Hej min vän! Jag ska gå på en renkurs vecka med start imorgon tror ja´g! Jag har stått still o trampat på 55,3 kg HUR länge som helst känns det som. Ena dagen kan jag komma ner under 55 för att sedan en dag senare ploppa tillbaka
till 55,3 igen. Jag orkar träna på Cambridge..men jag är sjukt liten i maten. Måste typ påminna mig själv att äta emellanåt. Inte bra jag vet som jag skrivit innan, men jag är ju inte underviktig o har INGA matkomplex. Tror man ska ta det lugnar bara. Annars sätter sig nog kroppen väldigt snabbt i svällt o då tappar man ju nada! Såhär ska jag lägga upp min träning under min vecka, dag 1-2 tränar jag som vanligt, dvs 1 mil uppdelat på två rundor/dag powerwalk/löpning+ styrketräning, skär ner till hälften på träningen under dag 3-5 o går istället för att springa/powerwalka, dag 6 börjar jag springa 5 km igen o styrketräna. dag 7 kör jag på som vanlig igen. Sen börjar jag trappa upp på maten. Byter första dagarna ut 2 mål per dag till pulver, sedan 1 mål o så brukar jag håll på det. Mycket proteiner, minskart på kolhydraterna o undviker socker o salt. Önska mig lycka till!
Tror det är väldigt induviduellt om man klarar att motionera när man går på renkur, o jag vet inte om det kanske är helfel att göra det(+), men jag mår bra och min kropp säger inte emot. Vissat påstår att man förlorar mer i vikt under en renkur om man håkler sig till att bara styrketräna, andra tycker att man inte ska röra sig alls o visa som ex jag tycker att träning o pulver i kombo är det bästa. Du får helt enkelt vara extra nog med att lyssna på din kropp!
Ninnispinnis skrev 2008-08-05 11:11:10 följande:
Hej! Funderar på att ta en liten pulverkur för att försöka bli av med de envisa trivselcentimetrarna innan bröllopet... Jag tränar ca 4 gånger i veckan (spinning, styrketräning, powerwalk), orkar man träna när man pulvrar? Tänkte byta ut tex lunchen, men tränar oftast direkt efter jobbet på eftermiddagen/kvällen och är rädd för att inte orka om jag bara ätit pulver till lunch?