ensam?
vart är alla som ska gifta sig i december jag tycker inte att jag hittar någon som jag göra de? är jag helt ensam eller? =)
vart är alla som ska gifta sig i december jag tycker inte att jag hittar någon som jag göra de? är jag helt ensam eller? =)
Jaså, vad trevligt! Jag är oxå lite tidigt ute med planeringen men hur ska man kunna vänta? Det är ju så kul! Kyrka, ring, mat, festlokal, tärnor är klart, imorrn kommer även tårtan och frisör/make up ha löst sig!!! Klänningen är det som jag är mest nervös över!!! =) Johanna
December som gäller för mig med! Fast nog var det lite svårare att hitta till denna månadstråd med tanke på rubriken ;)
Alla goda ting är tre skrev 2008-08-16 12:29:47 följande:
SidenRos: Den 3e december firar sambon och jag vår treåriga förlovningdag, så då tänkte vi passa på att gifta oss. Mitt i veckan men det kan inte hjälpas! Har dock varken bokat lokal eller vigselförrättare än. Svårt att veta vart man ska börja :)
hehe okej va kul men de e klart att mitt i veckan oxå funkar=) va kul att de kan bli på eran förlovningsdag... vi har bokat i stadshuset men fick nu veta för nn dag sen att en granne som vi "känner" han e nyinflyttat är vigselförättare och han skulle vilja viga oss då vi kan göra de vart vi vill =) hoppas att de funkar :) men ni får nog börja leta lokal snart kan bli svårt annars
sidenros: vad roligt att få någon man känner som vigselförättare. Har du planerat ditt bröllop länge?
Har hittat två lokaler och ska ringa de imorgon om prisförfrågan..... Eftersom vi också gifter oss borgerligt så är det ju lite svårare med lokal om man vill att vigseln ska ske där...
Alla goda ting är tre
ja visst är det hoppas bara att allt går bra med honom=) jo jag har planerat lite till och från sen juni ungefär men nu ska ja börja och ta tag i allt så man slipper stressa i slutet sen hoppas att ni får ett bra pris på lokalerna vi ringde en först dom skulle ha 4500 sen ringde vi en annan dom skulle ha 1200 så de va lite skillnad :P ska ni ha stor fest och sånt eller?
Nope. Vi blir 14 pers... Om alla tar ledigt och kommer men det räknar vi med (bara närmsta familjen). Vi var inne på fjärilshuset först men de skulle ha 5000 för lokal, sen verkar det som att det tillkom kostnad för stol, bord etc och sen såklart matpriset så det kändes inte sådär jättebilligt. Vilken lokal ska ni ha festen i?
OT, Jag gillar den första punkten på checklistan på din profil :)
aha okej men de e lagon :p ja då kan de bli väldigt dyrt vi betalar 1700 men får tillbaka 500 som de bara e deposetion men då lagar vi våran egen mat och tar med.
det är i ett folketshus söder om stockholm. bor ni i stocholm?
hehe ja men de e ju ett av dom förta sakerna man måste få avklarat ;)
mmm bor i sthlm... Är folketshus lokalerna stora/små? Vi har några lokaler på g men just nu känns det som att det är väldigt lite bestämt. Sambon tror att ett bröllop planeras på en vecka och förstår inte alls hur jag kan känna så ;)
Va fasen är det HÄR ni är brudar?!
Jag gifter mig också den 6:e december.
Vi gifter oss den 20 december!!!
Välkommen hit:
brollopstorget.se/Forum-1-22/m3056578.html