• rosalin

vad säger ni när ni är gifta?

Har alltid sagt sambon förut, men det kan jag ju inte fortsätta med. gubben känns inte bekvämt (då blir ju jag tant ), min man låter så präktigt, även om det är det han är...

Så vad säger ni när ni är gifta?

• Svar på tråden vad säger ni när ni är gifta?
  • humlan14

Jag kommer säga min man!

• Sommarbrud 2008

Jag längtar verkligen efter att få säga "min man". Sambo känns okej, men min kille känns så fel efter 10 år ;)Tror man vänjer sig ganska fort.

• jeslin

Kille säger jag absolut inte,det låter tonåring hua..

JUst nu är det min sambo men som ovan, så längtar jag verkligen efter att få kalla honom min man,hur vuxen är man inte då

• rosalin

kanske man vänjer sig vid min man, det är kanske för att vi är rätt unga (25 år) och att ingen av våra kompisar är gifta som gör att jag tycker att min man låter så ovant.

• Krystal

Sommarbrud 2008 skrev 2008-05-18 15:51:23 följande:

Jag längtar verkligen efter att få säga "min man". Sambo känns okej, men min kille känns så fel efter 10 år ;)Tror man vänjer sig ganska fort.
    Samma här, längtar tills dess. Speciellt då vi just nu inte bor tillsammans så går inte med "sambo". "Pojkvän" brukar det väl bli. Fästman har jag sagt vid enstaka tillfällen (då han brukar presentera mig som sin fästmö) men jag tycket det låter lite pnutti nutti ibland
  • Pyron

Jag har faktiskt sagt "min man" innan oxå.
    Han har ju varit min, och han är en man.

• Sommarbrud 2008

Jag veckopendlar och blir hela tiden rättad av folk när jag säger min sambo. Hur drygt som helst! Jag tycker visst att vi är sambos, men ser hur som helst fram emot att säga "min man". Vi är 29 båda två och våra vänner gifter sig till höger och vänster. Jätteroligt :)

• jeslin

Klart man är sambos om man delar hus/lägenhet

Min sambo veckopendlar oxå och jag jobbar borta på helgerna ibland men klart som fan vi är sambos för det

• matteve

Jag kommer att säga "my husband" Men även "min Matt"!

• matteve

kan tillägga att han redan nu kallar mig "wife" eller "wifety-wife"...

Svar på tråden vad säger ni när ni är gifta?