Norrlandstös skrev 2008-08-11 17:12:07 följande:
Hej! Jag letar också efter festlokal i Övik. Väldans svårt tycker även jag. Vi har fortfarande inte bestämt oss om det blir nästa sommar eller 2009. Men i sommar var vi och rekade lite olika alternativ. Själevads hembygdsgård bland annat. Lokalen man kan hyra där är logen som tar många, och är billig (1500 för hela helgen). Vi kollade även in Gålsjö bruk. Helt underbart! Men dyrt. Vilka lokaler har du spanat in so far?? Och catering: kalas catering och sångkocken har jag hört är bra. :)
Tjena Norrlandstösen!
Jag har ju dessvärre ingen större koll på utbudet,men jag har efter att ha sett bilder på hörnettpaviljongen fattat tycke för den,men jag har ff inte kommit mig för att ringa och kolla om den finns tillgänglig vårt datum. Arnäs bygdegård har väl varit ett annat alternativ. Då vi planerat att ha ett vinterbröllop så har ju egentligen utsidan ingen större betydelse,vi räknar iskallt med att mörkret fallit lagom till bröllopsgalejet.
Gålsjö bruk är ju verkligen makalöst vackert, men som sagt DYRT!Ett annat alterntiv vi har kollat lite på är salsåker herrgård. Men då drar ju bröllopet iväg kostnadsmässigt och vi föredrar att lägga pengarna på en redig bröllopsresa istället
Jag har sett bilder på ifrån bygdegården i själevad,då bland annat logen,och den tilltalade mig dessvärre inte,men då har jag ju i jo för sig inte sett den invändigt eller irl.
Hur många gäster ska ni ha?