• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Skonie

Kärlek; jag har tänkt på det men jag tror faktiskt inte det blir nått. Våra vänner är så otroligt utspridda över landet att det krävs ett fysiskt bröllop (minst) för att alla ska kunna organisera ihop sig plus en organisatör.

• Ankan80

Åhh..måste bara skriva av mig.
    Vi gick ut med att vi skulle gifta oss redan i september förra året.
    Våra inbjudningar gick ut i valborg o har så är osa den 1 juni = väldigt snart. = väldigt många har inte svarat än...men det är inte det jag vill klanka på

Fick lite oväntat avhopp idag. 2 systrar med deras resp. skulle tydligen gå på ett annat bröllop med deras fritidssysselsättning som tema = 20-tal och Lindyhopp.

Blev bara så förvånad att de trots att jag sagt att jag skall gifta mig i så god tid innan ändå väljer det andra.! :-O
    Får man göra så ? Känner sig ju inte så prioriterad precis.
    Nu är de inte mina bästa vänner utan vi umgås lite då o då. Gick i gymnasiet ihop, men ändå. Huh!

Vi går iaf på principen att bjuder först = det man väljer, hur gärna man vill gå på en annan fest.
    Men det är vi det.

• lanovia 08

Ankan80, vad snobet om ni hade räknat med att de skulle komma till er. Men det beror sig ju också på hur nära de står de andra som gifter sig. Jag skulle helt klart gå på det bröllop som jag känner mig närmast till oavsett vem som skickade ut inbjudan först så länge jag inte lovat att komma på det ena.
    Har en kompis som gärna skulle komma på vårat men hennes kusin gifter sig samma dag och det vill hon ju också gå på. Självklart väljer hon kusinens. Hmmm... undar om hennes kusin hänger på den här tråden också?? Då är vi ju rivaler om en gäst!

• lanovia 08

Pratade med sambons bror igår och japp de har börjat fundera på svensexan! Blev mycket lugnare av att ha pratat med honom, han är en vettig grabb han. De hade inte planerat så mycket än, men det handlade ju inte om en dag i förnedringenstecken utan om en rolig dag även för brudgummen. Jag passade på att ge lite snälla förmaningar och tips. Vill ju att min älskling skall få en rolig dag.

• Ankan80

Ja, det kanske är så. Hade det varit en släkting som gift sig så hade jag ju givetvis inte blivit så besviken. Det är ju skillnad. Men nu (tror jag) är det någon från deras dansklass som gifter sig.

Jaja..sånt är livet.
    3200 kr mindre att lägga ut

lanovia 08 skrev 2008-05-29 08:46:52 följande:

Ankan80, vad snobet om ni hade räknat med att de skulle komma till er. Men det beror sig ju också på hur nära de står de andra som gifter sig. Jag skulle helt klart gå på det bröllop som jag känner mig närmast till oavsett vem som skickade ut inbjudan först så länge jag inte lovat att komma på det ena.Har en kompis som gärna skulle komma på vårat men hennes kusin gifter sig samma dag och det vill hon ju också gå på. Självklart väljer hon kusinens. Hmmm... undar om hennes kusin hänger på den här tråden också?? Då är vi ju rivaler om en gäst!
  • Kärlek08

Jag är nog benägen att hålla med Lanovia där... får jag en inbjudan till ett bröllop till min sambos arbetskompis t.ex. och sedan två månader senare en inbjudan till min brors bröllop och det är samma dag så skulle jag ju aldrig missa min brors bröllop. Ärligt talat inte ens om jag tackat ja till det första bröllopet... hmmm är det elakt? rent hypotetiskt alltså

Nu verkar det ju dock som att dina vänner endast valt på var de tror att de kommer få roligast och det känns ju lite småfräckt. Hade de tackat ja till ert bröllop?
    lanovia 08 skrev 2008-05-29 08:46:52 följande:

Ankan80, vad snobet om ni hade räknat med att de skulle komma till er. Men det beror sig ju också på hur nära de står de andra som gifter sig. Jag skulle helt klart gå på det bröllop som jag känner mig närmast till oavsett vem som skickade ut inbjudan först så länge jag inte lovat att komma på det ena.Har en kompis som gärna skulle komma på vårat men hennes kusin gifter sig samma dag och det vill hon ju också gå på. Självklart väljer hon kusinens. Hmmm... undar om hennes kusin hänger på den här tråden också?? Då är vi ju rivaler om en gäst!
  • Ankan80

Alltså vi är ju kompisar, så så långt ifrån varandra är vi inte.
    Men vi umgås inte på tumanhand så att säga.
    Det var ju mer på gymnasiet som sagt med tjejträffar o liknande.

Det känns som att de väljer deta andra för att de får roligast där, ja.

• matildaochniklas

Trist att de ändrade sig så sent! Men jag hade nog också valt att gå på det bröllop där den som stod mig närmast giftesig. Men om dom har valt bara för att det var deras fritidsintresse så är det ju väldigt trist! Men ni kommer få ett toppenbröllop iaf!

För våran del har vi verkligen märkt att blod INTE är tjockare än vatten! Alltså min släkt bor en timmes bilresa härifrån, dom tycker det är anledning nog att tacka nej. Vi har inte världens bästa kontakt, men det är klart att jag vill dela en sån här dag med mina kusiner!
    Sen har vi kompisar som säger upp sig på sitt jobb på Kreta för att kunna komma hem och vara med på bröllopet, och andra som försöker boka om en turkietresa! Deras närvaro kommer betyda oerhört mkt för oss!

• Ankan80

Oj, ja man kan aldrig sluta att förvåna sig.
    Folk visar ju sitt sanna jag i alla fall.

matildaochniklas skrev 2008-05-29 11:11:52 följande:
    Trist att de ändrade sig så sent! Men jag hade nog också valt att gå på det bröllop där den som stod mig närmast giftesig. Men om dom har valt bara för att det var deras fritidsintresse så är det ju väldigt trist! Men ni kommer få ett toppenbröllop iaf!För våran del har vi verkligen märkt att blod INTE är tjockare än vatten! Alltså min släkt bor en timmes bilresa härifrån, dom tycker det är anledning nog att tacka nej. Vi har inte världens bästa kontakt, men det är klart att jag vill dela en sån här dag med mina kusiner!Sen har vi kompisar som säger upp sig på sitt jobb på Kreta för att kunna komma hem och vara med på bröllopet, och andra som försöker boka om en turkietresa! Deras närvaro kommer betyda oerhört mkt för oss!
  • matildaochniklas

Ja, eller hur!
    Haha, men jag har bestämt mig för att det är släkten som missar ngt inte jag!

Ankan80 skrev 2008-05-29 11:24:17 följande:
    Oj, ja man kan aldrig sluta att förvåna sig.Folk visar ju sitt sanna jag i alla fall.
Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)