• Troll1

Nya Göteborgsbrudar del2

Ajjse skrev 2008-07-28 21:52:24 följande:
    Vi har bokat en tjej som heter Sofie Askenbom. Gå in på www.askenbom.se Vi ska träffa henne på torsdag för att prata ihop oss lite. Dom är två fotografer till billigare pris än en, dom ska precis börja fota tillsammans, innan har hon varit ensam.Kanske kan vara värt att kolla upp?!
    Tack för tipset, har mailat henne och får väl se vad hon säger.
  • Troll1
    Ajjse skrev 2008-07-28 21:52:24 följande:
    Vi har bokat en tjej som heter Sofie Askenbom. Gå in på www.askenbom.se Vi ska träffa henne på torsdag för att prata ihop oss lite. Dom är två fotografer till billigare pris än en, dom ska precis börja fota tillsammans, innan har hon varit ensam.Kanske kan vara värt att kolla upp?!
    Har kontaktat dem och fick ett snabbt svar. Har du kollegans (Ingemars) hemsida?
  • Troll1
    Ajjse skrev 2008-07-30 16:04:30 följande:
    Nä, tyvärr! Men var det inte Anders han heter? Vi ska träffa dom båda imorgon så jag kan kolla upp det och återkomma. Har du fått någon prislista mailad till dig? Jag fick en för ett tag sedan, säg till om du vill ha den!
    Vi har nog så gott som bestämt oss, men berätta gärna mer efter morgondagen. (Han heter både Anders o Ingemar tror jag.) Vi har prislistan.
  • Troll1
    Ajjse skrev 2008-08-01 10:14:13 följande:
    Troll1: Nu vet jag hur det är med namnet på den andre fotografen! Han heter Anders Ingemar och Ingemar är tilltalsnamnet det är därför Sofie sagt fel till mig. Vi träffade dem igår och de är jätte trevliga! Det känns jätte bra och jag är övertygad om att det kommer bli bra. Hoppas ni får samma uppfattning om och när ni träffar dem.
    Så roligt, Ajjse! Är det ngt vi bör tänka på tills vi träffar dem? Hur många tim har ni bokat? Var gifter ni er förresten?
    Härligt med ringarna. Vi var på Hedens guld igår och en så´n toppenservice vi fick. Ändå hade de haft rån några dgr tidigare. Vi lämnar in det stackars guld vi har lyckats få ihop genom idogt sökande i lådor. Inte mkt med alltid nå´t. Vi måste få ner priset lite, annars blir det kris.
  • Troll1

Ajjse: Tack igen för info! Vi har pratat hemma om dryga två tim. Det blir lite race mellan smink och Stora Holm. Visst har de bra priser! Enda nackdelen är att det finns bara ett fåtal bröllopsbilder som man kan se. Ingemars bilder på modellsidan är av annan karaktär... Har du sett dem?

Jag tror det blir rödguld i allafall, allians med tätt mellan stenarna (tror 9 st x 7 crt)Då fixar de så att den blir ngt högre upptill än min förlovningsring. Det såg fint ut i affären. De hade inte din modell verkade det som. Det blir nog bra. Det ska gnistra i allafall!

• Troll1

Heeej Mizty! Jag vill träffas! M2B är pappaledig, så nu kan jag lättare komma ifrån. Fast fattiga som kyrkråttor blir vi här. Jag söker jobb...

Nästa v?

• Troll1

Fru Trul: Förstår att du är ledsen, arg och besviken. Prata igenom det igen med honom i lugn & ro. Han fick väl lite "raschan" när han gick igenom finanserna... Behöver festen bli så dyr? Det går ju att fixa ihop fest utan att för den skull lägga ut massor av pengar, men ändå vara med sina nära & kära. Det ordnar sig nog, ibland behöver de lite tid...
    Kram!

• Troll1

Välkommen MD2009!
    Fru Trul: Jag håller alla tummar jag har!
    Mizty: Det blir väl bra? Ska du ha ngn överskrift, ex "Välkommen på bröllop!" eller liknande? "Därefter firar vi..." kanske?
    Själva skrev vi: ...."Därefter bjuder vi på bröllopsmiddag på Stora Holms säteri"... Sitter själv och knåpar med festprogram mm så jag är igång nu.
    Vi ska till SH på fredag, dels träffa fotograferna och dels träffa Jan på em. Är det ngt ni kommer på som jag ska passa på att fråga? Bordsstrlk har jag fått. Jag ska höra om ljussättningen, det var inte tillräckligt sist. Tipsa mig gärna

• Troll1
    MD2009 skrev 2008-08-05 12:04:25 följande:
    Troll 1 - Tack! Kikade på era bilder och det ser lovande ut Tror ni kommer att få det riktigt fint.
    TACK!!
    Vi har en hemsida också: ingelaochniclas.weddingannouncer.com
    Jätteroligt, frågan är om gästerna är inne o kollar på den ngt? Jag älskar att dona med bröllopsplaneringen, man blir ju helt uppslukad. Drömmer om typsnitt, bordsplacering, sånger och fettvalkar om nätterna.
    Ska kika in hos dig nu.
  • Troll1
    Mizty skrev 2008-08-05 12:42:46 följande:
    Kan man skriva...Varmt välkomna då vi lördagen den 8 november kl:15.00blir herr & fru Z...Och bara skriva Caroline & Håkan längst ner?
    Det kan man absolut! Det är inledningen som är svårast tycker jag. Vi ville inte ha FÖR stelt, men ändå lite högtidligt. Nu försvann min lapp där jag skrivit inbjudan. Hoppsan, lite mkt papper framme kanske?
Svar på tråden Nya Göteborgsbrudar del2