kyrkan.
    Hittills har jag inte oroat mig ett dugg för bröllopet, men nu känns det plötsligt som att vägen ligger öppen för att alla möjliga trista överraskningar. Liksom "kommer en, kommer flera".

• lanovia 08

Usch vad tråkigt aprilsolen! Förstår dig verkligen! Självklart kan de inte står över ett nio månaders äventyr för att ni gifter er under en dag. Liksom min bästa vän inte kan strunta i att skaffa barn vilket gör att hon kanske inte kan komma på bröllopet. Det gör svinont, jag vet! Min första reaktion var att jag vägrar gifta mig om inte hon är med. Men det är ju inte för våra vänners skull vi gifter oss. Det är ju för att vi vill leva ihop med våran älskling. Och vilken dag man än väljer kommer någon nära vara förhindrad.

Så aprilsolen jag förstår dig, och du får vara ledsen och förbannad på dem för att de har valt att åka iväg precis när du skall gifta sig! Du får vara precis så mycket egoist som du själv vill. Men när det har gått över så lovar jag dig att det finns någon annan som kan sjunga i kyrkan och som kan göra det precis lika bra. Din bästa vän kan ingen ersätta, men en helt underbart perfekt dag kommer du få i vilket fall.

• aprilsolen

Tack Lanovia! Du skriver verkligen fint! Det är precis som du skriver säkert värst nu, när man precis fått beskedet och sen är det väl bara att "bryta ihop och komma igen" som en välkänd skidåkare sagt.

• Snart fru Wennerström

Oj vad ni skriver tjejjer ..

välkommen alla nya!!

Nu har vi träffat prästen, kändes riktigt bra, och väldigt verkligt!.. såg allt framför sig..
    Vi gick igenom allt tillhörande vigseln mm.. ååååh va vi längtar!!..

• linil

Vit ros skrev 2008-06-01 14:45:25 följande:

Blir stressad när jag läser om alla inbjudningar som ni skickat. Våra är inte riktigt klara. Lite små pyssel kvar. Ska nog gå och skriva adresser nu En utav mina bästa vänner hörde av sig idag. Hon och sambon ska gå isär. Två små barn och ett ganska nyinköpt hus. Det är såååå hemskt. Hon är så förstörd. Får nästan dåligt samvete att vi har det så bra och ska gifta oss. Vill ju så gärna dela mina planer och tankar med henne. Får ta det lite lugnt på den fronten ett tag.Ni pratar om efternamn. Det kommer kännas jättekonstigt att byta. Tänk när man ska skriva på när man betalar med kort osv. i början. Kommer nog bli fel några gånger haha
    Jag blev också stressad över inbjudningarna nu när jag läste om alla som OSA typ nu. Vi har inte heller gjort färdigt våra inbjudningskort än.

Ang efternamn så testade jag att skriva mitt nya häromdagen och det kändes naturligt men också oerhört konstigt. Får liksom lära sig en ny underskrift.
    Häromdagen fick vi tillbaka hindersprövningen med och ja vi får gifta oss och efternamnsbyte är anmält så nu är det definitivt.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)