• rosalin

vad säger ni när ni är gifta?

Har alltid sagt sambon förut, men det kan jag ju inte fortsätta med. gubben känns inte bekvämt (då blir ju jag tant ), min man låter så präktigt, även om det är det han är...

Så vad säger ni när ni är gifta?

• Svar på tråden vad säger ni när ni är gifta?
  • eleja

Jag säger min man, men det tog ett tag att komma dit. Låter väldigt konstigt de första gångerna. För det mesta använder man bara hans namn, även om folk inte känner honom, det brukar framgå ändå vem man pratar om.

• BlivandeFruJohansson

Kommer säga MIN MAN

• Nataluskan

Jag försöker komma ihåg och säga min man eller så säger jag hans namn..gubben används också ofta, han kallar mig för sin "baba" som betyder kärring/tant på polska..men hemma kallar vi varann ofta för "gose"

• Stjärnblomma

Min man säger jag. Gillar att det låter lite seriöst. Han kallar mig "Fru W"

• Ankan80

Jah kommer säga min man. Hatar att säga min sambo. Låter så tråkigt

• valkyriana

Jag säger "min gubbe" nu. Eller bara "gubben".
    Jag tycker att det är skämtsamt
    "min sambo" gillar jag inte (vet inte varför)- Däremot tycker jag att "min man" kommer ligga jättefint i munnen.

Vi är alla olika

• Mrs Fr

Kommer att säga min man. Längtar efter att slippa säga sambo.

• Zozo

Har aldrig sagt sambo - tycker inte om hur det later och pa franska blir det knäppt, sa innan var det mest franska versionen av "kille" mec eller petit-copain. Nu kallar vi varandra för motsvarande man och fru, "mon mari" och "ma femme". Känns lite knepigt ännu (vi har snart varit gifta i tva ar) men det är iaf pa franska mycket enklare än att vara ogift, vad gâller vad man ska kalla varandra

• Tooticki

Min man säger jag och han säger min fru. Personligen tycker jag att "man" är det finaste uttrycket, sambo, pojkvän etc gillar jag inte och gubbe tycker jag är fruktansvärt. Dessutom så ÄR han ju en man, och MIN man också.

• Lollick

Jag tror jag kommer kalla honom vid namn så ofta det går....håller med om att alla andra grejor ligger fel i munnen, varför??

Svar på tråden vad säger ni när ni är gifta?