vad säger ni när ni är gifta?
Har alltid sagt sambon förut, men det kan jag ju inte fortsätta med. gubben känns inte bekvämt (då blir ju jag tant ), min man låter så präktigt, även om det är det han är...
Så vad säger ni när ni är gifta?
Har alltid sagt sambon förut, men det kan jag ju inte fortsätta med. gubben känns inte bekvämt (då blir ju jag tant ), min man låter så präktigt, även om det är det han är...
Så vad säger ni när ni är gifta?
Oftast bara hans namn faktiskt, men håller på att lära mig att han är min man o inte bara sambo längre.... Och när han pratar om sin fru låter det helt fantasktiskt! Blir så till mej varje gång :)
En vi känner kallar sin fru för morsan! Jag hade dött om han hade kallat mej det....
Min man eller hans namn.
Finns många som kallar sin partner morsan och farsan jag har aldrig förstått varför
Jag kommer absolut att säga "min man". :) Att säga sambo har jag alltid hatat, eftersom sambo lika gärna kan vara en kompis/syskon/annat. Det kommer att kännas underbart när jag äntligen får kalla honom för "min MAN"!
Mamma säger "pappa" om pappa när hon pratar med mig och mina syskon. Kanske det är därför vissa fortsätter kalla partnern pappa eller farsan även mellan sig?
åh, självklart min man! vad det kommer kännas härligt att kunna säga!
däremot tycker jag förlovningstiden är svårare, har fortsatt på sambo och kille. fästman låter så himla styltigt.
Det där med att kalla varandra mamma & pappa blir jag galen på. Mina svärföräldrar kallar varandra mamma & pappa. Svärfar kallar även svärmor för mamma när han pratar med mej. Då brukar jag säga att min mamma är inte här...
Jag längtar till den dagen jag får kalla min fästman för MIN MAN!! Fast nu kallar jag honom ofta ör min sambo eller vid namn om jag pratar med nån som vet vad han heter.
M hjärta M skrev 2008-05-21 16:08:47 följande:
M hjärta M skrev 2008-05-21 16:29:01 följande:
jag kommer säga min man. Bruikar inte heller säga "sambo". Vet inte varför...tycker det är ett fult ord. Trevlig innerbörd, men fult ord liksom...Nu säger jag nästan alltid hans namn..med ett "min" innan.
när man väl vant sig vid att säga "min man" så finns inget annat alternativ (sambo låter om möjligt ännu fulare då) och man är himla stolt!!! *myser*
säjer redan nu "min man"-fast vi inte är gifta .så det kommer jag säja!
säger min pojkvän nu, fast vi har vart förlovade i över 2 år... känns jätteskumt att säga färstman... eller så säger jag Axel eller "kaka" beroende på vem jag pratar med
sen blir det nog min man till dom jag säger pojkvän till nu...