vad säger ni när ni är gifta?
Har alltid sagt sambon förut, men det kan jag ju inte fortsätta med. gubben känns inte bekvämt (då blir ju jag tant ), min man låter så präktigt, även om det är det han är...
Så vad säger ni när ni är gifta?
Har alltid sagt sambon förut, men det kan jag ju inte fortsätta med. gubben känns inte bekvämt (då blir ju jag tant ), min man låter så präktigt, även om det är det han är...
Så vad säger ni när ni är gifta?
Jag säger oftast min sambo men även min Peter då jag tycker om hur det låter. När vi är gifta kommer jag definitivt säga min man men även fortsätta med min Peter.
Säger min man, men har inte riktigt vant mig av med min sambo, har råkat bli det, eller att man åtminstone har börjat med det men sedan rättat sig..
min man ;)
Jag kommer att säga min man, men jag tycker det är orättvist för "man" låter på något sätt coolare än "fru"... Jag kommer att ha svårt att känna mig som en fru.
Haha,jag håller med dig. Fru känns för präktigt och gammalt ,man låter manligt coh fint.
Beror ju på vem jag pratar med, inför de som känner oss kommer jag ju fortsätta att kalla honom vid namn.
Annars längtar jag efter att få säga "min man" och inte "min sambo" som jag säger nu.
verkar som att typ alla kommer att säga min man. Det är väl bara att vänja sig vid hur det låter...
Haha jag sa alltid sambo på deltid Det får folk att bli tysta hehe
Jag kommer nog att säga min man Fast det kommer nog bli svårt.. för nu är det alltid min sambo.. *S*
Sommarbrud 2008 skrev 2008-05-18 16:52:51 följande:
Efter snart ett år har jag vant mig vid "min man". Det känns tryggt, mysigt och bra och varje gång jag tittar på honom blir jag lycklig och varm i magen och tänker "DÄR är min MAN!" - inte fel efter drygt 7 år tillsammans och ett år som gifta!
I vissa sammanhang så blir han omtalad som min "gubbe" eller bara med förnamnet, ibland är han t o m min "make". I vart fall är han MIN!
Jag säger min man, han är ju det
Har hört de som kallar sin man/sambo för gubben, det låter så illa tycker jag. I synnerhet om mannen ifråga är under 30...