• Helena Johansson

Key West någon?

Tänkte höra om någon varit i Key West (Florida) och kan rekomendera hotell, restauranger eller något annat? Jag har varit i Florida förut men inte i Key West så vi funderar på att åka dit några dagar för att bara njuta. Alla tips mottages tacksamt (även negativa grejer.. vi har ju inte bokat nåt än )

• Svar på tråden Key West någon?
  • sotj

Vi har varit i Key West och jag tycker absolut att det är fint och så men inte riktigt värt hela resan ner... Det tar ju ändå ett bra tag om man ska köra hela vägen ut...

Vi bilade runt i Florida och ångrade nästan lite att vi åkte dit. Visst är det kul att ha varit där men det kändes lite som "turistfälla" tycker jag, dyrare priser...

Men det är ju en superfin plats där man verkligen kan ta det lugnt och bara njuta.
    Vi åkte på djuphavsfiske så det kan jag rekomendera!

• Helena Johansson

Åhh tack! Vilka ställen rekomenderar ni istället? Behöver alla tips vi kan få

• sotj

Vi hade hellre tagit lite fler dagar i Orlando där det finns massor att göra! Disney World, Sea World, Universal Studios, wet´n wild... men sen är vi oxå av den lekfullare typen

Vi tog Key West istället för Miami men hade nog hellre tillbringat tiden där...

Har ni varit i Florida har ni säkert varit på Cape Canaveral annars är ju det kul att ha sett...

• Lakritspuck

Vi körde till Key West (för 10 år sedan så jag kan inte rekommendera hotell eller så) och jag kommer ihåg det som något av det vackraste jag sett. Vi körde ut på öarna när solen började gå ner och himlen och havet liksom fick samma färg. Och utsikten, man såg öarna på rad som ett pärlband, hopbundet av broarna.

Jag är jättedålig på att beskriva sånt men det är ett minne jag bär med mig fortfarande.

Vi bodde i Orlando ett halvår så dilemmat att fördela semesterdagar hade vi inte. Orlando i sig tyckte jag inte var något speciellt.

• Helena Johansson

Hum, detta blir svårt.. Vi kommer att tillbringa ett gäng dagar i Orlando (inte i stan utan nära Disney) och gå på några av parkerna (som jag älskar och ska nu övertyga mannen så att han tycker samma ) sedan vet vi inte riktigt.. Men min dröm är att simma med delfiner och har hört att man kan göra det nere vid Key West så vi måste ner åt det hållet iaf. Sen är det ju frågan om vi kanske inte bor längst ut men någonstans i närheten kanske?

• sotj

Åk ut och bilda er en egen uppfattning! Det är ju en väldigt mysig plats och man ska ju se det mesta här i livet så varför inte

Kan var en rätt trevlig bilfärd ner även om det är långt och bitvis rätt långtråkigt att köra men man kan ju ha rätt skoj ihop även i bilen

• majbrud2008

Hej,

Vi badade med delfiner på Dolphins Plus i Key Largo förra sommaren! Ett toppenställe, alla var jättetrevliga (inklusive de 9 delfinerna =) och det var helt klart värt varenda krona. På förmiddagen hade vi "structured swim" där man får göra konster (som på Kolmården) och på eftermiddagen hade vi "natural swim" där vi simmade fritt med delfinerna i en halvtimme.

Så vill du bada med delfiner rekommenderar jag varmt Dolphins Plus!

Helena Johansson skrev 2008-05-27 18:41:54 följande:

Men min dröm är att simma med delfiner och har hört att man kan göra det nere vid Key West så vi måste ner åt det hållet iaf. Sen är det ju frågan om vi kanske inte bor längst ut men någonstans i närheten kanske?
  • Helena Johansson

majbrud2008: Va kul, det är just Dolphins Plus som jag kollat på Då ska vi definitivt åka dit!

Bokade biljetterna till NY idag där vi tänkte börja ett par dagar innan vi drar ner till värmen, känns så bra men lite konstigt att boka i ett annat namn (är ju inte gift än och har således inte bytt efternamn än)

Stort tack för tipsen tjejer och kommer ni på mer är det bara att hojta till!

• HurraViSkaGiftaOss

Key West är mysigt, har varit där massor av gånger.

• Freckles

Vi var i Florida i sommar och då var vi runt i Orlando, Miami Beach och en dag till Key West. Vi ångrar att vi inte var flera dagar i Key West, då vi tyckte det var skön stämning där och man verkade kunna hitta fina enskilda stränder på vägen ut.
    Miami Beach hade vi inte så mycket för, väldigt mycket "Jet set". Kul att se men inte så mycket mer.
    I Orlando kan man verkligen göra mycket, precis som Sotj skrev. Där kan man inte vara förlänge nästan, finns massor att göra och billiga outlets att handla mängder med kläder i!!

Svar på tråden Key West någon?