• grabbarna

ny övikstråd

vi behöver ju kanske inte vänta ut tills den andra stängs helt tänkte jag, det är ju två dagar bort

gamla trådar

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12....
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2774353.html

GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

• Svar på tråden ny övikstråd
  • Norrlandstös

Jag och min sambo var på Gideo bruk i somras och kollade in det. Hur fint som helst! Underbar miljö och har man gäster som kommer långt ifrån så kan man dessutom bo där. Där var det inget problem med plats, tror de tog upp till 120... Vårat problem var kostnaden. 600 kr/kuvert utan vin (180 kr/flaska) och till detta kom dessutom hyra för lokal, bröllopstårta och allt annat man vill ha på sin dag.

Lolailola: jag har massa info om kostnad därifrån. Om du är intresserad kan jag maila dig.

• Norrlandstös

Gålsjö bruk ska det ju vara såklart...

• järvedsullis

norrlandstös - Kunde inte låta bli att lägga mig i... vi gifte oss nu i sommar på själevads hembygdsgård och hade middagen i logen. Nackdelarna var att det blev kallt fram på kvällen och att det är svårt att få till en bra belysning där inne.Sedan blir det jobbigt för de som är i köket att bära i mellan. Fördelarna är att den sväljer mycket folk, vi var 102 stycken.

Har du kollat Veckefjärdens Golfbanas restaurang? Fint läge, sväljer ganska mycket folk, men jag har ingen aning om vad dom tar. FV´s klubblokal kostar 3000:- att hyra och sväljer max 70 pers. Vi har haft personalfest där och så har vi varit på ett 40-årskalas där. Trevlig lokal, bra kök.

• Lolailola

Norrlandstösen: jag har oxå kollat med dom, men det är på tok för dyrt. Jag vill hitta den där härliga, fina, mysiga, stora och billiga lokalen som säkert bara finns i mina drömmar.

Jag har kollat Nävertjäls bygdegård, dom säger att dom tar upp till 100 pers men jag fotade ett bröllop där för några veckor sen och dom var ca 50 pers och DET var lagom, så jag tycker det blir för trångt.
    Så näst på listan blir att kolla upp Hörnettspaviljongen.

Ni som redan gift er, vad var dom 3 första sakerna ni gjorde när ni bestämt att ni skulle gifta er?

• Norrlandstös

Jo, blir nog till att kolla in gästlistan ännu en gång... kanske kan vi pressa ner till 80 ialla fall... Men maxtaket på 70 i FV kommer vi nog aldrig ner till. Funderar även på att hyra ett jättepartytält med trägolv, men det verkar superdyrt där vi kollat. Några erfarenheter??

Lolailola: Du berättade att du varit och kollat upp Hampnäs. Vad skulle dem ta?

• Norrlandstös

järvedsullis: Dansade ni i logen också? Vi har hittat en likadan loge i Bjästa som är jättefin, men det känns lite instängt tycker jag med bjälkarna om man ska dansa. Hur tyckte du att det var?

• moche

Hörnettpaviljongen tar tydligen cirka 120 personer om inte jag missminner mig.Jag hittade en tjej från övik som haft sin bröllopsfest där,jag har dock inte fått något svar av henne än. Däremot har hon skrivit om den i sin blogg på weddingannouncer.

erica-mikael2008.weddingannouncer.com/

• Lolailola

Jag ska få ett kostnadsförslag när kocken har gjort en meny, så jag meddelar så fort jag vet.

Låter ju som om Hörnettspaviljongen är riktigt bra Jaghar försökt ringa ett nr dit, men får inget svar. Någon som vet hur man får tag på dom?

Svar på tråden ny övikstråd