• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • lanovia 08

Ja verkligen! Ibland blir man nästan mörkrädd.

Vad tråkigt att släkten inte tycker det är viktigare att komma på bröllopet än så Matildaochnilas. Men umgås du med dem? Jag menar jag har inte bjudit mina kusiner och skulle nog inte på mina kusiners bröllop om de nu fick för sig att bjuda mig. Anledningen är att det är typ 5 år sedan jag träffade dem så jag skulle känt mig fånig på deras bröllop.
    Det jag vill med att säga detta är bara att ge dig perspektiv matilda (som jag antar att du heter). Ibland är det lätt att som brud snöa in på sig på sitt egna synsätt. Men kanske finns det en enkel förklaring till att de inte vill åka 1h för ditt bröllop. Men jag säger bara kanske. För det kan lika gärna vara ett totalt lågvatten märke.

Ankan80 skrev 2008-05-29 11:24:17 följande:
    Oj, ja man kan aldrig sluta att förvåna sig.Folk visar ju sitt sanna jag i alla fall.
  • matildaochniklas

Jag förstår precis hur du tänker!
    Vi träffas regelbundet och har alltid trevligt tillsammans även om vi inte har ngn djupare relation. Jag accepterar helt deras val, dom gör som dom vill. Vi är rätt många i släkten så dom kanske tycker det är tjatigt med alla tillställningar

lanovia 08 skrev 2008-05-29 11:32:13 följande:

Ja verkligen! Ibland blir man nästan mörkrädd. Vad tråkigt att släkten inte tycker det är viktigare att komma på bröllopet än så Matildaochnilas. Men umgås du med dem? Jag menar jag har inte bjudit mina kusiner och skulle nog inte på mina kusiners bröllop om de nu fick för sig att bjuda mig. Anledningen är att det är typ 5 år sedan jag träffade dem så jag skulle känt mig fånig på deras bröllop. Det jag vill med att säga detta är bara att ge dig perspektiv matilda (som jag antar att du heter). Ibland är det lätt att som brud snöa in på sig på sitt egna synsätt. Men kanske finns det en enkel förklaring till att de inte vill åka 1h för ditt bröllop. Men jag säger bara kanske. För det kan lika gärna vara ett totalt lågvatten märke.
  • Kärlek08

Jag börjar bli lite orolig för att våra inbjudningar inte kommit fram... vissa som man trodde skulle slänga sig på telefonen för att typ säga att de inte hade anat någonting har inte hört av sig. Och flera av min blivandes kompisar har han pratat med och de har inte sagt ett ljud om bröllopet... det kan ju vara så att de inte anser det så himla viktigt, jag vet men man kan väl nämna at tman fått inbjudan iaf. Skulle jag ha gjort.

• Ankan80

Hehe...jag tänkte samma sak.
    Men folk är nog väldigt lata av sig.
    Kan inte förklara det på annat sätt.
    De läser inbjudan och sen lägger de bort den.
    Tänker att de kanske skall svara, men "det gör jag i morgon"
    Sen ringer de i sista minuten.

Nu visste de flesta att vi skulle gifta oss så inbjudan var väl ingen Aha-upplevelse. Många tror inte de måste svara på rikigt sätt heller.

Vi skall iaf inte ringa runt o fråga. De får en vecka till på sig.

Kärlek08 skrev 2008-05-29 11:38:27 följande:
    Jag börjar bli lite orolig för att våra inbjudningar inte kommit fram... vissa som man trodde skulle slänga sig på telefonen för att typ säga att de inte hade anat någonting har inte hört av sig. Och flera av min blivandes kompisar har han pratat med och de har inte sagt ett ljud om bröllopet... det kan ju vara så att de inte anser det så himla viktigt, jag vet men man kan väl nämna at tman fått inbjudan iaf. Skulle jag ha gjort.
  • Snart fru Wennerström

trist med era "besvär". Hoppas det ordnar sig på bästa sätt

det här med inbjudningarna. Många av våra gäster har också fått för sig att det är ok att inte svara på "riktigt" utan när man ses, via sms, eller att man ska ta det som uppenbart:-O
    .. på det sättet blir det massa strul för att vi inte är riktigt säker på vilka som verkligen svarat, det är lättare att pricka av på listan om folk verkligen ringer! .. aja nu kommer de flesta iaf, och det blir nog hur bra som helst i slutändan.

• Ankan80

Japp, så har vi också det. Varje gång de svarat muntligt har vi sagt att de måste svara skrifligt
    Några har gjort det iaf.

Snart fru Wennerström skrev 2008-05-29 11:59:02 följande:

trist med era "besvär". Hoppas det ordnar sig på bästa sättdet här med inbjudningarna. Många av våra gäster har också fått för sig att det är ok att inte svara på "riktigt" utan när man ses, via sms, eller att man ska ta det som uppenbart:-O.. på det sättet blir det massa strul för att vi inte är riktigt säker på vilka som verkligen svarat, det är lättare att pricka av på listan om folk verkligen ringer! .. aja nu kommer de flesta iaf, och det blir nog hur bra som helst i slutändan.
  • Kärlek08

tack Ankan80, nu känns det bättre ja, folk är väl helt enkelt lata... och vårt osa är inte förrän 26/7 så jag klagar inte :)

Angående att folk svarar i förbifarten så är det väldigt skönt när ngn annan sköter avprickandet av gäster. Vår toastmaster står som den man ska anmäla till på vår inbjudan och om vi får några som säger att de kommer kan vi bara svara typ "se till att anmäla er till XX också så att han kan håla en övergripande koll" mkt skönt!

• Snart fru Wennerström

ja det lät skönt, men eftersom jag har det kontrollbehov som jag har så tror jag inte det skulle funka, jag skulle gå vår toastmadame på nerverna.. haha

.. från ingenstans blev jag plötsligt heeeelt hysteriskt nervös.. vet inte från vart. kom bara.. hua.. det närmar sig *torkar svetten från pannan* .. *fniss*

• lanovia 08

Ja det närmar sig! Och det med ilfart!
    Näramare bestämt är det nu 3 mån och 1 vecka kvar. Det är svårt att inte få psykbrytattacker nu.
    Jag skulle vilja räkna efter hur många dagar det är kvar, men jag vågar inte för jag tror min sambo skulle få sitt första psykbryt om jag gör det.
    Men borde vara runt 130...?

• Helena Johansson

Idag är det 100 dagar kvar för oss som gifter oss den 6 sept :):).. På tal om att börja bli nervös...

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)