• grabbarna

ny övikstråd

vi behöver ju kanske inte vänta ut tills den andra stängs helt tänkte jag, det är ju två dagar bort

gamla trådar

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12....
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2774353.html

GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

• Svar på tråden ny övikstråd
  • 73an
    RebeccaM skrev 2008-08-04 20:51:54 följande:
    Finns det någon som kan bidra med lite tips på catering? Vi vill ha buffé men jag kommer inte från Ö-vik och har ingen aning om vart jag ska börja leta... Det är ju skitsvårt plus att man gärna vill ha lite fina referenser på dom man till slut väljer.
    Vi beställde tacobuffe ifrån www.kalascatering.com.
    Dom hade en massa andra buffeèr att välja på ,och vi var jättenöjda med bemötande, mat och pris:)
  • FruT 080808

I morrn ska jag gifta mig, är inte nervös ännu men i moprrn klockan 14.55 är jag nog rätt nervös skulle jag tro

• grabbarna

hoppas du kan ta det lungt ikväll och bara njuta...ser framemot en rapport

• jelikr

FruT 080808 skrev 2008-08-07 19:36:37 följande:

I morrn ska jag gifta mig, är inte nervös ännu men i moprrn klockan 14.55 är jag nog rätt nervös skulle jag tro
    Grattis i förskott och hoppas ni får en toppendag
  • Norrlandstös

Hej!

Jag letar också efter festlokal i Övik. Väldans svårt tycker även jag. Vi har fortfarande inte bestämt oss om det blir nästa sommar eller 2009. Men i sommar var vi och rekade lite olika alternativ. Själevads hembygdsgård bland annat. Lokalen man kan hyra där är logen som tar många, och är billig (1500 för hela helgen). Vi kollade även in Gålsjö bruk. Helt underbart! Men dyrt. Vilka lokaler har du spanat in so far??

Och catering: kalas catering och sångkocken har jag hört är bra. :)

moche skrev 2008-08-02 01:43:27 följande:
    Hej alla öviksbrudar!Jag och min sambo har i dagarna bokat själevads kyrkan till vår vigsel i februari 2009, men vi går fortfarande och spånar på festlokal.Har ni några tips?Gäärna lite finare bygdegårdar?Själevads gården, är den detsamma som Själevads bygdegård? Eller är jag helt ute och cyklar?( bor ej i övik så jag har dessvärre nada lokalkännedom,men min sambo har hela tjocka släkten där uppe)...Tackar och bockar i förhand
  • Jojjo82

Vi ska gifta oss i maj 2009 och har hyrt backhopparstugan.
    www.fvbacke.se/
    Helt underbart läge och lokalen har en fantastisk utsikt över hela staden. För 4000 kr får man ha lokalen fredag-söndag och det ingår porslin, glas, bord och stolar för 70 pers. Men, ni måste vara ute i tid, för den var bokad ända in i februari!

Norrlandstös skrev 2008-08-11 17:12:07 följande:
    Hej! Jag letar också efter festlokal i Övik. Väldans svårt tycker även jag. Vi har fortfarande inte bestämt oss om det blir nästa sommar eller 2009. Men i sommar var vi och rekade lite olika alternativ. Själevads hembygdsgård bland annat. Lokalen man kan hyra där är logen som tar många, och är billig (1500 för hela helgen). Vi kollade även in Gålsjö bruk. Helt underbart! Men dyrt. Vilka lokaler har du spanat in so far?? Och catering: kalas catering och sångkocken har jag hört är bra. :)
  • moche
    Norrlandstös skrev 2008-08-11 17:12:07 följande:
    Hej! Jag letar också efter festlokal i Övik. Väldans svårt tycker även jag. Vi har fortfarande inte bestämt oss om det blir nästa sommar eller 2009. Men i sommar var vi och rekade lite olika alternativ. Själevads hembygdsgård bland annat. Lokalen man kan hyra där är logen som tar många, och är billig (1500 för hela helgen). Vi kollade även in Gålsjö bruk. Helt underbart! Men dyrt. Vilka lokaler har du spanat in so far?? Och catering: kalas catering och sångkocken har jag hört är bra. :)
    Tjena Norrlandstösen!

Jag har ju dessvärre ingen större koll på utbudet,men jag har efter att ha sett bilder på hörnettpaviljongen fattat tycke för den,men jag har ff inte kommit mig för att ringa och kolla om den finns tillgänglig vårt datum. Arnäs bygdegård har väl varit ett annat alternativ. Då vi planerat att ha ett vinterbröllop så har ju egentligen utsidan ingen större betydelse,vi räknar iskallt med att mörkret fallit lagom till bröllopsgalejet.

Gålsjö bruk är ju verkligen makalöst vackert, men som sagt DYRT!Ett annat alterntiv vi har kollat lite på är salsåker herrgård. Men då drar ju bröllopet iväg kostnadsmässigt och vi föredrar att lägga pengarna på en redig bröllopsresa istället

Jag har sett bilder på ifrån bygdegården i själevad,då bland annat logen,och den tilltalade mig dessvärre inte,men då har jag ju i jo för sig inte sett den invändigt eller irl.

Hur många gäster ska ni ha?
  • moche
    Jojjo82 skrev 2008-08-12 11:34:53 följande:
    Vi ska gifta oss i maj 2009 och har hyrt backhopparstugan. www.fvbacke.se/Helt underbart läge och lokalen har en fantastisk utsikt över hela staden. För 4000 kr får man ha lokalen fredag-söndag och det ingår porslin, glas, bord och stolar för 70 pers. Men, ni måste vara ute i tid, för den var bokad ända in i februari!
    Jaa,där har jag faktiskt varit på bröllopsfest,men jag minns inte ett skvatt av lokalen,kan bero på alkoholen ,däremot utsikten,den har minsann etsat sig fast på näthinnan haha.
    Jag kanske skulle ringa och kolla upp det alternativet då,men om dem har bokningar till och med februari så lär nog alla hjärtans dag vara bokat för längesen
  • Norrlandstös

Hej Moche! Jo, vi ska vara 90 personer... det är där skon klämmer för oss. Många ställen har ett maxtak på 70 och det kan vi aldrig komma ner i...

Ni som redan klarat av all planering. har ni några tips. Precis som Moche vill vi helst ordna egen catering för att få ner kostnaden lite grann.
    Vet någon hur många Vinkällaren tar?

• jelikr

Skulle va kul med en uppdaterad lista över vilka som gift sig och vilka nya som tillkommit och bröllopsdatum för dem

Svar på tråden ny övikstråd