• Helena1978

Dalabrudar 2008, del 4

Här är del fyra för oss som gifter oss i Dalarna under 2008.
    Välkomna hit!

Tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2477727.htm
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2611174.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2736656.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 10:07
    Här är en länk där ni kan lägga upp er med info om när och var ni gifter er.

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2915778.html

• Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 4
  • Akvavit

cesse,
    Jag kan rekommendera Idéfloran i Borlänge. Buketten blev superfin och precis som jag ville ha den, tärnbuketten ett konstverk! Hon kommer även med egna förslag för att buketten ska funka med övrig klädsel occh frisyr och färger. Hon var dessutom billigast av de jag kollade upp...
    Så här blev min bukett: home.gamman.se/akvavit/galleri/%7B1719ED67-2977-A924-34BD-137326E41D3A%7D.jpg

• cesse

Jag vill ha mer tips! KAn nog inte få nog av det!

Var ha ni gjort/ska ni göra era naglar i Falun/Borlängeområdet? Gärna ett billigare ställe, men med ok resultat. För jäklar vad det tickar på på pengasidan!

Akvavit, du var så fin på din bröllopsdag! Jag ringde henne på idefloran och tyvärr så skulle hon sluta.

Skulle ni våga anlita Blomsterriket?

• SuperRultan

cesse: Jag har beställt min från Kvarnsveden.... kan det heta Marias Blommor tro.. När jag var in höll hon på men en jätte fin bukett så jag föll pladask och det känns jätte bra.

• cesse

Någon som vet ngt om GUstavssons blomsterodlingar?

• Akvavit

cesse,
    jag har ingen egen erfarenhet, men jag har hört dem rekommenderas av många när jag letade bukett till mitt bröllop. De verkar göra jättefina buketter, men priser vet jag inte alls.

Du har säkert redan hittat, men här kan du kolla gallerier.
    www.gustafsonsblommor.se/brollop.html

• PennyLane2009

Hej brudar!
    Får en Stockholmsbrud som ska gifta sig i uppe vid Siljan vara med här? Jag och min blivande man planerar just nu för fullt inför vårt bröllop i januari 2009. Vi bor i Stockholm men ska gifta oss i Rättvik och ha festen i Tällberg, så vi planerar på distans kan man säga. Därför vore jag oerhört tacksam för alla bra tips och råd gällande frisörer, makeupartister och florister i Leksand-Tällberg-Rättviksområdet.
    Är det förresten fler vinterbrudar här inne? Någon som har tips på snygga bordsdekorationer i vitt/silver? Det hotell vi ska ha middagen på står för fina vita dukar, vita servetter, vitt porslin och silverljusstakar, har ni några tips på vad som skulle passa bra till det? Vill gärna fånga vinterkänslan med lite frostigt vitt, mycket ljus etc.

• Helena1978

Nu har min klänning kommit om någon är intresserad finns den att titta på i mitt album.

• Helena1978

Ni som har festen i Leksand/Rättvik. Var kommer ni att köpa bröllopstårtan ifrån och hur mkt betalar ni per bit? Tjejen som skulle göra våran kan ej längre och jag tänkte jag skulle höra mig för lite igen. Har kollat med siljans konditori och Fricks och det skiljde sig ganska mkt i pris.

• asaonthehill

hej, alla kullor! Helena1978; Fin klänning-har du beställt den på nätet, eller provat ut i butik? Själv ska jag snart på första provningen hos min sömmerska- spännande.... Jag har för mig att det tidigare finns några uppgifter om konditorer i ditt område, men tråden är ju lite lång att läsa tillbaka... Hoppas någon nappar och kan upplysa dig nu, så slipper du leta igenom alla inlägg.

• Helena1978

Asaonthehill:
    Jag köpte min klänning på nätet och jag är så lycklig att den verkligen passade!
    Har bestämt mig för att åka till Fricks på torsdag nästa vecka då vi är uppe och prata med bagaren. Dels att höra att dem har tid och sedan även välja ut vad vi vill ha. Dem tar 28 kr/biten och det är väl så det kostar

Svar på tråden Dalabrudar 2008, del 4