• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Snart fru Wennerström

HAHA! ok.. bra då vet jag

Helena Johansson skrev 2008-05-29 14:01:13 följande:

Idag är det 100 dagar kvar för oss som gifter oss den 6 sept :):).. På tal om att börja bli nervös...
  • Snart fru Wennerström

ja denna sommar kommer gå skitafort har jag en aning om!

det står väl inte på förrän det är midsommar, sedan kommer man (iaf jag) jobba häcken av mig i juli, och i början av aug, sedan ståndar allt småfix ända fram tills det är dax, tror sommarens 3 månader är dem snabbaste på året.. iaf dessa

• Snart fru Wennerström

en sak jag tänkt på, vet ni tjejjer hur det funkar med allt det praktiska sedan ang namnändring??.. jag menar måste jag själv sedan ringa runt till försäkringsbolag, fack, a-kassa m.m för att be dom ändra om mitt efternamn lr sköts sånt automatiskt i och med namnändringen??

• lanovia 08

tack för infon. Exakt 100 dagar alltså!
    Så fel jag räknade....

• Snart fru Wennerström

sånt kan jag bli hysteriskt stressad över, det räcker att jag har typ 20 kort i plånboken som jag måste byta namn på!

• Kärlek08

Ja det har jag också funderat på... har också många medlemsskap och sånt. Men jag ser det så här; körkortet tror jag kommer automatisk (nybeställningslapp alltså.), kort man betalar med är viktigast så dem kommer jag fixa så fort som möjligt. Ska man resa någonstans är det viktigaste att det står samma namn i passet som på biljetten, annars är det kört. Övriga kort och medlemskap märker man väl eftersom, man kan ju liksom ringa och ändra varje gång man får post som det står fel på...

• Helena Johansson

Tror att alla typ "statliga" bolag får reda på detta automatiskt men alla andra kort ex HM och sånt måste man ändra själv.. Bokade bröllopsresan i går i mitt nya namn.. kändes skumt som attan

• Snart fru Wennerström

ok, jag som inte är så insatt, klassas a-kassa och facket som "statliga bolag" .. hehe

annars precis som du säger kärlek 08, körkortet och betalkortet är viktigast, och även det som jag kommer prioritera först!

• aprilsolen

Hänger på det här med inbjudningskorten ... vi skickade också ut våra ganska tidigt, i slutet av april och satte osa till 1 juni. I princip alla gästerna kände redan till bröllopsdatumet, så det kanske är därför som folk inte har osat, eller är det för att osa-datumet är för tidigt?? Jag börjar nästan känna mig lite pinsam som satt det till 1 juni, men då tänkte jag inte alls på att det var tidigt. Tänkte mest på gästerna, eftersom nästan alla måste resa och boka boende, det behöver man ju tid på sig om man vill ha billiga biljetter etc. Eller vad tror ni?
    Vi har en speciellt mejl-adress som osa, men känner igen att folk slarvar lite. Man behöver ju veta vilka som vill ha vegetariskt, allergier, barn osv... Har en viss föraning om att jag kommer att behöva ringa runt till folk.

• Skonie

Ärligt talat så vette katten om jag skulle gå på mina kusiners bröllop antingen det var ett annat samtidigt eller inte. Har inget emot dem eller så men vi umgås inte vad har jag då på deras bröllop att göra - blod eller ej liksom.
    Så känner jag.

Irriterande grej. Vi hade äääntligen bestämt typsnitt till inbjudningskorten men då finns ju självklart i det hos kortgörarna och inget av de typsnitt de har och som vi kan tänka oss har VI på datorn. Suck, när vi äntligen bestämt oss..

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)